Witaj w gronie Nauczycieli Jutra!

Przedszkolne rodzynki i ananasy. Dziecko z trudnościami – jak pracować z nim, jak pracować z grupą?

Dziecko z trudnościami o podłożu emocjonalnym potrzebuje dużej dawki wsparcia i uwagi. Jak to pogodzić z pracą z innymi dziećmi? Na szczęście, istnieją takie metody, techniki i ćwiczenia, które świetnie sprawdzą się w pracy z całą grupą, a przy tym, będą miały korzystny wpływ na funkcjonowanie naszego rodzynka. Zapisz się na nasz kurs i zyskaj szeroki wachlarz narzędzi do pracy z grupą przedszkolną.

Koszt rocznego dostępu do kursu: 65.00 

Zaburzenia integracji sensorycznej, problemy z koncentracją uwagi, nadpobudliwość ruchowa, spektrum autyzmu, agresja lub nieśmiałość… Nauczyciele coraz częściej obserwują w przedszkolach nieprawidłowości rozwojowe, nasilenie zaburzeń zachowania, a także widoczną zmianę postaw rodziców.  Dziecko z trudnościami o podłożu emocjonalnym,  doświadcza znacznych utrudnień w funkcjonowaniu na wszystkich płaszczyznach życia. Wpływają one na sposób postrzegania siebie, ograniczają udział w życiu społecznym i rówieśniczym, zniekształcają prawidłowy odbiór rzeczywistości.

Prawidłowy rozwój społeczny u dzieci jest ściśle związany z rozwojem emocjonalnym. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego akcentuje konieczność wyposażenia dzieci w takie kompetencje społeczno-emocjonalne, dzięki którym poradzą sobie w nowych sytuacjach, chociażby przekraczając próg szkolny.

Jako nauczyciele wielokrotnie instynktownie diagnozujemy problem lub sugerujemy rodzicom dziecka konsultacje specjalistyczne. Często czujemy się bezradni, bezsilni, nie mamy pomysłów, jak pomóc temu konkretnemu dziecku. Zastanawiamy się: „Dlaczego on trafił właśnie do mojej grupy?”. Praktycznie w każdej grupie jest taki „As”, który znacząco utrudnia codzienne funkcjonowanie i przeprowadzanie zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W każdej! Ale zamiast koncentrować się na tym jednym dziecku, możesz zastosować takie metody, techniki i ćwiczenia, które świetnie sprawdzą się w pracy z całą grupą. Kluczowa okazuje się być posiadana przez Ciebie wiedza i Twoje podejście. Możesz tak pokierować grupą, aby skorzystało na tym i “dziecko z trudnościami” i pozostali rówieśnicy. Twoja rola jest tu nieoceniona!

Organizacja kursu:

  • Cechy rozwoju społeczno-emocjonalnego dla wieku przedszkolnego
  • Niepokojące zachowania – z czym mierzy się nauczyciel wychowania przedszkolnego
  • Trudności w pracy nauczyciela z dziećmi „z wyzwaniami”
  • Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Kategorie kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • Rola nauczyciela – jak pracować z całą grupą, a nie tylko z „asem”

Z Progresferą otrzymujesz Obszerne materiały w PDF

W każdym z naszych kursów zamieszczamy obszerne materiały przygotowane przez osobę prowadzącą szkolenie. W kursie “Przedszkolne rodzynki i ananasy. Dziecko z trudnościami – jak pracować z nim, jak pracować z grupą?”  pobierzesz:

Na obrazku obok możesz zobaczyć dokładną listę materiałów zamieszczonych w kursie: 

Dlaczego warto nam zaufać? Opinie uczestników kursu:

TRENERKA Marlena Marszałek

Nauczyciel wychowania przedszkolnego, trener-szkoleniowiec, trener rozwoju kreatywności, trener kompetencji miękkich, tutor przedszkolny, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Entuzjastka psychologii pozytywnej i wzmocnień pozytywnych w procesie wychowawczym. W codziennej pracy z dziećmi stosuje innowacyjne rozwiązania stymulujące rozwój całego organizmu, w szczególności elementy jogi, fitnessu, aerobiku i zumby. Stale poszerza wiedzę z zakresu wpływu aktywności ruchowej na funkcjonowanie mózgu. Pasjonatka rozwoju, kreatywności i twórczego myślenia

Spodobają Ci się także inne Szkolenia Kursy Webinary z zakresu edukacji w przedszkolu: