Sfera trenera – Agnieszka Gierłowska

Agnieszka Gierłowska

Miała być ogrodnikiem a została dyplomowanym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiem, oligo- i surdopedagogiem, terapeutą pedagogicznym, trenerem, realizatorem Szkoły dla Rodziców i Wychowawców- również dla rodziców ukraińskich:). Prowadzi kursy dla wychowawców wypoczynku i kierowników placówek wypoczynku. Współpracuje z wyższymi uczelniami, gdzie prowadzi zajęcia na studiach licencjackich i podyplomowych. „Dogaduje się” z uczniami ze SPE:) rozwija u dzieci kreatywne myślenie, uważność przy zastosowaniu skutecznych metod uczenia, zwłaszcza poprzez gry i zabawy. Motto działania: ” mówić tak, żeby dzieci nas słuchały. Słuchać tak, żeby dzieci do nas mówiły”. Pokazuje metody pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu, które przydatne są nauczycielom i rodzicom. Podpowiada, jak można zrobić wstępną diagnozę pedagogiczną na terenie szkoły z wykorzystaniem prostych i dostępnych narzędzi 

Specjalizacja trenerska:

  • Pracy z dzieckiem z ADHD ( życie „na wulkanie”:) oraz z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
  • Wspierania rodziców w trudnej roli życiowej- bycia rodzicem, ale też nie zatracenia sie w rodzicielstwie.
  • Wspierania nauczycieli w codziennej pracy z uczniami wymagajacymi indywidualnego podejścia w szkole.
  • Wykorzystania wiedzy o pracy mózgu w procesie edukacji:
    wykorzystanie mnemotechnik, usprawnianie czytania ze zrozumieniem, itp.
  • Przeciwdziałania syndromowi „wypalenia zawodowego”- czyli zadbania o siebie, poznanie technik relaksacyjnych itp. wprowadzanie do zajęć elementów pedagogiki zabawy.

Czytamy opinie, orzeczenia, diagnozy psychologiczne i pedagogiczne, wskazówki dla nauczycieli i dla rodziców i wszystko wydaje się jasne. Tymczasem niejednokrotnie nie do końca wiadomo, jak się odnieść do zaleceń oraz jak wprowadzić je w praktykę szkolną. Na szkoleniu wyjaśnimy, dlaczego u dzieci mogą wystąpić trudności szkolne oraz pokażemy, w jaki sposób praktycznie realizować zalecenia i wskazówki zawarte w opiniach i orzeczeniach na lekcjach z danego przedmiotu.

Na Państwa życzenie praca podczas szkolenia może być oparta o opinie i orzeczenia dostarczone przez szkołę

  • Osadzenie teoretyczne: przyczyny trudności szkolnych i ich typologia
  • Nasze zmysły: jak zaburzenia poszczególnych zmysłów mogą wpłynąć na przyswajanie wiedzy i umiejętności.
  • Różnica między zaburzeniami, dysfunkcją czy  dysharmonijnym rozwojem
  • Przejawy zaburzeń na przedmiotach szkolnych – charakterystyczne wskaźniki 
  • Instrukcja obsługi opinii/orzeczenia:  konstrukcja opinii i orzeczeń – typowe punkty i używane sformułowania 
  • Jak przełożyć orzeczenie na praktyczne działania: formy pomocy, dostosowania, zindywidualizowanie pracy z uczniem na lekcjach przedmiotowych

 

Zachęcamy, aby przed szkoleniem dostarczyć trenerce zanonimizowane opinie i orzeczenia z Waszej placówki. Wtedy w czasie szkolenia skoncentrujecie się na własnych przypadkach

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
  • Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Agresywne zachowania dziecka, wycofanie, spóźnienia, przesiadywanie w szkole bardzo długo, kiepskie oceny pomomo potencjału. To tylko niektóre sypmtomy, które mogą świadczyć, że dziecko może być ofiarą przemocy domowej. Jak je poprawnie rozpoznać? Jakie są rodzaje przemocy domowej  i co się wtedy dzieje z naszymi uczniami?  Jak sobie radzić w tak trudnych dla nas sytuacjach? Jakie są obowiązki szkoły w takiej sytuacji?  Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia.

  • Charakterystyka rodziny dysfunkcyjnej
  • Wpływ dysfunkcyjnego środowiska rodzinnego na funkcjonowanie dziecka w obrębie tejże rodziny i poza nią (m.in. w szkole, w środowisku rówieśniczym)
  • Podstawowe informacje na temat przemocy domowej (formy przemocy, oznaki zaniedbań, oznaki stosowania przemocy wobec dziecka, oznaki wykorzystywania seksualnego)
  • Dziecko jako świadek i/lub ofiara przemocy
  • Formy pomocy i zapobiegania zjawisku przemocy
  • Obowiązki prawne szkoły w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczniów z rodzin dysfunkcyjnych
  • Sposób komunikacji nauczyciela z uczniem doświadczającym przemocy oraz jego rodziną
  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Wchodzimy na lekcję i już w pierwszych minutach zwraca naszą uwagę zachowanie Jasia oraz bałagan wokół niego. Ciągle coś manipuluje w piórniku, wszystkie książki i zeszyty wyciągnięte (a jaka teraz lekcja?), kręci się na krześle, odwraca, ma coś do powiedzenia nie pytany, wyrywa się do odpowiedzi, ma dużą trudność z utrzymaniem uwagi, w zeszycie chaos, brak notatki, o zadaniach domowych nie wspomnę. A na przerwie wszędzie go pełno, i jak coś się dzieje, to Jasiu na pewno tam jest! Dlaczego on się tak zachowuje? Jakie są mity, a jaka prawda o nadpobudliwości psychoruchowej?  Gdzie się kończy „złe wychowanie”, a gdzie zaczyna zaburzone (ADHD)?  Zapraszamy na szkolenie, na którym poznacie odpowiedzi na te i inne pytania. UWAGA – z ADHD i nadpobudliwości się “nie wyrasta”! Zapraszamy więc również nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych!

  • Z czym konkretnie mamy do czynienia? – definicja ADHD, podobieństwa i różnice między ADHD a nadpobudliwością psychoruchową
  • Co to znaczy dla ucznia – obszary zaburzeń i ich skutki, przejawiające się w codziennym funkcjonowaniu ucznia z nadpobudliwością psychoruchową w szkole
  • Jak rozpoznać trudności? – proces diagnostyczny
  • Jak współpracować z rodziną dziecka? – rozmowa z rodzicami, wprowadzania zmian, czyli współpracy z nimi
  • Jak pracować na lekcji? – konkretne wskazówki, jak skutecznie ustalać zasady i granice oraz wydawać polecenia dziecku z nadruchliwością psychoruchową
  • Skąd czerpać inspiracje? – różne metody pracy z dzieckiem z ADHD/ nadpobudliwością psychoruchową
  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

 

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem