Sfera trenera – Małgorzata Trybuś

Małgorzata Trybuś

Pedagog, właściciel firmy świadczącej usługi szkoleniowo-rozwojowe, introwertyk wyuczony zachowań ekstrawertywnych, entuzjasta wszelkich podróży: po świecie fizycznym, świecie wiedzy i koncepcji, świecie emocji, świecie ludzkiego umysłu. Humanista z mózgiem ścisłowca, taka która w drodze do pracy wysłucha wykładu W. Eichelbergera a w drodze powrotnej nie pogardzi rozważaniami A.Dragana o czarnych dziurach. Uwielbia szukać niekonwencjonalnych rozwiązań towarzysząc innym w rozwoju, ale również jak zamontować dwumetrowej wysokości drzwi w piwnicy w otworze 1,8m bez kucia. Od młodości jest wierna duchowości, medytacji, sudoku i muzyce klasycznej w nowoczesnej aranżacji.

Specjalizacja trenerska:

  • Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą, komunikacją interpersonalną.

Coraz więcej dzieci i młodzieży choruje na depresję i zaburzenia nastroju. Jednocześnie w Polsce kultura dbania o zdrowie psychiczne dopiero się rozwija i często brakuje rodzicom, nauczycielom, młodym ludziom wiedzy z tego zakresu, co powoduje bagatelizowanie problemu lub udzielanie nieskutecznego wsparcia. Przed nauczycielami pojawiają się trzy podstawowe zadania. Po pierwsze umiejętności diagnostyczne: jak odróżnić zwykłe lenistwo, zły nastrój od zaburzeń depresyjnych, po drugie: rozpoczęcie współpracy z rodziną, w celu uzyskania pomocy medycznej (farmakologicznej, psychiatrycznej, terapeutycznej) i po trzecie: własny rozwój – jak samemu rozmawiać, wspierać i zindywidualizować pracę z takim uczniem. Poznaj konkretne narzędzia i wskazówki, które pozwolą Ci efektywnie reagować na te wyzwania.

  • jak rozpoznać depresję w warunkach szkolnych i odróżnić ją od innych symptomów zaburzeń nastroju
  • jak przeprowadzić wywiad diagnostyczny z rodzicem
  • jak rozpocząć współpracę z rodzicem w celu udzielenia efektywnego wsparcia dziecku
  • jak rozmawiać z uczniem cierpiącym na depresję
  • jak indywidualizować pracę z takim uczniem, w celu wsparcia procesu leczenia
  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Codzienność szkolna to nie tylko lekcje i oceny. To także świat pełen emocji, wyzwań i, niestety, kryzysów. Czy jesteś gotowy, by stawić czoła sytuacjom, które wstrząsają uczniem, jego rodziną, a czasem całą społecznością szkolną? Samookaleczenia, przemoc, depresja, a nawet myśli samobójcze, wojny i katastrofy – to nie są tematy, które możemy omijać. To wyzwania, które wymagają od nas nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim odwagi i umiejętności.

Od bezradności do skutecznego działania!

Oto intensywny warsztat, który wyposaży Cię w niezbędne narzędzia do interwencji kryzysowej. Zapomnij o teoretycznych frazesach. Skupiamy się na praktyce, empatii i realnych scenariuszach, które spotykasz na szkolnym korytarzu.

Rozpoznanie kryzysu:

  • kiedy sytuacja jest „tylko” trudna, a kiedy wymaga natychmiastowej interwencji?
  • kluczowe sygnały, które pomogą szybko zidentyfikować kryzysy.

Głębsze spojrzenie na kryzysy psychiczne:

  • kryzysy zdrowia psychicznego – od sytuacji stresowej przez ataki paniki, PTSD do samobójstw,
  • przemoc –jak rozpoznać przemoc, chronić ofiary i jak reagować na sprawców,
  • samobójstwo w szkole jako kryzys dotykający całą społeczność,
  • wojny i katastrofy naturalne – to też kryzysy.

Interwencja kryzysowa w praktyce:

  • sprawdzone zasady interwencji kryzysowej,
  • reagowanie w przypadku wojny / katastrofy,
  • co zrobić, gdy uczeń mówi o samobójstwie? Jak zareagować na samookaleczenia? Kiedy wezwać pogotowie, a kiedy policję?
  • rola zespołu kryzysowego w szkole i efektywna współpraca z rodzicami oraz instytucjami zewnętrznymi.

 

 

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Są tacy uczniowie, na których „zwykła”  interwencja po prostu nie działa  Zaprawiony w bojach uczeń idąc na rozmowę wychowawczo-profilaktyczną jest gotowy odegrać znaną mu rolę. Zachowuje się jak w teatrze i rzadko zmienia to jego postawę. Z takimi uczniami nie ma wyjścia – musimy szukać mniej konwencjonalnych działań. Metody prowokatywne w szybki sposób przełamują blokady i ograniczenia w myśleniu oraz zachowaniu. Zapraszamy do zapisu na szkolenie, na którym nauczyciele rozszerzą swój warsztat pracy o metody prowokatywne, dzięki którym wprowadzą realną zmianę w zachowaniu uczniów łamiących normy. Sprawdzą się one w pracy z klasą, w której pojawiła się silna przemoc czy wykluczenie. Szkolenie adresowane jest do pedagogów/ psychologów szkolnych oraz nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych i ostatnich klas szkoły podstawowej.

  • Na czym polegają metody prowokatywne – przedstawienie w oparciu o studium przypadku,
  • Stosowanie metod prowokatywnych w pracy indywidualnej i z grupą/klasą, 
  • Zasady bezpieczeństwa psychicznego w stosowaniu metod prowokatywnych w pracy z grupą,
  • Przygotowanie ucznia do użycia metody, zabezpieczanie współpracy,
  • Przygotowywanie i ustalenia z rodzicami,
  • Najważniejsze techniki – komunikacja niewerbalna, odzwierciedlanie i dokonywanie zmian w mowie ciała,
  • Zarządzanie procesem grupowym.
  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
  • Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

 

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem