Irena Maluśkiewicz – Kostecka
Odkąd pamiętam, bawiłam się w szkołę i projektowałam ubrania dla lalek. Niezmiennie poznaję tajniki różnego typu rękodzieła, co skutkuje olbrzymią ilością różnych “śmieci”, które anektują wytrwale mój dom, a których nie mogę (bo przecież jeszcze je wykorzystam) się pozbyć. Rysuję, maluję, projektuję i tworzę okolicznościowe stroiki. Od zawsze interesuje mnie tak wiele zagadnień, że brak mi czasu na to, by je wszystkie zgłębić. I jeszcze jedno: uwielbiam podróże, poznawanie odmiennych kultur, ludzi i próbowanie smaków. Zważywszy na system urlopowy obowiązujący w szkolnictwie, jedyna podróż, na którą sobie niekiedy pozwalałam w trakcie roku szkolnego to Przygody kuchcika Rondelka, którego niespokojny duch towarzyszył mi i dzieciakom podczas kulinarnych podróży po świecie. Ma miłość do rękodzieła znalazła swe ujście w pracy nauczyciela wychowawcy w świetlicy szkolnej. Rysowanie na marginesach zamieniłam na tworzenie notatek wizualnych. Pochłanianie książek zaowocowało studiami filologicznymi. Dziecięce zabawy przerodziły się w zawód, który od zawsze wykonuję. Jestem nieuleczalną nauczycielką, nieustannie poszukującą sposobów na to, by w pracy (się) nie nudzić. Uwielbiam wszelkie metody, które wyzwalają uczniowską aktywność i wzmacniają motywację do działania. Uważam, że nauczyciel to przewodnik, którego podstawowym obowiązkiem jest rozbudzanie zainteresowania nauką. Wiadomo zaś, że uczymy się od tych, których lubimy. Warto być mentorem i budować autorytet, koncentrując się na relacjach. Ciągle poszukuję nowych wyzwań i sposobów na odkrywanie uczniowskich zasobów i budowanie rzetelnej wiedzy o drzemiących w człowieku możliwościach, stąd tak duża różnorodność pedagogicznych zainteresowań.
Specjalizacja trenerska:
Lubię dzielić się swoim doświadczeniem. Zwykle staram się rozpalić iskrę w otoczeniu w dziedzinie, którą właśnie zgłębiam. Czyż nie na tym polega jeden ze skutecznych sposobów uczenia się? To właśnie jeden z tematów, który żywo mnie interesuje: Jak (się) uczyć skutecznie? Dużą satysfakcję sprawia mi również prowadzenie szkoleń Myślenie wizualne w edukacji. Będąc fanką sztuk wszelakich, odnalazłam szerokie pole do działania w świetlicy szkolnej i wiem już, jak może działać Świetlica, w której chce się być.
- nauczycielka języka polskiego, podstaw przedsiębiorczości, informatyki,
- wychowawca w świetlicy szkolnej,
- doradca zawodowy,
- trenerka
- studia magisterskie: Filologia polska,
- studia podyplomowe:
- Przedsiębiorczość dla nauczycieli,
- Doradztwo zawodowe i personalne,
- Informatyka w szkole
- Podstawy sketchnotingu Myślenie wizualne, Alternatywne metody i formy edukacji szkolnej i pozaszkolnej
- Społeczne i emocjonalne uczenie się uczniów
- Efektywna nauka jako narzędzie pomocnicze kadry pedagogicznej
- Wykorzystanie potencjału uczniów w procesie diagnostycznym w doradztwie zawodowym
- Rozszerzona rzeczywistość – nowoczesny sposób uatrakcyjniania materiałów dydaktycznych
Innowacje pedagogiczne:
- Szkoła szpiegów. Stawka wielka jak życie – doradztwo zawodowe połączone z treningiem koncentracji i zabawą
- Bliżej natury – świetliczaki opiekunami przyszkolnego ogródka
- Wieczór z wyobraźnią – jeden z cyklu projektów przygotowanych przez szkolną społeczność dla lokalnego środowiska
- Świąteczne warsztaty artystyczne – cykliczne spotkania, w których brali również udział uczniowie z okolicznych szkół)
Dodatkowo trzykrotnie wyróżniona Nagrodą Prezydenta Miasta Poznania
Mamo, jeszcze chwilkę… Pomysły na świetlicę szkolną, w której chce się być.
Sketchnoting czyli myślenie wizualne w edukacji
Podstawowym zadaniem szkoły jest stworzenie warunków do efektywnej nauki. Obecnie wiemy już dużo na temat skutecznych sposobów uczenia się. Wiemy, że kreda i tablica już nie wystarczają, by pobudzić zainteresowanie młodych ludzi i skłonić ich do nauki. Nauczyciel powinien nieustannie rozwijać swój warsztat pracy, by motywować uczniów do nauki. Doskonałym narzędziem wzmagającym zainteresowanie przekazywanymi treściami, które pozwala na ich utrwalenie jest sketchnoting, czyli notatki wizualne. Owa metoda zapisu polega na treści z symbolicznymi rysunkami, co wspomaga pracę mózgu. Nie każdy potrafi rysować? Ten kurs udowodni, że wszystko można narysować i może to zrobić każdy.
- Sketchnoting: co to, po co?
- ABC sketchnotingu
- Nauka rysowania! 🙂
- ikony
- ramki, boxy
- postacie, emocje
- chmurki, litery
- szablony
- Zastosowania w szkole
- Forma szkolenia: stacjonarnie (4-6 godziny zegarowe), online – wyłącznie po konsultacji
- Zapewniamy wszystkie pomoce na szkolenie
- Wielkość grupy: 12-25 osób
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF z pomocami
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.