Monika Szulkowska

od 20 lat towarzyszy swoim uczniom w rozwoju, inspirując, zachęcając i tworząc sytuacje edukacyjne, entuzjastka mądrego wykorzystania technologii na lekcjach, energetyczna, wesoła, szukająca płaszczyzn porozumienia ze wszystkimi, kochająca ludzi i przyrodę, mama nastolatka w spektrum Igora i żona bluesmana Marcina, którą relaksuje gotowanie i nordic walking oraz właścicielka kotki Gabi.
Specjalizacja trenerska:
- propagatorka komunikacji bez przemocy oraz podążania za uczniem
- praca z uczniem w spektrum autyzmu
- kompetencje wychowawcze
- innowacyjna dydaktyka języka angielskiego
- Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w szkole podstawowej,
- Ambasadorka Wikiszkoły, Wiosny Edukacji oraz aplikacji Wakelet, trenerka MIE,
- Certyfikowana trenerka umiejętności społecznych oraz terapeutka ręki,
- Nauczycielka techniki i plastyki w języku obcym,
- Trenerka edukacyjna od 2019 roku,
- Entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego i języka angielskiego,
- Specjalistka-koordynatorka nauczycieli współorganizujących proces edukacyjny, uczniów w spektrum
- Twórczyni programów pracy z uczniami w spektrum w szkołach ogólnodostępnych,
- Ciągle doskonaląca swoje umiejętności na szkoleniach w Polsce i za granicą, m.in w Hiszpanii, Portugalii i Włoszech.
- Filologia polska,
- Filologia angielska,
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika,
- Technika i Plastyka, Certyfikowany Trener Umiejętności Społecznych TUS SST
- KURS COACHINGOWY DLA LIDERÓW EDUKACJI
- KURS DO CELU BEZ STOPNI
- WOPFU I IPET – JAK ZROBIĆ TO DOBRZE?
- EFEKTYWNE PRAKTYKI DYDAKTYCZNE. STEAM W EDUKACJI
- LEGO LOGOS Mali Rebelianci
- Organizatorka Ogólnopolskiej Egzaminocki – dwudniowe spotkanie online dla ósmokalistów, podczas którego nauczyciele języka polskiego pro publico bono powtarzają z uczniami materiał obowiązkowy na egzaminie ósmoklasisty.
- Organizatorka Ogólnopolskiej Konferencji Edukacyjnej „Współpraca Rodzi Różnorodność” – konferencja poświęcona edukacji, metodom nauczania oraz wychowania i wsparcia dzieci i młodzieży, prelegentami byli in. Przemysław Staroń, Marta Młyńska, prof. Leppert.
- Założycielka i prezeska Kujawsko-Pomorskiego Klubu Kreatywnego nauczyciela – miejsca spotkań i dzielenia się wiedzą między nauczycielami wszystkich przedmiotów – raz w miesiącu odbywa się spotkanie klubu, na którym występuje gość ze świata edukacji, polityki lub kultury.
Rozpisz swoich uczniów! O tym jak mobilizować uczniów do pisania tekstów na języku polskim
Zamień „dłużej” na „mądrzej”! Jak nauczyć uczniów się uczyć, czyli neurotechniki w praktyce.
Spektrum prostych dostosowań. Uczeń w spektrum autyzmu w zwykłej szkole
Nie lada GRAtka! Gry na języku polskim – trudne treści w lekkiej formie
Go the extra mile! Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego – praktyczne wskazówki i gotowe rozwiązania.
WYCHOWAWCA POTRZEBNY OD ZARAZ! – Gotowy plan zajęć wychowawczych na 1 semestr
Uczymy współpracy i myślenia! – Cooperative learning i krytyczne myślenie na lekcjach
Pospikajmy! Narzędzia na lekcje angielskiego, które uczą swobodnego mówienia.
Praca z uczniem w spektrum autyzmu: studia podyplomowe lub kurs doskonalący //opłata rekrutacyjna//
Spektrum prostych dostosowań. Uczeń w spektrum autyzmu w zwykłej szkole.
W ostatnich latach w szkole przybyło uczniów w spektrum autyzmu. Sytuacja ta może budzić zaniepokojenie, pytania czy wątpliwości co do funkcjonowania i sposobu pracy z uczniami neuroróżnorodnymi. Zapraszamy na szkolenie, które może zmienić podejście do pracy z uczniem w spektrum, a na pewno oszczędzi wielu stresów. Zaprezentujemy bowiem na nim konkretne, sprawdzone strategie i działania, które pozwolą zmieniać szkolną przestrzeń i świat nauczyciela i ucznia.
- charakterystyka osoby w spektrum – sposób funkcjonowania, problemy z jakimi się mierzy, mity i fakty na temat autyzmu;
- praca z uczniem w spektrum – właściwe rozpoznanie potrzeb osoby w spektrum, zaprojektowanie przestrzeni i środowiska edukacyjnego, dostosowanie treści, formy i metody pracy do potrzeb ucznia, interpretacja zapisów zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego;
- zadbanie o cały zespół klasowy – sprawdzone sposoby na budowanie empatycznych postaw w stosunku do ucznia w spektrum bez zaniedbywania uczniów neurotypowych, techniki na radzenie sobie z zachowaniami trudnymi oraz emocjonalne i społeczne wspieranie ucznia, zadania nauczyciela współorganizującego.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
„Ucz się mądrze, ucz innych jeszcze mądrzej” – skuteczne strategie uczenia (się) w praktyce szkolnej.
Współczesna szkoła mierzy się z wyzwaniami związanymi z motywowaniem uczniów do nauki, brakiem umiejętności organizacji własnego procesu uczenia się oraz trudnościami rodziców w skutecznym wspieraniu dzieci. Szkolenie ma na celu kompleksowe wsparcie nauczycieli w projektowaniu procesu uczenia, który angażuje, wspiera samodzielność oraz odpowiada na aktualne potrzeby uczniów i ich rodzin.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają sprawdzone metody pracy z uczniem, które wspierają efektywne zapamiętywanie, koncentrację, motywację wewnętrzną oraz umiejętność uczenia się. Nauczyciele otrzymają także narzędzia dydaktyczne, które można zastosować zarówno w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej, jak i podczas współpracy z rodzicami.
- charakterystyka sposobu uczenia się dzieci i młodzieży oraz pomysły na dopasowanie metod pracy do potrzeb uczniów,
- mnemotechniki i metody skutecznego zapamiętywania, utrwalania i testowania wiedzy,
- praktyczne ćwiczenia wspomagające koncentrację i pamięć,
- „Złota siódemka skutecznej nauki” – przegląd rekomendacji opartych na aktualnych badaniach naukowych,
- inspirujące pomysły na godziny wychowawcze poświęcone nauce uczenia się.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.