Aleksandra Klupś
Dyrektorka Progresfery, psycholożka, analityczka transakcyjna i trenerka. Specjalistka od przekładania sprawdzonych wyników badań czy wiedzy na konkretne rozwiązania dydaktyczne czy wychowawcze. Autorka scenariuszy, materiałów dydaktycznych, pomysłodawczyni nowych metod, ćwiczeń i kart pracy. Nieustannie szuka inspiracji na takie udoskonalenie systemu edukacji, które można zacząć wprowadzać “od jutra”. Pomysły czerpie zarówno z uznanych już (a czasem i zapomnianych) rozwiązań (na przykład szkoły działania), jak i z zupełnie innowacyjnych podejść (grywalizowanie procesu edukacji). Posiada dwie supermoce: klasowy słuch absolutny (żaden szept z tyłu sali nie jest jej straszny czy niezrozumiały) oraz niewyczerpaną kreatywność przy podawaniu pomysłów lub snuciu opowieści na dowolnie wybrany temat. Prywatnie – uczestniczka kursów kryminologicznych, brydżystka sportowa z niebywałą pamięcią do rozdań i stała bywalczyni gier miejskich. Uważa, że do szczęśliwego życia niezbędne są inne osoby i relacje z nimi. Oraz pomidory – bez nich się po prostu nie da. Samozwańcza ekspertka smaku zup pomidorowych. Od 12 lat wraz z Agnieszką zmienia edukację oddolnie przy pomocy Progresfery.
Specjalizacja trenerska:
- Specjalizuje się w tematach związanych z komunikacją i budowaniem relacji, jak np. z zakresu gier psychologicznych, mediacji, dialogu motywującego.
- Układa i prowadzi nowe programy szkoleń z zakresu prowadzenia klas uczniowskich i współczesnych podejść motywacyjnych.
- Popularyzatorka gier i grywalizacji w edukacji oraz innowacyjnego podejścia do doradztwa zawodowego.
- Zwolenniczka rozwoju krytycznego myślenia i świadomego korzystania z nowoczesnych technologii, przekazująca te kompetencje zarówno uczniom, jak i naczycielom.
i szkolenia:
- Psycholożka ze specjalizacją w nurcie Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej.
- Od 2010 roku prowadzi szkolenia dla nauczycieli, dzieci i młodzieży.
- Jej doświadczenie obejmuje dziesiątki tysięcy przeprowadzonych godzin szkoleniowych, między innymi z zakresu Analizy Transakcyjnej, profilaktyki agresji, przemocy i cyberprzemocy w szkole, współpracy z rodzicami, mediacji rówieśniczych i szkolnych, doradztwa zawodowego, dialogu motywującego, asertywności, kreowania wizerunku, współpracy w grupie i innych.
- Doradczyni zawodowa, pomagająca znaleźć swoją drogę zarówno młodzieży, jak i osobom dorosłym.
- Pomysłodawczyni i koordynatorka projektów oraz konferencji edukacyjnych, w tym – międzynarodowych, współwłaścicielka NODN Progresfera.
- Psycholog, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalizacja kliniczna),
- Absolwentka Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego, Mediacji i Negocjacji oraz Zarządzania w Oświacie,
- Certyfikowana doradczyni zawodowa,
- Absolwentka Szkoły Trenerów oraz cyklu zaawansowanych szkoleń z zakresu Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej.
i szkolenia:
- Uczestniczka licznych szkolen i konferencji, szukająca nowych pomysłów i ścieżek rozwoju. Nie sposób wymienić wszystkich form doskonalenia, z których skorzystała.
- W ciągu ostatnich lat brała udział w następujących konferencjach: „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie”, “Projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku”, “Let’s play! (nie)zwykła edukacja” czy “Można inaczej”.
- Chętnie korzysta również ze szkoleń, uczestniczyła np. w następujących spotkaniach: “Samosprawdzające się zadania QR”, “Zakazy – przeznaczenie czy wybór”, “Szkoła bez homofobii”, “Gry w doradztwie zawodowym” itd.
- Autorka artykułu naukowego: Edukacyjny i komunikacyjny kontekst koncepcji „drzwi kontaktu” (Klupś, A. (2018). Edukacyjny i komunikacyjny kontekst koncepcji „drzwi kontaktu”.
- Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 7, 37–47),
- wspólautorka publikacji “Moi uczniowie nie mają zainteresowań – Na tropie pasji” (Poznań 2019, ISBN: 978-83-952017-0-7 oraz uaktualniona wersja do pracy zdalnej – Poznań 2020, ISBN: 978-83-952017-1-4),
- Współautorka artykułu Projekt dla przyszłości (Aleksandra Klupś, Agnieszka Kuca. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 6, s. 12-14).
- Współtworzyła innowacyjne, autorskie programy kursów i studiów podyplomowych: Wygrywająca Edukacja!, Szkoła Trenerów Oświaty oraz Gry i grywalizacja w edukacji.
- Pomysłodawczyni i organizatorka projektu “Let’s play! (nie)zwykła edukacja” czy cyklu spotkań “Szkoła z Pomysłem!”.
Od sporu do dialogu. Mediacje szkolne – zestaw technik dla każdego nauczyciela (szkolenie 2-stopniowe)
Ciemne strony życia Trenera: jak to jest szkolić innych nauczycieli? Bezpłatny kurs.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego krok po kroku
Wygrywająca edukacja – praktyka Analizy Transakcyjnej w szkole. Uczeń w 3 odsłonach – Stany Ja w AT
Roszczeniowa postawa rodzica. Łatwe techniki na trudne sytuacje.
Dyscyplina w klasie. Nauczanie zamiast przepychania – sposób na przyjazne granice (szkolenie 2-stopniowe)
Narzędziownik doradcy zawodowego – ćwiczenia na każdy moduł doradczy
Generacja Alfa i pokolenie Z w szkole – instrukcja dla nauczyciela
“Zawodoznawstwo w świecie zmian” – Jak uczyć o współczesnym rynku pracy?
Razem czy osobno – 3 filary zintegrowanej klasy
Wykluczenie rówieśnicze boli naprawdę! Strategia pracy z uczniem i z całą klasą
Reagowanie na agresję u dzieci młodszych
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – osiem wyzwań w edukacji
Żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce… Budowanie motywacji i zaangażowania uczniów
Fake news? Sprawdzam! Edukacja w czasach dezinformacji
Mowa nienawiści – pomysł na lekcję wychowawczą. Warsztat wychowawcy jutra
W przyszłości będę… kim chcę! Doradztwo zawodowe dla klas 1-3 SP
Trudności (nie)typowe – gry psychologiczne w szkole i poza nią
ReputacJA online – pomysł na lekcję wychowawczą. Warsztat wychowawcy jutra
Supermoc czy superprzeszkoda? Style pracy uczniów w szkole i podczas egzaminów
Próba zmiany nic nie zmienia – dialog motywujący w doradztwie szkolnym
Gry i grywalizacja w edukacji: studia podyplomowe //opłata rekrutacyjna//
I kto to mówi? Komunikacja w oparciu o Stany Ja – transakcje
Agresja i przemoc w szkole: profilaktyka i reagowanie
Razem czy osobno? Integracja zespołu klasowego i reagowanie na wykluczenie.
Uczniowie, wchodząc w nową grupę rówieśniczą, mają różne oczekiwania i obawy. Boją się, nie wiedzą, czy uda im się nawiązać dobre relacje. Część uczniów narażona będzie na wykluczenie z grupy rówieśniczej, które prowadzi w pierwszym rzędzie do silnych negatywnych emocji (np. smutku, samotności, poczucia krzywdy), a następnie – do obniżenia samooceny i wycofania społecznego. Rolą nauczyciela jest zadbanie o prawidłową integrację klasy oraz brak wykluczenia – bo tylko wtedy stworzy każdemu uczniowi warunki, które wspierają rozwój.
W zależności od potrzeby placówki – możemy skupić się na obu tematach – integracji klasy i reagowaniu na wykluczenie, jak i przeprowadzić pogłębione szkolenie, obejmujące wyłącznie 1 z tych tematów.
- Znany nie jest wykluczany – przykłady ćwiczeń i zabaw na zapoznawcze zajęcia integracyjne
- Tworzenie grupy – wprowadzenie kontraktu klasowego
- Wspólny cel łączy – pogłębianie relacji między uczniami przy okazji realizacji celów edukacyjnych
- Wspólna historia – budowanie tożsamości grupowej na bazie zaplanowanych wspólnych działań
- Zjawisko wykluczenia rówieśniczego – przyczyny, formy i mechanizmy
- Profilaktyka wykluczenia – zajęcia reinterpretujące pojęcia dziwności i inności
- Reagowanie na wykluczenie – układanie systemowego planu działania, działania na poziomie klasy i szkoły
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Profilaktyka rodzica roszczeniowego
Rodzice i nauczyciele są sprzymierzeńcami, dążącymi do stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dla dzieci. Przeważnie jednak to nauczyciel przejmuje na siebie większą odpowiedzialność za stworzenie dobrych relacji z rodzicami. Istnieje jednak wiedza oraz zbiór umiejętności, które mogą mu to, czasami dość skomplikowane zadanie – znacznie ułatwić. Warsztat skupiony jest wyłącznie na temacie rodzica roszczeniowego. Zastanowimy się na nim, dlaczego rodzice zachowują się w roszczeniowy sposób i pokażemy typowe metody wywierania nacisku. Następnie przejdziemy do przedstawienia i przećwiczenia technik reagowania na te sposoby. Główny nacisk położymy na przećwiczenie nowych narzędzi.
- Jak przekazać złe wieści, żeby minimalizować opór? Prowadzenie spotkań indywidualnych. Algorytm prowadzenia rozmów
- Nacisk wywierany „wprost” Jak nie ulegać presji? Jednoznaczne roszczenia rodziców – jak odmawiać?
- Jak obronić swoje granice? Reagowanie na krytykę i atak, powrót do racjonalnego poziomu rozmowy
- Co robić, kiedy rodzic chce zdominować? Gry władzy – próba uzyskania przewagi przez rodzica
- Nacisk wywierany „nie wprost”. Techniki manipulacyjne
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.