Marlena Marszałek

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także trenerem szkoleniowcem, który z pasją odkrywa potencjał każdego małego człowieka. Podobnie jak Ken Robinson, wierzę w potencjał każdego dziecka i staram się działać tak, aby go rozwijać i uwalniać potencjał. Poza pracą pedagogiczną moje życie wypełniają pasje, uwielbiam aerobik, zumbę, trening siłowy i poranne (marszo)biegi brzegiem morza. Jazda na rolkach daje mi poczucie wolności, na rowerze – udany początek dnia, a na sam dźwięk Harley’a Davidsona w moich żyłach przyspiesza adrenalinowy puls. Wierzę w moc pozytywnego myślenia i motywacyjnych słów, które mogą odmienić nasze podejście do wyzwań i celów. Czekam na Ciebie z otwartymi ramionami i zawsze gotowa na kolejne ekscytujące przygody w świecie edukacji!

Specjalizacja trenerska:

  • Jestem specjalistą w dziedzinie kreatywnego myślenia. Najbardziej lubię prowadzić szkolenia na temat nowoczesnej edukacji i innowacyjnych rozwiązań.
  • Ogromną satysfakcję dają mi też szkolenia z zakresu współpracy z rodzicami. Poprzez wykorzystanie konkretnych narzędzi pomagam nauczycielom nawiązać lepsze relacje z rodzicami, zrozumieć ich perspektywę i współpracować w celu stworzenia pozytywnego i wspierającego środowiska.

Ruch jest nieoceniony w rozwoju, Przechodząc OD STÓP DO GŁÓW, dzieci uczą się kontrolować ciało, rozwijają siłę, wytrzymałość, gibkość oraz koordynację ruchową. A to nie wszystko!  Regularne zajęcia sportowe wpływają pozytywnie na funkcje poznawcze, koncentrację, pamięć oraz zdolności logicznego myślenia. Zajęcia ruchowe, które są skonstruowane w sposób angażujący, przynoszą też ogromne korzyści społeczne – dzieci uczą się współpracy, szacunku, komunikacji oraz zwiększają swoją pewność siebie. Wyobraźcie sobie, jaki pozytywny wpływ może mieć na atmosferę w klasie wspólne bieganie, skakanie czy tworzenie choreografii. Podczas szkolenia zaprezentujemy Wam Wam praktyczne narzędzia, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał ruchu w różnych sferach rozwoju uczniów. Na szkoleniu poznacie różne formy aktywności fizycznej, które można wprowadzić zarówno w przedszkolu, jak i w klasach I-III.

  • Rola ruchu w rozwoju przedszkolaków i uczniów klas I-III.
  • Wpływ aktywności fizycznej na rozwój umysłowy i społeczny dzieci.
  • Praktyczne narzędzia do planowania angażujących zajęć ruchowych.
  • Worek pełen pomysłów – różne formy aktywności fizycznej do wprowadzenia w przedszkolu i
    klasach I-III (ćwiczenia indywidualne, w parach i grupach).
  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Współczesny człowiek coraz mocniej cierpi na tzw. „zespół deficytu natury”. Z pomocą w odzyskaniu autentycznych relacji człowieka ze światem przyrody przychodzi idea edukacji leśnej. Tzw. przedszkola leśne, bo o nich tu mowa, są odpowiedzią na problemy współczesnego dzieciństwa i wyzwań, jakie ono stawia. Okazuje się, że zabawa i nauka nie muszą być ograniczone czterema ścianami, a natura może zapewniać wszechstronny rozwój. Warunki zewnętrzne mogą sprzyjać nabywaniu życiowych umiejętności takich, jak np. samodzielność, odpowiedzialność, praca zespołowa, uważne obserwowanie i wyciąganie wniosków. Bez dywanu, bez sufitu, w myśl skandynawskiego powiedzenia „nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania”.

  • „Zespół deficytu natury” – czym jest i co ma wspólnego z postępem technologicznym
  • Idea pedagogiki alternatywnej – konieczność czy przyszłość edukacyjnej rzeczywistości
  • Przedszkola leśne jako progresywna forma wczesnej edukacji: historia i koncepcja przedszkoli leśnych na przykładzie Skandynawii i Niemiec oraz polskie doświadczenia
  • Elementy założeń przedszkola leśnego w standardowej placówce: zmiana sposobu myślenia, przykłady działań podejmowanych w plenerze i w sali przedszkolnej
  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

W Waszym przedszkolu pojawiają się „problemowi” rodzice? Koncentrujecie się na nich i wszystkie pozostałe sprawy schodzą na dalszy plan? Czujecie, że brakuje Wam energii i skutecznej strategii? Każdy nauczyciel w swojej karierze zawodowej spotkał się z taką sytuację. A świadomość, że prowadzona przez nas grupa składa się nie tylko z dzieci, ale też ich rodziców, często spędza nam sen z powiek. Bo przecież staramy się, poświęcamy swój czas, doceniamy postępy wychowanków, jesteśmy otwarci na współpracę, a mimo wszystko nie każdy rodzic będzie nam przychylny. Złośliwość, brak szacunku, konflikt oddziaływań to tylko niektóre z napotykanych problemów. Na szczęście współpracę, nawet z trudnymi rodzicami, można sobie ułatwić. Jest bowiem szereg narzędzi i technik komunikacyjnych, których stosowanie znacząco zwiększa szanse na uzyskanie porozumienia i zbudowanie wspólnego frontu. Przecież ostateczne cel jest wspólny – dobro dziecka!

  • Zakres i formy współpracy z rodzicami w przedszkolu
  • Rozmowa indywidualna – jej rodzaje i najczęściej popełniane błędy
  • Elementy tutoringu wychowawczo-rozwojowego jako skuteczna alternatywa dla rozmów indywidualnych
  • Strategie na sytuacje trudne:
    – struktura nieporozumień na podstawie modelu komunikacyjnego „4 uszu” von Thuna,
    – komunikacja w budowaniu relacji,
    – narzędziownik nauczyciela-wychowawcy – jak efektywnie wykorzystać „Koło życia”, „Siatkę celów” i „5C”
  • Współpraca ze specjalistami zewnątrz przedszkola. Sugerowanie, zachęcanie czy kierowanie przez nauczyciela?
  • Projekt z zakresu preorientacji zawodowej – pomysł na aktywną współpracę z rodzicami
  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem