Wyświetlanie wszystkich wyników: 12Posortowane według popularności
Każda diagnoza dziecka dostarczona do szkoły pociąga za sobą szereg działań, a wprowadzanie dostosowań dla uczniów często zmienia relacje w klasie i wywołuje reakcje rodziców. Dlatego w trakcie szkolenia dowiesz się: jakie techniki są pomocne w komunikacji z rodzicami (do wykorzystania w rozmowach indywidualnych i na zebraniach), które strategie stosować, by skutecznie reagować na sytuacje w klasie i wspierać uczniów oraz jakich narzędzi użyć, by radzić sobie z emocjami towarzyszącymi zmianom i sytuacjom trudnym.
Nauczycielki i nauczyciele doskonale widzą, że w tradycyjnych szkołach przybywa uczniów w spektrum autyzmu. Obecnie mówi się, że osoby w spektrum stanowią aż 1% populacji. A to szacunki dość ostrożne oparte o aktualne kryteria diagnostyczne. Dzieci te trafią oczywiście do szkół, pod skrzydła nauczycieli. Zapraszamy Cię na szkolenie, które oszczędzi Ci wielu stresów związanych z pojawieniem się osoby w spektrum na Twojej lekcji. Pokażemy Ci, że skuteczna praca z osobami w spektrum przynosi satysfakcję, a konkretne działania i strategie działają,
Wchodzisz na lekcję i… od razu go zauważasz. Ten jeden uczeń, który zawsze ma wokół siebie chaos. Wszystkie książki i zeszyty z każdego przedmiotu leżą na ławce, a on? Kręci się na krześle, odwraca, patrzy w okno... Trudno mu się skupić, a w zeszycie nie widać żadnej notatki. Brzmi znajomo? Jako nauczyciel/ka z pewnością chcesz, żeby uczyli się wszyscy – i nasz uczeń i cała klasa. Tylko jak to osiągnąć? Na to pytanie odpowie nasza doświadczona trenerka. Zapisz się na
Zdarza się czasami, że uczeń z klasy 7 przynosi Wam opinię z poradni z diagnozą o dysleksji czy innych dys- ? Niedawno miałam takie doświadczenie. Znamy procedury: trzeba uruchomić pomoc p-p i rodzice powinni wyrazić na to zgodę. Nawet pozyskanie sensownych materiałów do pracy jest nie takie oczywiste i proste. Wpisując w wyszukiwarkę hasło “zajęcia korekcyjno – kompensacyjne” znajdziemy niemal wyłącznie narzędzia i karty pracy dla klas 1-3. Zapraszamy Cię na szkolenie, na którym poznasz i otrzymasz dopasowane do pracy
Zaczynamy rok szkolny. Pojawiają się więc nowi uczniowie. Nie znamy ich i w większości nie mają opinii z poradni, a czasem nawet jak mają opinię to i tak niewiele z niej wynika. Dlatego tak ważna jest diagnoza funkcjonalna naszego ucznia. Poznaj więc sprawdzone, gotowe narzędzia diagnostyczne. Szkolenie adresowane jest do nauczycielek_i edukacji wczesnoszkolnej oraz specjalistek_ów pracujących z uczniami z SPE (psycholodzy, pedagodzy, terapeuci).
Twój uczeń bardzo wolno głoskuje, zmienia, opuszcza czy dodaje litery? Zniekształca całe wyrazy i zdania? Ma duże trudności w czytaniu i pisaniu? Chcesz mu pomóc? Metoda 18 struktur wyrazowych to prosta i niebywale skuteczna metoda pracy. Musi być jednak używana całościowo, zgodnie z założeniami autorek. Zapraszamy Cię na szkolenie, na którym terapeutka pedagogiczna używająca tej metody omówi zasady jej realizowania, otrzymasz też kompletny zeszyt ćwiczeń dla uczniów, przygotowany przez zespół Progresfery w oparciu o pracę z metodą.
Wstępna diagnoza pedagogiczna jest wymagana od szkoły w zakresie umiejętności uczniów, u których występują trudności w nauce, dlatego właśnie przygotowałyśmy kurs, podczas którego poznamy zestaw narzędzi diagnozujących, które każdy może wykorzystać u uczniów w każdym wieku, od edukacji wczesnoszkolnej po uczniów starszych.
Zgodnie z badaniem IBE z 2021 roku uczniowie z orzeczeniami i opiniami stanowią ok. 18% ogółu dzieciaków w szkole. To bardzo duża grupa, która wymaga od nas specjalnego wsparcia, zarówno podczas indywidualnych zajęć, jak i podczas lekcji prowadzonej z resztą klasy. Każdy nauczyciel będzie miał pod swoją opieką uczniów ze specjalnymi potrzebami. I bez pomocy przygotowanego pedagoga może natrafić na problemy. Kwestia prawidłowej diagnozy, pracy z orzeczeniami i dokumentacją oraz właściwej terapii czy rewalidacji jest kluczowa. Wskazówki od praktyków-ekspertów pozwolą Ci się na to przygotować!
Jak skutecznie poprowadzić zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne i dydaktyczno-wyrównawcze? Na szkoleniu otrzymasz gotowy zestaw pomysłów i wskazówek, jak pracować z uczniami oraz uniwersalny narzędziownik, który przyda się osobie prowadzącej zajęcia niezależnie od lat doświadczenia.
Jak rozmawiać o trudnościach z młodymi ludźmi ze SPE o ich przyszłości? Jak wraz z nimi budować indywidualne plany kariery edukacyjno – zawodowej, które pomogą odnaleźć się młodym ludziom na rynku pracy? Jak realizować zadania z doradztwa zawodowego w stosunku do tej grupy uczniów? Zapisz się na kurs, a poznasz wskazówki w ramach doradztwa zawodowego dla uczniówe ze SPE.
Czytanie diagnoz wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne to dla niektórych nauczycieli, jak rozwiązywanie łamigłówek. Właśnie dlatego, stworzyliśmy ten kurs! Dzięki niemu, dowiesz się, w jaki sposób wprowadzić opinie i orzeczenia PPP w praktykę szkolną, efektywnie i bez stresu. Zapisz się już teraz i naucz się przekładać opinie na praktyczne działania!
Intelektualni giganci są dla nauczycieli wielkim wyzwaniem, ponieważ zmuszają pedagogów do zadawania sobie pytań: Jak z nim pracować? Jak takiego ucznia zintegrować z klasą.? Co zrobić, aby rozwinąć jego talent? Jak nim pokierować? A może też: czego ja się mogę od niego nauczyć? Czy czeka mnie przygoda w trakcie pracy z nim? Jeśli chcesz poznać innowacyjne podejście do pracy z uczniami zdolnymi - zapisz się na nasz warsztat, prowadzony przez uznaną ekspertkę w tej dziedzinie - Lidię Pasich.