Małgorzata Trybuś

Pedagog, właściciel firmy świadczącej usługi szkoleniowo-rozwojowe, introwertyk wyuczony zachowań ekstrawertywnych, entuzjasta wszelkich podróży: po świecie fizycznym, świecie wiedzy i koncepcji, świecie emocji, świecie ludzkiego umysłu. Humanista z mózgiem ścisłowca, taka która w drodze do pracy wysłucha wykładu W. Eichelbergera a w drodze powrotnej nie pogardzi rozważaniami A.Dragana o czarnych dziurach. Uwielbia szukać niekonwencjonalnych rozwiązań towarzysząc innym w rozwoju, ale również jak zamontować dwumetrowej wysokości drzwi w piwnicy w otworze 1,8m bez kucia. Od młodości jest wierna duchowości, medytacji, sudoku i muzyce klasycznej w nowoczesnej aranżacji.
Specjalizacja trenerska:
- Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą, komunikacją interpersonalną.
Pedagog, coach, trener asertywności i terapii systemowej. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Od początku pracy zawodowej wspomaga, szkoli i udziela konsultacji nauczycielom z zakresu zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną, wspieraniem rozwoju uczniów. Jest współautorem multimedialnego programu profilaktycznego, innowacyjnych programów nauczania. Prowadzi również programy rozwojowe z obszaru life coachingu. Od 1996 r. prowadzi warsztaty, wykłady i konsultacje dla nauczycieli w ramach współpracy z ośrodkami doskonalnenia nauczycieli i uczelniami wyższymi.
- Studia pięcioletnie magisterskie – resocjalizacja
- Studia podyplomowe z doradztwa zawodowego, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z socjoterapią, oligorenopedagogiki.
- Szkolenia z uprawnieniami trenerskimi: trening asertywności, terapia systemowa, coaching,
- Kursy z neurolingwistycznego programowania, kinezjologi edukacyjnej, metody W. Scherborne, gier dydaktycznych w doradztwie zawodowym.
- Współautor innowacji – Innowacje z zakresu pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach 1-3 w oiparciu o metodę M.Montessori, Kinezjologię edukacyjna, Integrację sensoryczna i stymulację polisensoryczną.
- Współautor innowacji uczeń przerósł mistrza oparta na pracy metoda projektu w edukacji wczesnoszkolnej.
- Współautor programu multimedialnego – profilaktycznego Eduterapeutika problemy wychowawcze do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Medal Komisji Edukacji Narodowej,
- Brążowy Krzyż Zasługi dla Rzeczpospolitej, Nagroda Prezydenta Miasta Poznania.
Nastolatek łamiący szkolne normy. Metody prowokatywne w rozmowach z młodzieżą
Czy pamięć jest passe? Po co i jak rozwijać pamięć uczniów
Jak odróżnić zaburzenia nastroju, depresję od buntu i lenistwa. Wsparcie ucznia z zaburzeniami nastroju.
Trafione wybory. Doradztwo zawodowe dla uczniów ze SPE
Oligofrenopedagogika: studia podyplomowe lub kurs doskonalący //opłata rekrutacyjna//
Wsparcie ucznia z zaburzeniami nastroju
Coraz więcej dzieci i młodzieży choruje na depresję i zaburzenia nastroju. Jednocześnie w Polsce kultura dbania o zdrowie psychiczne dopiero się rozwija i często brakuje rodzicom, nauczycielom, młodym ludziom wiedzy z tego zakresu, co powoduje bagatelizowanie problemu lub udzielanie nieskutecznego wsparcia. Przed nauczycielami pojawiają się trzy podstawowe zadania. Po pierwsze umiejętności diagnostyczne: jak odróżnić zwykłe lenistwo, zły nastrój od zaburzeń depresyjnych, po drugie: rozpoczęcie współpracy z rodziną, w celu uzyskania pomocy medycznej (farmakologicznej, psychiatrycznej, terapeutycznej) i po trzecie: własny rozwój – jak samemu rozmawiać, wspierać i zindywidualizować pracę z takim uczniem. Poznaj konkretne narzędzia i wskazówki, które pozwolą Ci efektywnie reagować na te wyzwania.
- jak rozpoznać depresję w warunkach szkolnych i odróżnić ją od innych symptomów zaburzeń nastroju
- jak przeprowadzić wywiad diagnostyczny z rodzicem
- jak rozpocząć współpracę z rodzicem w celu udzielenia efektywnego wsparcia dziecku
- jak rozmawiać z uczniem cierpiącym na depresję
- jak indywidualizować pracę z takim uczniem, w celu wsparcia procesu leczenia
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
NIE PANIKUJ - bądź wsparciem w sytuacji kryzysowej. Kryzys? W Twojej szkole? Tak, i w każdej innej!
Codzienność szkolna to nie tylko lekcje i oceny. To także świat pełen emocji, wyzwań i, niestety, kryzysów. Czy jesteś gotowy, by stawić czoła sytuacjom, które wstrząsają uczniem, jego rodziną, a czasem całą społecznością szkolną? Samookaleczenia, przemoc, depresja, a nawet myśli samobójcze, wojny i katastrofy – to nie są tematy, które możemy omijać. To wyzwania, które wymagają od nas nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim odwagi i umiejętności.
Od bezradności do skutecznego działania!
Oto intensywny warsztat, który wyposaży Cię w niezbędne narzędzia do interwencji kryzysowej. Zapomnij o teoretycznych frazesach. Skupiamy się na praktyce, empatii i realnych scenariuszach, które spotykasz na szkolnym korytarzu.
Rozpoznanie kryzysu:
- kiedy sytuacja jest „tylko” trudna, a kiedy wymaga natychmiastowej interwencji?
- kluczowe sygnały, które pomogą szybko zidentyfikować kryzysy.
Głębsze spojrzenie na kryzysy psychiczne:
- kryzysy zdrowia psychicznego – od sytuacji stresowej przez ataki paniki, PTSD do samobójstw,
- przemoc –jak rozpoznać przemoc, chronić ofiary i jak reagować na sprawców,
- samobójstwo w szkole jako kryzys dotykający całą społeczność,
- wojny i katastrofy naturalne – to też kryzysy.
Interwencja kryzysowa w praktyce:
- sprawdzone zasady interwencji kryzysowej,
- reagowanie w przypadku wojny / katastrofy,
- co zrobić, gdy uczeń mówi o samobójstwie? Jak zareagować na samookaleczenia? Kiedy wezwać pogotowie, a kiedy policję?
- rola zespołu kryzysowego w szkole i efektywna współpraca z rodzicami oraz instytucjami zewnętrznymi.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Nastolatek łamiący szkolne normy. Metody prowokatywne w rozmowach z młodzieżą.
Są tacy uczniowie, na których „zwykła” interwencja po prostu nie działa Zaprawiony w bojach uczeń idąc na rozmowę wychowawczo-profilaktyczną jest gotowy odegrać znaną mu rolę. Zachowuje się jak w teatrze i rzadko zmienia to jego postawę. Z takimi uczniami nie ma wyjścia – musimy szukać mniej konwencjonalnych działań. Metody prowokatywne w szybki sposób przełamują blokady i ograniczenia w myśleniu oraz zachowaniu. Zapraszamy do zapisu na szkolenie, na którym nauczyciele rozszerzą swój warsztat pracy o metody prowokatywne, dzięki którym wprowadzą realną zmianę w zachowaniu uczniów łamiących normy. Sprawdzą się one w pracy z klasą, w której pojawiła się silna przemoc czy wykluczenie. Szkolenie adresowane jest do pedagogów/ psychologów szkolnych oraz nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych i ostatnich klas szkoły podstawowej.
- Na czym polegają metody prowokatywne – przedstawienie w oparciu o studium przypadku,
- Stosowanie metod prowokatywnych w pracy indywidualnej i z grupą/klasą,
- Zasady bezpieczeństwa psychicznego w stosowaniu metod prowokatywnych w pracy z grupą,
- Przygotowanie ucznia do użycia metody, zabezpieczanie współpracy,
- Przygotowywanie i ustalenia z rodzicami,
- Najważniejsze techniki – komunikacja niewerbalna, odzwierciedlanie i dokonywanie zmian w mowie ciała,
- Zarządzanie procesem grupowym.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.