Agnieszka Jelińska - Hok
Wulkan enregii, pasjonatka życia, pełna sprzeczności, z wrażliwą, empatyczna duszą. Zafiksowana na
zmianę świata (również tego edukacyjnego), na aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie (choć
uwielbiająca słodycze) oraz wolontariat. Wolontariuszka Drużyny Szpiku oraz do niedawna
wolontariuszka-bajkoterapeutka Fundacji Zaczytani. Twórca i opiekun Szkolnego Klubu Wolontariusza
“Podziel się Sercem”. Edukacyjnie jest dyplomowanym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej,
pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, trenerem edukreatywnosci, trenerem umiejętnosci
społecznych i trenerem oświaty oraz mediatorem rodzinnym. Łączy wiedzę natury prawniczej z
miękkimi umiejętnościami. Jej celem jest stworzenie Empatycznej Szkoły Marzeń. Szkoły, w której na
pierwszym miejscu stawiane są relacje- jako fundament efektywnej nauki. Szkoły, która jest swoistą
„rozwojownią”, w której każdy z czterech podmiotów czuje się bezpiecznie i w której w atmosferze
bezpieczeństwa, spokoju, wsparcia, dbałości o dobrostan dochodzi do spokojnego, zrównoważonego
rozwoju i wzrastania- Uczniów, Nauczycieli, Rodziców i Dyrekcji (też nauczycieli). Oddaje się temu
całkowicie pracując jako dyrektor.
Zajmuje się rozwojem kompetencji miękkich oraz szeroko pojętą relacyjnoscią, motywacją,
wypaleniem zawodowym i stresem, kompetencjami wychowawczymi, a dodatkowo obszarami
przemocy oraz mediacji. Wspiera również w tworzeniu „żywych” dokumentów szkolnych, które
pomagają, a nie są przeszkodą lub tylko martwymi zapisami. Zajmuje się prowadzeniem szkół w
procesie dokonywania zmian.
Specjalizacja trenerska:
Zajmuje się rozwojem kompetencji miękkich oraz szeroko pojętą relacyjnoscią, motywacją, wypaleniem zawodowym i stresem, kompetencjami wychowawczymi, a dodatkowo obszarami przemocy oraz mediacji.
- Od 2004 r. kurator sądowy w pionie karnym.
- W latach 2007-2009 specjalista ds przemocy w rodzinie w Zespole ds przemocy.
- W latach 2016- 2020 wykładowczyni na kierunkach pedagogika oraz resocjalizacja w jednej z poznańskich wyższych szkół.
- Od 2011r. nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny oraz trener umiejętności społecznych i trener edukreatywności.
- Od 2013r. trener oświaty.
- Od 2020r. w tej samej szkole wicedyrektor.
- od 2024r. kieruje szkołą jako dyrektor.
- Szkoła Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Pracowników Służb Społecznych- pracownik socjalny,
- Studia magisterskie UAM Pedagogika- mgr pedagogiki,
- Studia Podyplomowe: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne,
- Studia Podyplomowe: Terapia Pedagogiczna,
- Studia Podyplomowe: Organizacja i zarządzanie oświatą,
- Studia Podyplomowe: Trener oświaty
- Uczestniczy w wielu warsztatach, szkoleniach i kursach podnosząc swoje kwalifikacje (Trener Umiejętności Społecznych, Trener Edukreatywności, Mediator Rodzinny).
- Doskonali swoją wiedzę i umiejętności zwłaszcza w obszarach agresji, przemocy, mediacji, asertywności, współpracy (również tej z rodzicami), kompetencji wychowawczych.
- Bliskie jej są elementy Planu Daltońskiego, NVC, pozytywnej dyscypliny i pedagogiki korczakowskiej.
- Autorka innowacji: “Nasze Małe Wielkie Emocje”, “Różni, ale równi i wyjątkowi” oraz
“Edukacja mózgu bez edukacji serca, nie jest w ogóle edukacją”. - Pomysłodawczyni, twórca i opiekun Szkolnego Klubu Wolontariusza “Podziel się Sercem”,
organizatorka miedzy innymi biegów charytatywnych. - Pomysłodawczyni i prowadząca Szkołę dla Rodziców oraz Szkołę dla Nauczycieli. W okresie
edukacji zdalnej twórczyni i prowadząca “Pogotowie Emocjonalne” dla uczniów i rodziców
oraz cykliczne spotkania wsparciowe “Wieczorne pogaduchy i poczytanki”. - Organizatorka na terenie Poznania ogólnopolskiej akcji bicia Rekordu Giunessa na
przeprowadzenie największej lekcji zdrowego śniadania. - Organizatorka cyklicznych akcji “Tygodnia Matematyki w Kswerku” oraz “Eko-tygodnia w
Ksawerku” i wielu innych. Pomysłodawczyni “Zielonej klasy Profesora Suma” na
współorganizowanej z Dyrektorem pierwszej w Poznaniu szkolnej ścieżki ekologicznej. - Prekursorka/ rewolucjonistka wprowadzenia w szkole oceniania osiągnięć edukacyjnych bez
ocen cyfrowych oraz oceniania zachowania bez punktów. - Mentorka wprowadzająca szkołę w działania zgodne z nurtem ruchu Budących się Szkół
- Nagradzana wieloma nagrodami w tym nagrodami Prezydenta m. Poznania
Miej wzorowe z oceniania, czyli jak zrobić naprawdę sensowny wewnątrzszkolny system oceniania zachowania
Jak oceniać bez oceniania - co zamiast oceny cyfrowej?
Czy uczeń potrzebuje cyfrowej oceny, by się rozwijać? Czy oceny, średnie arytmetyczne, średnie ważone są naprawdę narzędziem motywującym? I czy to one przyczynią się do podniesienia wyników nauczania i do wyższych wyników na testach ósmoklasisty czy podczas matur? Czy słoneczka, uśmiechnięte buźki, naklejki etc w edukacji wczesnoszkolnej są dobrym pomysłem na odejście od oceniania? To zestaw pytań z oczywistą odpowiedzią. Jeśli więc szukacie innego sposobu, by skutecznie motywować, dawać uczniom informacje o ich postępach i ich doceniać oraz czynić to wszystko w zgodzie z prawem oświatowym to jest to szkolenie dla Was.
- Ocenianie w świetle prawa oświatowego:
- analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty
- analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania
- Mity i fakty o ocenianiu- nasze wewnętrzne przekonania
- Cele i funkcje oceniania
- Błędy w szkolnych statutach
- Co jest najważniejsze w szkole?
- Czy sprawdzian i kartkówka jest podstawowym narzędziem oceniania?
- Sposoby przekazywania rodzicom informacji o postępach ucznia, bez odsyłania do cyfrowych ocen w dzienniku elektronicznym
- Baza gotowych narzędzi– podpowiedzi jak oceniać bez oceny
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Miej wzorowe z oceniania, czyli jak zrobić naprawdę sensowny wewnątrzszkolny system oceniania zachowania
Wewnątrzszkolny system oceniania zachowania w Waszej szkole jest niedopasowany do realiów pracy z uczniami i dobrze byłoby go zmienić? Sprawdźcie gotowe rozwiązania od Dyrektorki szkoły, która już dokonała zmiany systemu i opowie Wam, jak znacznie ułatwić ocenianie z zachowania. Szkolenie adresowane jest do nauczycielek, nauczycieli, dyrektorek i dyrektorów, specjalistów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy widzą potrzebę zmian i których „gniotą” skostniałe systemy oceniania zachowania uczniów.
- Ocenianie w świetle prawa oświatowego:
- analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty
- analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania
- Błędy w szkolnych statutach
- „Dostajesz -25 punktów!”, czyli czemu służy ocena:
- Mity i fakty o ocenianiu – nasze wewnętrzne przekonania
- Cele i funkcje oceniania
- Co jest najważniejsze w szkole?
- Nie to co mamy, czyli co – gotowy pomysł na zmianę systemu:
- W jaki sposób sporządzić dobry i zgodny z prawem dokument dotyczący oceniania?
- Przedstawienie i omówienie dokumentu
- Zestaw wskazówek – jak taki system tworzyć, modyfikować i wprowadzać w życie.
- Ewaluacja nowego systemu oceny zachowania
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.