Elżbieta Miłowska

Kiedy miała sześć lat, pierwszy raz się zakochała. W wieku dziesięciu lat wyprowadziła koleżanki i kolegów z klasy na bagna. Jej romantyczna, rogata dusza często kazała jej płynąć pod prąd i wybierać krętą ścieżkę zamiast szerokiej drogi. Uważa, że od czasów młodości niewiele się zmieniła, dlatego nie rozumie, dlaczego dziś widzi w lustrze jakąś starszą panią. Przecież wciąż szuka sensu, prawdy i szczęścia. A to najczęściej znajduje w kontaktach ze swoimi uczniami. Budowaniu dobrych relacji na linii nauczyciel- uczeń poświęca najwięcej uwagi. Fascynuje się alternatywnymi koncepcjami pedagogicznymi, opartymi na szacunku do podmiotowości ucznia. Wierzy w moc wypowiadanego słowa oraz w uważność i empatię jako podstawowe atrybuty dobrego nauczyciela. Kieruje się przekonaniem, że zadaniem nadrzędnym jest dokonanie rewolucji w myśleniu o szkole, co pomoże w niej wprowadzić ewolucyjne zmiany. W swojej pracy trenerki szuka inspiracji w literaturze pięknej, co nadaje jej wystąpieniom dodatkowy metaforyczny wymiar.

Specjalizacja trenerska:

Zostałam trenerką edukacji, bo czuję wielką potrzebę wprowadzania zmian w edukacji na szerszą skalę niż tylko na swoich lekcjach. Wierzę, że można wydobywać z ludzi to, co najlepsze, kiedy stawia się na relacje. Właśnie budowaniu relacji poświęcam najwięcej uwagi w swojej pracy trenerki, bo w dobrych relacjach jest źródło wszelkich dobrych zmian w szkole. Stąd moje zainteresowanie analizą transakcyjną, nowczesnymi metodami nauczania, psychologią pozytywną oraz innymi dokonaniami naukowymi, które można wykorzystać w praktyce szkolnej. Szczególną uwagę poświęcam kondycji nauczyciela i jego pracy z uczniami. Jako polonistkę fascynuje mnie też moc wypowiadanego słowa i siła emocji, które potrafi wywołać.

Zawód nauczyciela wymaga szczególnej uważności na drugiego człowieka. Wciąż doskonalimy się w metodach mających zapewnić uczniom wielostronny rozwój w bezpiecznym i szczęśliwym otoczeniu. A co z naszym rozwojem i poczuciem szczęścia, zadowolenia, satysfakcji? Czujemy się przytłoczeni nadmiarem obowiązków, brakiem wymiernych efektów naszej pracy, krytyką i deprecjonowaniem naszego zawodu. Czy w tych warunkach możemy zadbać o siebie i odnaleźć drogę do trwałego dobrostanu, który będzie czymś więcej niż skradziona codzienności chwila w fotelu z książką i filiżanką herbaty? Tak! Pokażę Wam, jak nadać głęboki sens swojej pracy, poprawić relacje z otaczającymi nas ludźmi i z samym sobą, poczuć się szczęśliwym i spełnionym także w pracy. Odwołam się do najnowszych opracowań naukowych z zakresu psychologii pozytywnej oraz do starych jak świat nurtów filozoficznych. Usłyszycie także wiele praktycznych porad, jak zadbać o dobrostan w szkole, odczuwany wspólnie przez całą społeczność.

  • Analiza wyników ankiety
  • Definicje dobrostanu
  • Model well- beingu
  • Podstawy psychologii pozytywnej Martina Seligmana
  • Dobrostan w pięciu odsłonach
  • Szczęśliwi w szkole?
  • Ćwiczenia z uważności
  • Obudź się!
  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem