Agnieszka Gierłowska
Miała być ogrodnikiem a została dyplomowanym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiem, oligo- i surdopedagogiem, terapeutą pedagogicznym, trenerem, realizatorem Szkoły dla Rodziców i Wychowawców- również dla rodziców ukraińskich:). Prowadzi kursy dla wychowawców wypoczynku i kierowników placówek wypoczynku. Współpracuje z wyższymi uczelniami, gdzie prowadzi zajęcia na studiach licencjackich i podyplomowych. „Dogaduje się” z uczniami ze SPE:) rozwija u dzieci kreatywne myślenie, uważność przy zastosowaniu skutecznych metod uczenia, zwłaszcza poprzez gry i zabawy. Motto działania: ” mówić tak, żeby dzieci nas słuchały. Słuchać tak, żeby dzieci do nas mówiły”. Pokazuje metody pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu, które przydatne są nauczycielom i rodzicom. Podpowiada, jak można zrobić wstępną diagnozę pedagogiczną na terenie szkoły z wykorzystaniem prostych i dostępnych narzędzi
Specjalizacja trenerska:
- Pracy z dzieckiem z ADHD ( życie „na wulkanie”:) oraz z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
- Wspierania rodziców w trudnej roli życiowej- bycia rodzicem, ale też nie zatracenia sie w rodzicielstwie.
- Wspierania nauczycieli w codziennej pracy z uczniami wymagajacymi indywidualnego podejścia w szkole.
- Wykorzystania wiedzy o pracy mózgu w procesie edukacji:
wykorzystanie mnemotechnik, usprawnianie czytania ze zrozumieniem, itp. - Przeciwdziałania syndromowi „wypalenia zawodowego”- czyli zadbania o siebie, poznanie technik relaksacyjnych itp. wprowadzanie do zajęć elementów pedagogiki zabawy.
- Ponad 20 lat wspiera dzieci z trudnościami w nauce. ale też i zaburzonym zachowaniem (ADHD, ZA) Będąc terapeutą pedagogicznym diagnozuje i prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, treningi relaksacyjne dla dzieci. Jako mama ADHD-owca zna temat od podszewki.
1 września 2002 r. rozpoczęłam pracę w Szkole Podstawowej w Krotoszynie na stanowisku nauczyciela świetlicy, nauczyciel prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, nauczyciel nauczania indywidualnego dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności umysłowej -prowadzenie zajęć terapii pedagogicznej dla uczniów wykazujących trudności w nauce, z dysleksją, zaburzonym zachowaniem prowadzenie zajęć rewalidacyjnych (praca z dziećmi niedosłyszącymi)
2010-2011 – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krotoszynie – pedagog (diagnoza i terapia pedagogiczna, praca z dzieckiem zdolnym, prowadzenie zajęć dla rodziców w ramach Szkoły dla Rodziców i Wychowawców)
2011-2017 – Gimnazjum – pedagog-terapeuta, prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
2013-2015 – Starostwo Powiatowe Krotoszyn – asystent biurowy w Wydziale Promocji i Sportu, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji w powiecie krotoszyńskim ( projekt ORE).
2012-2018 – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krotoszynie – n-l prowadzący zajęcia rewalidacyjne surdopedagogika, oligofrenopedagog
2014-2016 – Trener w projekcie: Prowadzenie szkoleń, warsztatów, seminariów, szkoleniowych rad pedagogicznych, wykładów, konsultacji, coachingu przez ekspertów zewnętrznych pn. „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Wrocławskim”
2016-2020 – Prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych na kierunkach pedagogicznych na Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie (oddziały w Oleśnicy, Bielawie, Miliczu, Złotoryi, Śremie, Krotoszynie, Kępnie), również webinariów on-line 2017 – Prowadzenie szkoleń pn. „ Akademia nauczycieli wychowania przedszkolnego” w ramach projektu w przedszkolach w Smolcu i Świdnicy.
2019-2020 – Prowadzenie zajęć na studiach licencjackich na kierunku pedagogicznym na Wyższej Szkole Kadr Menadżerskich w Koninie (Prawo rodzinne, Profilaktyka uzależnień)
2018-2019 -Nauczyciel wspomagający w Koźminie Wlkp. oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych (dziecko z niepełnosprawnością intelektualną)
2018-2019 -Pedagog w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie.
- 2018 – Wicedyrektor i pedagog, surdo i oligofrenopedagog
- wyższe magisterskie – Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk
Historycznych i Pedagogicznych – system zaoczny, kierunek pedagogika, specjalistyczny
blok tematyczny – pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – 1999-2004 - nauczyciel dyplomowany – Nr 110.2..474.2017
- 2023, (w trakcie) Certyfikowany Kurs Projektowania Permakulturowego PDC (efekt: uzyskanie uprawnień projektanta permakultury),
- 2023, czerwiec czelnia wobec zaburzeń psychicznych. Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi, w tym ze spektrum Autyzmu (zaświadczenie),
- 2022 – 2023 – podstawowy kurs języka migowego,
- 2020, sierpień – kurs „Nowoczesne metody nauczania na lekcjach biologii na przykładzie ewolucjonizmu” (zaświadczenie),
- 2020, luty – kurs „Nowoczesne metody nauczania na lekcjach biologii na przykładzie genetyki” (zaświadczenie),
- 2019 – 2020 – cykl szkoleń w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Skierniewicach”: „Gry i aktywne metody dydaktyczne”, „Informatyczne narzędzia dydaktyczne”, „Innowacyjne narzędzia wizualne, prezentacje graficzne, myślenie wizualne”, „Komunikacja wokalna i komunikacja z grupą” (zaświadczenia) i wiele innych.
- w latach 1999-2017- twórca i organizator Integracyjnego Festiwalu Piosenki WITAMINKI NA START- dedykowany dzieciom z klas 1-3 oraz szkół i ośrodków specjalnych( początkowo pod egidą ZHP)
- organizator kolonii zuchowych od 1999 r. w ramach działań statutowych Hufca ZHP Krotoszyn, a następnie Towarzystwa Przyjaciół Dzieci – dla dzieci z rodzin niewydolnych wychowawczo (pozyskiwanie środków na wypoczynek)
2001 (18 lat) w Krotoszynie- impreza skierowana do dzieci niepełnosprawnych oraz uczniów klas 1-3 Trener skutecznych metod uczenia (sprawne czytanie, pamięć i koncentracja, notowanie mapa myśli, ortografia) – Leader School
- 2006 odznaczenie: Honorowa odznaka Chorągwi Wielkopolskiej „Harcerska Służba Wielkopolsce”
2008 utworzenie i prowadzenie grupy wsparcia dla rodziców dzieci z ADHD przy TPD w Krotoszynie prowadzenie szkoleń dla nauczycieli, instruktorów harcerskich o tematyce ADHD, ZA.
2011 odznaczenia: Srebrny Krzyż za zasługi dla ZHP, Złota odznaka Zasłużonego Działacza TPD
2014 Medal im.Henryka Jordana (TPD)
2015 Osobowość Roku 2018 w Powiecie Krotoszyńskim w kategorii działalność społeczna
Przystępna terapia pedagogiczna. Metoda 18 struktur wyrazowych na trudności w czytaniu i pisaniu
Szkolna diagnoza pedagogiczna – z marszu. 5 narzędzi diagnostycznych dla każdego nauczyciela
Diagnoza na Dzień Dobry. Diagnoza funkcjonalna – narzędzia dla nauczyciela
Hokus-focus! Skuteczne zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne i dydaktyczno-wyrównawcze
Żywe srebro na lekcji – uczeń z ADHD i nadpobudliwością psychoruchową
Plan W SAM RAZ – Praktyczny program wychowawczo-profilaktyczny
Nie mów nikomu, co się dzieje w domu! Pomoc uczniom z rodzin dysfunkcyjnych.
Lekcja interpretacji praktycznej – czyli jak przełożyć opinie i orzeczenia PPP na praktykę nauczycielską
Lekcja interpretacji praktycznej – jak przełożyć opinie i orzeczenia PPP na praktykę nauczycielską
Czytamy opinie, orzeczenia, diagnozy psychologiczne i pedagogiczne, wskazówki dla nauczycieli i dla rodziców i wszystko wydaje się jasne. Tymczasem niejednokrotnie nie do końca wiadomo, jak się odnieść do zaleceń oraz jak wprowadzić je w praktykę szkolną. Na szkoleniu wyjaśnimy, dlaczego u dzieci mogą wystąpić trudności szkolne oraz pokażemy, w jaki sposób praktycznie realizować zalecenia i wskazówki zawarte w opiniach i orzeczeniach na lekcjach z danego przedmiotu.
Na Państwa życzenie praca podczas szkolenia może być oparta o opinie i orzeczenia dostarczone przez szkołę.
- Osadzenie teoretyczne: przyczyny trudności szkolnych i ich typologia
- Nasze zmysły: jak zaburzenia poszczególnych zmysłów mogą wpłynąć na przyswajanie wiedzy i umiejętności.
- Różnica między zaburzeniami, dysfunkcją czy dysharmonijnym rozwojem
- Przejawy zaburzeń na przedmiotach szkolnych – charakterystyczne wskaźniki
- Instrukcja obsługi opinii/orzeczenia: konstrukcja opinii i orzeczeń – typowe punkty i używane sformułowania
- Jak przełożyć orzeczenie na praktyczne działania: formy pomocy, dostosowania, zindywidualizowanie pracy z uczniem na lekcjach przedmiotowych
Zachęcamy, aby przed szkoleniem dostarczyć trenerce zanonimizowane opinie i orzeczenia z Waszej placówki. Wtedy w czasie szkolenia skoncentrujecie się na własnych przypadkach.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Asy z mojej klasy. Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
Nieadekwatne zachowanie, brak poczucia humoru i zrozumienia ironii, nadwrażliwość na hałas, trudności z utrzymaniem kontaktu wzrokowego – oto opis ucznia z Aspergerem? Niepełny! To uczniowie ciekawi świata, wykorzystujący myślenie, o dobrej pamięci i często – niebywałych pasjach. W jaki sposób prowadzić edukację ucznia z ZA? Jak ułatwić mu funkcjonowanie w klasie i nawiązywanie relacji? I w końcu – jak współpracować z jego rodzicem i jakie wprowadzać zmiany? Zapraszamy na szkolenie, na którym poznacie konkretne wskazówki do pracy z uczniem z ZA: od organizacji sali, przez techniki komunikacyjne, aż po systemy motywacji do nauki!
- Zespół Aspergera czy ADHD , podobieństwa i różnice. Przedstawienie obszarów zaburzeń i ich skutków w funkcjonowaniu codziennym ucznia z ZA
- Jak wprowadzić zmiany we współpacy z rodzicami i uczniem? Rozmowa z rodzicami nt. zachowania dziecka
- Zespół klasowy jako środowisko wspierające ucznia z ZA, czyli jak rozmawiać z zespołem klasowym o zachowaniach Asa?
- Konkretne wskazówki , jak pracować z dzieckiem z ZA (Ustalanie zasad i skuteczne wydawanie poleceń-ustalanie granic i ich przestrzeganie), TUS
- Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny dla ucznia z Zespołem Aspergera?
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Nie mów nikomu, co się dzieje w domu! Pomoc uczniom z rodzin dysfunkcyjnych.
Agresywne zachowania dziecka, wycofanie, spóźnienia, przesiadywanie w szkole bardzo długo, kiepskie oceny pomomo potencjału. To tylko niektóre sypmtomy, które mogą świadczyć, że dziecko może być ofiarą przemocy domowej. Jak je poprawnie rozpoznać? Jakie są rodzaje przemocy domowej i co się wtedy dzieje z naszymi uczniami? Jak sobie radzić w tak trudnych dla nas sytuacjach? Jakie są obowiązki szkoły w takiej sytuacji? Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia.
- Charakterystyka rodziny dysfunkcyjnej
- Wpływ dysfunkcyjnego środowiska rodzinnego na funkcjonowanie dziecka w obrębie tejże rodziny i poza nią (m.in. w szkole, w środowisku rówieśniczym)
- Podstawowe informacje na temat przemocy domowej (formy przemocy, oznaki zaniedbań, oznaki stosowania przemocy wobec dziecka, oznaki wykorzystywania seksualnego)
- Dziecko jako świadek i/lub ofiara przemocy
- Formy pomocy i zapobiegania zjawisku przemocy
- Obowiązki prawne szkoły w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczniów z rodzin dysfunkcyjnych
- Sposób komunikacji nauczyciela z uczniem doświadczającym przemocy oraz jego rodziną
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.