Od czego to się zaczęło?
![](https://szkolenia.progresfera.edu.pl/wp-content/uploads/2023/07/krzyzowka-bez-tla-1024x644.png)
Chyba od niewygodnych pytań. W jakim celu, dla kogo, w jaki sposób, jakimi metodami, dlaczego tak, a nie inaczej….
To nastawienie na PRAKTYKĘ zbliżyło nas do siebie już w czasie naszych studiów psychologicznych. Chciałyśmy wiedzieć, jak można w codziennej pracy wykorzystać koncepcje, teorie, wyniki badań. Rozpoczynając pracę z uczniami w szkole przekonałyśmy się szybko, że jest mnóstwo zaleceń do pracy z dziećmi i młodzieżą, lecz niewiele konkretów. W związku z tym zaczęłyśmy przygotowywać AUTORSKIE ćwiczenia i materiały, przekładając zdobywaną ciągle wiedzę na rozwiązania, które można bezpośrednio wykorzystać w szkole.
Na spotkaniach z nauczycielami kładziemy więc bardzo duży nacisk nie tylko na CO, lecz również JAK – chcemy zainspirować ich pomysłami, gotowymi narzędziami, autorskimi rozwiązaniami i metodami, które ułatwiają codzienną pracę i wspierają rozwój uczniów. Bazujemy przy tym na naszym DOŚWIADCZENIU, które jest związane nie tylko z ponad 10-letnim stażem pracy w obszarze edukacji, lecz również – naszymi domami rodzinnymi. Pochodzenie z rodzin nauczycielskich bardzo ułatwiło nam zrozumienie realiów oświatowych.
Jak to wygląda obecnie?
Krótko mówiąc – niestandardowo 😊. Uczestnicy naszych szkoleń doceniają nie tylko treść, lecz również ENERGIĘ, którą czują. A my po prostu prowadzimy zajęcia zgodnie ze sobą – z uśmiechem, na luzie, z humorem. I oczywiście ze sporą dawką aktywnych ćwiczeń, które ułatwiają praktyczne przyswojenie nowych umiejętności. Dbamy o RÓŻNORODNOŚĆ tematyki zajęć, nieustannie poznajemy nowe koncepcje, dokształcamy się, badamy potrzeby nauczycieli. Uczciwie mówiąc – na naszych szkoleniach rozwijają się nie tylko uczestnicy, lecz również my same. Doświadczenia innych osób, stosowane przez nich rozwiązania czy metody są dla nas niezwykle cenną inspiracją.
![](https://szkolenia.progresfera.edu.pl/wp-content/uploads/2023/07/Aleksandra-Klups_webinar.png)
![](https://szkolenia.progresfera.edu.pl/wp-content/uploads/2023/07/Agnieszka-Kuca_webinar.png)
Nad naszym umiłowaniem do nowości czuwa jednocześnie stanowczy strażnik – WIEDZA. Zanim zaakceptujemy nową koncepcję, sprawdzamy ją – z posiadaną wiedzą psychologiczną i pedagogiczną, z dostępną literaturą, z wynikami badań. Pod tym kątem analizujemy też teorie od dawna obecne w świadomości ludzi – jeśli okazują się mitem, mówimy o tym otwarcie. W zamian oferujemy POMYSŁY na edukację, począwszy od rozwiązań ogólnych (np. koncepcji współpracy z rodzicami, profilaktyki przemocy czy rozwoju kompetencji kluczowych), poprzez konkretne, szczegółowe rozwiązania (np. gotowe ćwiczenia analogowe i cyfrowe dla uczniów), aż do szkoleń i webinarów dostępnych online.
Po co?
Patrząc z osobistego punktu widzenia – bo daje nam to FLOW. Zajęcia z uczniami i nauczycielami są dla nas przyjemnością, praca z grupą to nasz żywioł. Chcemy pokazać nauczycielom, że jesteśmy w tym RAZEM – wszystkim nam zależy na rozwoju całego systemu oświaty i poszczególnych uczniów. W związku z tym naszą rolą nie jest pouczanie kogokolwiek, lecz wspieranie. Chcemy uświadomić nauczycielom, jak świetną pracę wykonują oraz zainspirować ich do wprowadzania udogodnień i ulepszeń. To partnerskie podejście przekładamy również na nasz Ośrodek, dzięki czemu możemy pochwalić się stałą współpracą z doskonałymi specjalistami, którzy wraz z nami budują markę PROGRESFERA.
![](https://szkolenia.progresfera.edu.pl/wp-content/uploads/2023/07/murem-za-nauczycielami-1024x577.jpg)
Patrząc z szerokiej perspektywy – wybrałyśmy taką drogę, ponieważ wierzymy w to, że edukacja to PRZYSZŁOŚĆ. System oświaty to dla nas najlepsza droga do wyrównywania szans dzieciaków i budowania mądrego, obywatelskiego społeczeństwa, które umie zadbać o wspólne dobro, rozwój i ochronę słabszych. Które umie ze sobą rozmawiać i wypracowywać wspólnie rozwiązania. Aby system edukacji mógł spełnić tę rolę, musi opierać się na AKCEPTACJI. Pojęcie to ma dla nas podwójne znaczenie. Z jednej strony oznacza dla nas promowanie równości i równouprawnienia wszystkich ludzi. Z drugiej – naukę akceptowania siebie, swoich zasobów, błędów, możliwości i decyzji. Poznałyśmy tysiące nauczycieli. Wśród nich – wielu pasjonatów, ludzi o wielkim sercu, poszukiwaczy nowości, zaangażowanych społeczników, innowacyjnych metodyków… Wiemy, że wraz z nimi możemy zadbać o tę przyszłość i Progresfera w dalszym ciągu będzie się rozwijać, a my wszyscy razem z nią.