Witaj w gronie Nauczycieli Jutra!

Tydzień z grami w szkole – nagrania i materiały dla Nauczycieli jutra

Cykl spotkań dla nauczycieli: 16.09-20.09

Gry i grywalizacja to sposób na lepszą edukację. I z przyjemnością Cię o tym przekonamy! Od 16 do 20 września wprowadziliśmy Cię w świat zgrywalizowanej nauki.  W kursie znajdziesz nagranie z rozmowy na temat gier w edukacji, nagrania z 2 webinarów na żywo (jak wykorzystać Minecraft i The Sims), nagrania i materiały z prezentacji projektów z gier i grywalizacji oraz nagranie szkolenia z zakresu PEGI. Łącznie 10 godzin zegarowych wartościowych treści. I to wszystko bezpłatnie! Nie zwlekaj, wejdź z nami do gry!

Dostęp bezpłatny, wystarczy się zapisać 0.00 

Rozbudzanie ciekawości do nauki, motywowanie do systematyczności i wysiłku, a także wspieranie samodzielności to wielkie wyzwanie, przed którym stajemy my – nauczyciele. Gry i grywalizacja do całkiem niezła droga, aby temu wyzwaniu sprostać. Mamy więc coś dla Ciebie! Wraz ze Stowarzyszeniem SPIDOR przygotowałyśmy cykl darmowych spotkań związanych z grami i grywalizacją. 

Od 16 do 20 września zaprosiłyśmy Nauczycielki i Nauczycieli Jutra Cię do świata zgrywalizowanej nauki. W trakcie 6 spotkań zaprezentowałyśmy, jak wykorzystać gry w edukacji i jak przekształcić proces nauczania w angażującą grę.

Co się działo? 

  • Zaczęłyśmy od poniedziałkowego spotkania z ekspertką dr Dominiką Urbańską-Galanciak, w czasie którego porozmawiałyśmy o wykorzystaniu gier w edukacji 
  • W kolejne dni w zaproponowałyśmy 2 webinary, w czasie których nauczycielki pokazały zaadaptowane do polskich warunków gotowe scenariusze z podręcznika “Gry wideo w szkole. Wytyczne dla efektywnego kształcenia”. Jeden z nich wprowadzi Cię w pomysł wykorzystania Minecrafta na matematyce, a drugi w pomysł na użycie Simsów na języku obcym
  • Były również prezentacje projektów, które powstały w ramach zakończenia studiów podyplomowych Gry i grywalizacja w edukacji. Nasze studentki zrobiły niesamowite gotowe narzędzia, o których opowiedziały i się nimi podzieliły. W kursie otrzymasz gotowe materiały do zastosowania gier i grywalizacji w szkole.
  • A dodatkowo w poniedziałek 23.09 miałyśmy dla Ciebie bonusowe wydarzenie – spotkanie na temat PEGI Chellenge, które poprowadziła Jennifer Wacrenier z PEGI. 

Nagrania ze wszystkich tych wydarzeń są już gotowe do oglądania na naszej platformie edukacyjnej! Możesz wybrać, które chcesz obejrzeć, dopasowując je do nauczanego przedmiotu i poziomu edukacyjnego. A ponieważ wszystkie wydarzenia odbyły się online, możesz komfortowo się uczyć – oglądając zapisane nagrania ze spotkań.

Z pewnością gotowe metody i materiały, które zobaczysz przydadzą się w pracy z uczniami z pokolenia Z i Alfa, ponieważ to oni dorastają w świecie nowych technologii. Wiemy, że edukacja powinna zostać dopasowana tak, by nauczanie było dla nich ciekawe i żeby chętnie sami angażowali się na lekcji.

Na koniec najlepsza wiadomość: dostęp do nagranych webinarów oraz materiałów jest całkowicie bezpłatny. Otrzymasz więc wiedzę i gotowe narzędzia, które pomogą Ci wprowadzić grywalizację do swojej pracy – dla lepszej edukacji i korzyści Twoich uczniów!

Nie czekaj, dołącz do kursu już terazzaproś swoich uczniów do nauki i zabawy!

Organizacja kursu

Czego możesz się spodziewać:

  • Przykładów najbardziej 𝗽𝗼𝗽𝘂𝗹𝗮𝗿𝗻𝘆𝗰𝗵 𝗴𝗶𝗲𝗿
  • Sposobów przełożenia gier na 𝗸𝗼𝗿𝘇𝘆ś𝗰𝗶 𝗲𝗱𝘂𝗸𝗮𝗰𝘆𝗷𝗻𝗲
  • Konkretnych źródeł i materiałów ze 𝘀𝗰𝗲𝗻𝗮𝗿𝗶𝘂𝘀𝘇𝗮𝗺𝗶 do pracy w szkole
  • Omówienia 𝗺𝗲𝘁𝗼𝗱 𝗿𝗮𝗱𝘇𝗲𝗻𝗶𝗮 sobie z trudnościami w szkole
  • Informacji o 𝗽𝗿𝗼𝗷𝗲𝗸𝘁𝗮𝗰𝗵 𝗴𝗿𝘆𝘄𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗰𝘆𝗷𝗻𝘆𝗰𝗵 𝗱𝗼 𝘄𝘆𝗸𝗼𝗿𝘇𝘆𝘀𝘁𝗮𝗻𝗶𝗮 w szkole

dr Dominika Urbańska-Galanciak:

Dyrektorka zarządzająca SPIDOR i reprezentantka RP w PEGI. W czasach niesłusznie minionych zbyt empatyczna polonistka, która weszła do świata gier, żeby karmić czarne smoki i zabijać złoczyńców, bo nikt inny się tym na poważnie nie zajmował. Napisała doktorat o graczach na PAN a następnie zaraziła swoją pasją całą rodzinę. W branży zna wszystkich, dla branży robi wiele, Techno entuzjastka, która wierzy w naukę.

Webinar przeznaczony jest dla nauczycieli edukacji matematycznej i matematyki oraz nauczycieli, którzy szukają uatrakcyjnienia swoich lekcji sześciennym światem popularnej gry.

W czasie webinaru:

  • zobaczysz jak świat popularnej gry Minecraft Education może stać się pracownią Królowej nauk (i nie tylko),
  • poznasz sposoby i przykłady rozwijania kompetencji matematycznych i kompetencji przyszłości w świecie Minecraft Education,
  • otrzymasz gotowe materiały, które pozwolą Ci zaprosić swoich uczniów do wirtualnej klasy,
  • udasz się w inspirującą edukacyjną podróż w świat sześciennych bloczków.

Barbara Dubiecka-Kruk:

Nauczycielka matematyki, autorka i współautorka: programów nauczania, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka edukacyjna i edukatorka.
Zafascynowana edukacyjnymi możliwościami wykorzystania gry Minecraft. Autorka bloga oMatmo.pl, pomysłodawczyni projektu oGRAJmatmę – Laboratoria przyszłości z Minecraft (oGRAJmatme.pl).

Myślisz, że gry na lekcjach to strata czasu, że niczego nie uczą i wprowadzają tylko zbytnie rozprężenie, że “nie da się” grać z uczniami w polskich szkołach?

  • Pozwól, że wyprowadzimy Cię z błędu i pokażemy, że to niesamowity i wartościowy środek dydaktyczny, który – nie tylko pozwala wprowadzić czy utrwalić nowy materiał, ale także staje się płaszczyzną porozumienia i współpracy między uczniami i nauczycielem,
  • Pokażemy, jak wykorzystać grę THE SIMS w procesie edukacyjnym,
  • Jak zaangażować uczniów do współtworzenia lekcji i zaprojektowania gry planszowej, w którą może zagrać cała szkoła.

 

Webinar przeznaczony jest dla nauczycieli języka angielskiego.

Monika Szulkowska:

Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej. Mama dziecka w spektrum i trenerka umiejętności społecznych, która pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną, która postara się udowodnić, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Ciebie jako pedagoga. Ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.

Podczas spotkania absolwenci jedynych w Polsce adresowanych do edukacji studiów podyplomowych Gry i grywalizacja w edukacji podzielą się swoimi projektam z zakresu wykorzystania gier lub grywalizacji i wytłumaczą, jak z nich korzystać. Po spotkaniu otrzymasz wszystkie potrzebne materiały, aby wprowadzić takie projekty w swojej klasie! Projekty, jakie Ci zaprezentujemy:

  1. Czas na przywrócenie równowagi między przyrodą a technologią!  Katarzyna Klimczak – opowie o grze na geografię, dzięki której odkrywamy z uczniami różne regiony Polski. Przygotowana jest w darmowym kreatorze stron (google site), a więc będzie też okazja alby poznać nowe narzędzie.
  2. Schulpoly – trochę inne Monopoly. Grając uczymy się języka niemieckiego!  Jest ono nie tylko edukacyjnie, ale i dzięki sprytnej modyfikacji zasad gra jest dużo przyjemniejsza. O grze opowie autorka i wykonawczyni całego pomysłu – Małgorzata Kosińska.
  3. Piracki statek, a na nim kolejne stopnie awansu, pojedynki, wyzwania. A przede wszystkim ułamki. Rita Wilk opowie i przekaże Wam pomysł i narzędzia do zgrywalizowania całego działu matematyki.
  4. Czy w komórce odbywa się wartka akcja! No pewnie! Pomysł na grę, w której uczniowie pozyskują i wykorzystują organelle, a wraz z postępami coraz lepiej rozumieją działanie komórki przedstawi autorka gry – Joanna Cichocka.
  5. Tlen to warunek życia. Co się stanie, jeśli zaburzymy doskonałą równowagę pomiędzy jego wytwarzaniem a oddychaniem? Wasi uczniowie mogą się o tym przekonać, jeśli zagrają w unikatową grę pokazującą obieg tlenu w przyrodzie stworzoną przez Emilię Zalewską.
  6.  Potop – lektura obowiązkowa, a więc znać trzeba. A gdyby zrobić “potopową” planszówkę? Taką z elementami wiedzy i humoru? Dokładnie to zrobiła Monika Budziak. Przedstawi ją i przekaże w Wasze ręce.
  7. Coś dla najmłodszych – Dorota Turaj pokaże swoją grę terenową, w czasie której przedszkolaki, świetnie się przy tym bawiąc, nabywają wiedzę i  umiejętności z zakresu przyrody, matematyki i współpracy.
  8. A na deser zaprosimy Was na prezentację darmowych edukacyjnych gier do samodzielnego wydrukowania, które powstały w ramach projektu Let’s PLAY! Game Based Learning– (nie)zwykła edukacja. Prezentację poprowadzi dla Was Agnieszka Kuca. 

Zapraszamy na wyjątkowy webinar, który pomoże Wam lepiej zrozumieć temat gier wideo i klasyfikacji wiekowych. Podczas spotkania dowiecie się,

  • czym jest system PEGI – dlaczego został stworzony,
  • jak działa w Europie oraz
  • co oznaczają ikony treści.

To świetna okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat procesu oceniania gier, kryteriów, jakie są brane pod uwagę oraz wyzwań wynikających z dynamicznego rozwoju technologii.

Poznacie także scenariusz PEGI CHALLENGE, który pomoże promować odpowiedzialną rozrywkę wśród uczniów i rodziców. Bądźcie gotowi na ciekawą lekcję o grach ze swoimi uczniamii.

Wydarzenie prowadzone w języku angielskim. Po jego zakończeniu przygotujemy napisy i udostępnimy opatrzone nimi nagranie. 

Jennifer Wacrenier

jest menedżerem ds. operacji i komunikacji w PEGI s.a., organizacji prowadzącej ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier wideo. Zarządza komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną z komitetami PEGI i krajowymi stowarzyszeniami branżowymi. Zaangażowana we wszystkie prace rozwojowe PEGI, jest także odpowiedzialna za stronę internetową ratingów, sprawy związane z egzekwowaniem prawa czy organizacją szkoleń i wydarzeń.

Tydzień z grami ORGANIZUJĄ:

Działamy od 2011 roku na rzecz Nauczycielek i Nauczycieli Jutra, którzy przez świadome stosowanie innowacji pedagogicznych i rozwój kompetencji interpersonalnych chcą oddolnie zmieniać system oświaty. Prowadzimy szkolenia dla rad, organizujemy szkolenia otwarte, prowadzimy platformę edukacyjną, na której zamieszczamy nietypowe, bo zawierające ćwiczenia kursy interaktywne, prowadzimy też warsztaty dla dzieci i młodzieży. Posiadamy 5-letnią akredytację Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.

Jesteśmy stowarzyszeniem zrzeszającym firmy działające w branży gier wideo. Działamy na rzecz podnoszenia świadomości społecznej na temat gier wideo jako wartościowej formy rozrywki. Naszym celem jest promowanie kultury gamingu jako źródła inspiracji, rozwoju intelektualnego, kreatywności i przestrzeni do budowania relacji międzyludzkich.

O projekcie Games in Schools:

SPiDOR realizuje te działania w ramach projektu Games in Schools. Przygotowaliśmy polską wersję poradnika „Gry wideo w szkole. Wytyczne dla efektywnego kształcenia”. Poradnik stworzony został przez European Schoolnet – sieć ponad 30 europejskich ministerstw edukacji z siedzibą w Brukseli oraz Video Games Europe (VGE), która jest organizacją branżową skupiającą firmy z sektora gier wideo. Publikacja składa się z ponad 60 stron praktycznych informacji, wspartych badaniami dotyczącymi wpływu gier na rozwój. Zaletą podręcznika jest także to, że zawiera on gotowe scenariusze zajęć, które mogą zostać od razu wykorzystane przez nauczycieli.

 

Spodobają Ci się także inne Szkolenia Kursy Webinary z zakresu grywalizacji:

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem