dr Anna Traut-Seliga

doktor nauk biologicznych, nauczycielka akademicka i oświatowa w liceum, a także w szkole podstawowej. Matka, przyrodniczka, społeczniczka. Zapalona botaniczka i entuzjastka permakultury (ukończyła kurs PDC). Zwolenniczka edukacji pozasystemowej i niekonwencjonalnych metod nauczania. Pasjonatka gier, wykorzystująca je w procesie dydaktycznym. Członkini Cechu Fantastyki 'SkierCon’, wieloletnia organizatorka konwentów SkierCon i ECOn (Ekologiczny Konwent Fantastyczny). Kocha swoje planszówki i książki, jak Smaug swoje skarby. W wolnych chwilach tropi mity, legendy i magiczne istoty.
Specjalizacja trenerska:
- Chętnie dzieli się wiedzą przyrodniczą z ludźmi w każdym wieku.
- Ma programy edukacyjne między innymi z zakresu botaniki, etnobotaniki, dzikich roślin jadalnych (teoria i praktyka), dendrologii, edukacji globalnej, zagrożeń środowiskowych, zmian klimatu, znaczenia i ochrony różnorodności biologicznej.
- Również chętnie dzieli się wiedzą z zakresu mitologii ludów indoeuropejskich.
- Pomaga uczyć biologii i przedmiotów przyrodniczych na wszystkich etapach edukacji szkolnej.
- Chętnie podzieli się wiedzą z zakresu projektowania permakulturowego ogrodów i społeczności.
- Trenerka edukacji ekologicznej od 1998 roku.
- Praktyczka ochrony przyrody od roku 2000.
- Doktor nauk biologicznych, nauczycielka akademicka od 2006 roku,
- Nauczycielka dyplomowana, w oświacie od 2015 roku,
- Projektowała obszary chronione i opracowywała dla nich plany i programy ochrony.
- Moderowała konsultacje społeczne podczas wdrażania programu Natura 2000 w Polsce.
- 2000, czerwiec – uzyskanie dyplomu nauczycielskiego w zakresie nauczania biologii, geografii, przyrody, ochrony i kształtowania środowiska, ekologii, ekologii środowiska pracy, edukacji ekologicznej.
- 2000, czerwiec – absolwentka kier. Ochrona Środowiska na wydz. Biologii i Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Łódzkim, specjalizacja: Konserwatorska Ochrona Przyrody.
- 2000, czerwiec – obrona pracy magisterskiej pt. „Waloryzacja przyrodnicza i projekt ochrony łąk w Puszczy Bolimowskiej (okolice wsi Studzieniec, Żuków i Huta Nowa)”.
- 2005, czerwiec – absolwentka Studium Doktoranckiego w Instytucie Ekologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego.
- 2006, grudzień – obrona pracy doktorskiej pt. „Problemy zachowania ekosystemów łąkowych metodą czynnej ochrony”.
- 2016, kwiecień – ukończenie studiów podyplomowych „Zarządzanie oświatą i dydaktyka przedsiębiorczości” w Wyższej Szkole Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
- 2023, (w trakcie) Certyfikowany Kurs Projektowania Permakulturowego PDC (efekt: uzyskanie uprawnień projektanta permakultury),
- 2023, czerwiec czelnia wobec zaburzeń psychicznych. Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi, w tym ze spektrum Autyzmu (zaświadczenie),
- 2022 – 2023 – podstawowy kurs języka migowego,
- 2020, sierpień – kurs „Nowoczesne metody nauczania na lekcjach biologii na przykładzie ewolucjonizmu” (zaświadczenie),
- 2020, luty – kurs „Nowoczesne metody nauczania na lekcjach biologii na przykładzie genetyki” (zaświadczenie),
- 2019 – 2020 – cykl szkoleń w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Skierniewicach”: „Gry i aktywne metody dydaktyczne”, „Informatyczne narzędzia dydaktyczne”, „Innowacyjne narzędzia wizualne, prezentacje graficzne, myślenie wizualne”, „Komunikacja wokalna i komunikacja z grupą” (zaświadczenia) i wiele innych.
- Pomysłodawczyni i współorganizatorka minikonwentu ECOn – Ekologicznego Konwentu Fantastycznego,
- Pomysłodawczyni i współorganizatorka Nocy w Puszczy w Liceum Ogolnoksztgałcącym im. Cz. Tańskiego w Puszczy Mariańskiej – imprezy w ramach której młodzież uczy się przez zabawę,
- Koordynatorka Festiwalu Nauki Akademii Stefana Batorego – dużej imprezy tematycznej, popularyzującej osiągnięcia nauki dla różnych grup społecznych.
Przyrodnicze iGRAszki – Gry na lekcje biologii, geografii, przyrody, chemii i fizyki
W terenie bliskim i dalekim – życiowe pomysły na biologię, geografię i przyrodę
Sprawdziany bez strachu i wstydu. Gotowe pomysły na sprawdzanie wiedzy i postępów uczniów w przyjaznej atmosferze.
Sprawdziany bez strachu i wstydu, czyli jak zweryfikować postępy i wiedzę uczniów w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze.
Twoi uczniowie mają dziś napisać klasówkę. Wchodzisz do sali, patrzysz na nich i widzisz, że wszyscy są sparaliżowani wizją pisania klasówki z budowy komórki. Co Ci pozostaje? „Wycisnąć” z nich wiedzę standardowo: rozdać kartki, przypomnieć o samodzielnej pracy i tyle. Albo – stworzyć taki sposób testowania, który – z pozoru trudniejszy i bardziej wymagający niż klasyczna klasówka – sprawi, że uczniowie będą zachwyceni, a wiedza i umiejętności zostaną rzetelnie utrwalone i sprawdzone.
Oto szkolenie warsztatowe, które zmienia podejście do typowego testowania na różnych przedmiotach, podając konkretne, sprawdzone sposoby służące uczniom i nauczycielom.
- cel sprawdzianów i sens oceniania,
- rodzaje sprawdzianów standardowych i alternatywnych,
- przykłady konkretnych sprawdzonych rozwiązań na nieszablonowe sprawdziany na różne przedmioty,
- techniki tworzenia przykładowych nietypowych sprawdzianów,
- wady i zalety sprawdzianów bez strachu i wstydu,
- wskazówki organizacyjne, czyli co z ewentualnymi poprawami, od której metody zacząć i o co zadbać, by taki sprawdzian przeprowadzić,
- pomysły na przygotowanie uczniów i rodziców do nowego sposobu testowania.
- Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.