Agnieszka Jelińska - Hok
Wulkan enregii, pasjonatka życia, pełna sprzeczności, z wrażliwą, empatyczna duszą. Zafiksowana na zmianę świata (również tego edukacyjnego), na aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie (choć uwielbiająca słodycze) oraz wolontariat. Wolontariuszka Drużyny Szpiku oraz do niedawna wolontariuszka-bajkoterapeutka Fundacji Zaczytani. Twórca i opiekun Szkolnego Klubu Wolontariusza “Podziel się Sercem”. Edukacyjnie jestem dyplomowanym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, trenerem edukreatywnosci, trenerem umiejętnosci społecznych i trenerem oświaty. Jej celem jest stworzenie Szkoły Marzeń z Sercem. Szkoły, w której każdy z czterech podmiotów czuje się bezpiecznie i w której w atmosferze bezpieczeństwa, poczucia dobrostanu, spokoju dochodzi do spokojnego, zrównoważonego rozwoju i wzrastania- Uczniów, Nauczycieli, Rodziców i Dyrekcji (też nauczycieli). Oddaje się temu również pracując jako wicedyrektor.
Specjalizacja trenerska:
Zajmuje się rozwojem kompetencji miękkich oraz szeroko pojętą relacyjnoscią, motywacją, wypaleniem zawodowym i stresem, kompetencjami wychowawczymi, a dodatkowo obszarami przemocy oraz mediacji.
- Od 2004 r. kurator sądowy w pionie karnym.
- W latach 2007-2009 specjalista ds przemocy w rodzinie w Zespole ds przemocy.
- W latach 2016- 2020 wykładowczyni na kierunkach pedagogika oraz resocjalizacja w jednej z poznańskich wyższych szkół.
- Od 2011r. nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny oraz trener umiejętności społecznych i trener edukreatywności.
- Od 2013r. trener oświaty.
- Od 2020r. w tej samej szkole wicedyrektor.
- Szkoła Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Pracowników Służb Społecznych- pracownik socjalny,
- Studia magisterskie UAM Pedagogika- mgr pedagogiki,
- Studia Podyplomowe: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne,
- Studia Podyplomowe: Terapia Pedagogiczna,
- Studia Podyplomowe: Organizacja i zarządzanie oświatą,
- Studia Podyplomowe: Trener oświaty
- Uczestniczy w wielu warsztatach, szkoleniach i kursach podnosząc swoje kwalifikacje (Trener Umiejętności Społecznych, Trener Edukreatywności, Mediator Rodzinny).
- Doskonali swoją wiedzę i umiejętności zwłaszcza w obszarach agresji, przemocy, mediacji, asertywności, współpracy (również tej z rodzicami), kompetencji wychowawczych.
- Bliskie jej są elementy Planu Daltońskiego, NVC, pozytywnej dyscypliny i pedagogiki korczakowskiej.
- Autorka innowacji: “Nasze Małe Wielkie Emocje”, “Różni, ale równi i wyjątkowi” oraz “Edukacja mózgu bez edukacji serca, nie jest w ogóle edukacją”. Pomysłodawczyni, twórca i opiekun Szkolnego Klubu Wolontariusza “Podziel się Sercem”.
- Pomysłodawczyni i prowadząca Szkołę dla Rodziców oraz Szkołę dla Nauczycieli. W okresie edukacji zdalnej twórczyni i prowadząca “Pogotowie Emocjonalne” dla uczniów i rodziców oraz cykliczne spotkania wsparciowe “Wieczorne pogaduchy i poczytanki”.
- Organizator na terenie Poznania ogólnopolskiej akcji bicia Rekordu Giunessa na przeprowadzenie największej lekcji zdrowego śniadania.
- Organizator cyklicznych akcji “Tygodnia Matematyki w Kswerku” oraz “Eko-tygodnia w Ksawerku” i wielu innych. Pomysłodawczyni “Zielonej klasy Profesora Suma” na współorganizowanej z Dyrektorem pierwszej w Poznaniu szkolnej ścieżki ekologicznej.
Jak oceniać bez oceniania – czyli co zamiast stopni?
Miej wzorowe z oceniania, czyli jak zrobić naprawdę sensowny wewnątrzszkolny system oceniania zachowania
Jak oceniać bez oceniania - co zamiast oceny cyfrowej?
Czy uczeń potrzebuje cyfrowej oceny, by się rozwijać? Czy oceny, średnie arytmetyczne, średnie ważone są naprawdę narzędziem motywującym? I czy to one przyczynią się do podniesienia wyników nauczania i do wyższych wyników na testach ósmoklasisty czy podczas matur? Czy słoneczka, uśmiechnięte buźki, naklejki etc w edukacji wczesnoszkolnej są dobrym pomysłem na odejście od oceniania? To zestaw pytań z oczywistą odpowiedzią. Jeśli więc szukacie innego sposobu, by skutecznie motywować, dawać uczniom informacje o ich postępach i ich doceniać oraz czynić to wszystko w zgodzie z prawem oświatowym to jest to szkolenie dla Was.
- Ocenianie w świetle prawa oświatowego:
- analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty
- analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania
- Mity i fakty o ocenianiu- nasze wewnętrzne przekonania
- Cele i funkcje oceniania
- Błędy w szkolnych statutach
- Co jest najważniejsze w szkole?
- Czy sprawdzian i kartkówka jest podstawowym narzędziem oceniania?
- Sposoby przekazywania rodzicom informacji o postępach ucznia, bez odsyłania do cyfrowych ocen w dzienniku elektronicznym
- Baza gotowych narzędzi– podpowiedzi jak oceniać bez oceny
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.