Piotr Świdziński

Cześć! Mam na imię Piotr, a moim paliwem jest pasja do edukacji i filmowania! Jestem trochę jak Twój ulubiony trener z gier – zawsze mam nową taktykę, żeby zagrać jak najlepiej.
Obecnie prowadzę schronisko młodzieżowe, ale to tylko jedna z moich misji! Moje serce bije w rytmie pszczół – od lat jestem również pszczelarzem – inicjatorem pasieki edukacyjnej, gdzie uczymy jak dbać o naturę i jej słodkie owoce! Przez lata uczyłem informatyki, WOS-u czy etyki i filozofii, ale najważniejsze było dla mnie zarażanie uczniów ciekawością i myśleniem po swojemu. Tworzenie kursów programowania i nowych technologii (wszechobecna AI) to jest również mój żywioł.
Co jeszcze? Filmowiec – amator – reżyseruję i tworzę filmy o lokalnej historii (głównie wiek XX). Po prostu uwielbiam łączyć opowiadanie historii z nowoczesnymi technologiami! Moje podejście? Otwartość, empatia i ciągły rozwój! Wierzę, że każdy ma w sobie moc, a ja pomagam ją odkryć. Bez względu na wszystko zawsze znajdę sposób, żeby nauka była przygodą, a nie nudą! Bo dla mnie nauka to niekończąca się przygoda!
Specjalizacja trenerska:
- Moja trenerska „supermoc” to nowoczesne technologie w edukacji, zwłaszcza AI, cyberbezpieczeństwo i sprytne wykorzystanie TIK. Uwielbiam pokazywać jak nauka online może wspomagać, a nie tylko szukać zagrożeń.
- Moją pasją jest też nauka programowania – co jest również ważne dla „nieinformatyków” – uczy logicznego myślenia, wspomaga kompetencje kluczowe.
- Trener Edukacji/Prelegent (od 2010 r.) – prowadzenie szkoleń z nowoczesnych technologii w edukacji i z zakresu sztucznej inteligencji (AI).
- Nauczyciel Informatyki, WOS, Etyki, Filozofii w szkołach podstawowych, gimnazjum oraz liceach ogólnokształcących (2015 – 2022) – nauczyciel mianowany (2021).
- Specjalista ds. edycji i składu komputerowego (2008 – 2016) – Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie.
- Własna działalność gospodarcza – Piotr Świdziński – Technologie Informatyczne (maj 2022 – sierpień 2024); Dyrektor Akademii Programowania w Lesznie – koordynacja grupy kilkunastu mentorów.
- Dyrektor Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Śmiglu (maj 2024 – obecnie) – zarządzanie bieżącą działalnością schroniska, reprezentowanie placówki na zewnątrz; współpraca ze szkołami i instytucjami oświatowymi oraz innymi placówkami.
- Prezes Towarzystwa Bartników w Śmiglu (2019 – obecnie) – organizacja warsztatów edukacyjnych dla dzieci, festynów i akcji ekologicznych; utworzenie Pasieki Edukacyjnej w Starym Bojanowie.
- Członek zarządu Stowarzyszenia Filmowo-Historycznego MEMORIA (2024 – obecnie) – realizacja fabularyzowanych filmów historii lokalnej (reżyseria i postprodukcja).
- Studia podyplomowe: Organizacja i zarządzanie oświatą
- Studia podyplomowe: Informatyka i technologia informacyjna
- Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne
- Studia magisterskie: Politologia – Marketing polityczny
- Microsoft Innovative Educator
- Sztuczna Inteligencja (AI)
- CMI – Centrum Mistrzostwa Informatycznego
- Montaż i reżyseria filmów
- Twórca autorskich programów nauczania informatyki (2017, 2018, 2021)
- Realizator projektów filmowych „Wielka Przygoda z Filmem” we współpracy z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu (2017, 2018, 2021)
- Reżyser amatorskich filmów historycznych: „Dom niezłomny – pamięci lubońskich nauczycieli tajnego nauczania”, „Kiedyś byliśmy sąsiadami…”, „Śmigiel ’39”, „Między frontami” cz. 1, „Między frontami cz. 2” (w postprodukcji, premiera w II połowie 2025 r.) – wszystkie filmy dostępne na YT.
Sprytnie i Inteligentnie! Wykorzystanie Sztucznej Inteligencji w nauczaniu matematyki (Klasy 7-8)
Fake news? Sprawdzam! Edukacja w czasach dezinformacji
Cóż za cudowna sprawa – w końcu żyjemy w czasach, w których każdy ma dostęp do nielimitowanej ilości informacji, niezależnie od tego, gdzie mieszka i z jakiego domu pochodzi. Jednak… czy to naprawdę powód do radości? Internet zalany jest spiskowymi narracjami, sensacyjnymi pseudo-faktami czy fałszywymi wiadomościami i poradami. Zarówno uczniom, jak i nam bardzo łatwo dać się zmanipulować wiadomościom z sieci. Co więc robić? Zamiast odcinać się od zasobów Internetu, lepiej po prostu zdobyć niezbędną w dzisiejszym świecie kompetencję – czyli umiejętność weryfikowania informacji i reagowania na nie. Dopiero, gdy sami opanujemy umiejętność krytycznego myślenia, będziemy mogli być przewodnikami dla uczniów po współczesnym świecie dezinformacji.
- Fake newsy, postprawda i clickbajty – czyli o co to całe zamieszanie,
- Sygnały ostrzegawcze – które informacje powinny wzbudzać naszą czujność,
- Jak weryfikować wiadomości: narzędzia i procedury, ułatwiające krytyczną ocenę informacji,
- Walka z fake newsami w sieci – czyli aktywiści i eksperci w akcji,
- Narzędzia online, gry i ćwiczenia – inspiracje na warsztaty dla uczniów i uczennic z różnych grup wiekowych,
- Jak identyfikować manipulację i oceniać wiarygodność informacji w
dobie fake newsów? - Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy treści medialnych: od oceny
źródeł po wpływ emocji na percepcję.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Nauczyciel cyfrowy, nie analogowy Cyberplaneta bez tajemnic
„Czego ona nie zrobi dla fejmu xD” , „Pieseł! UwU!”, „random spotkanie, a taki krindż!”
Brzmi jak język mieszkańców innej planety? Tak! Jest to Cyfrowa Planeta, na której mieszkają współczesne dzieci i młodzież. Na tej planecie panuje prawo fejmu i hejtu, ale przeżywane tam sytuacje dotykają prawdziwych emocji i stanowią najbardziej aktualne dla młodzieży tematy. Może warto, żeby nauczyciel nie zastanawiał się dłużej kto to jest ten Pieseł i zrobił sobie wycieczkę na Cyfrową Planetę?
Szkolenie pozwoli nauczycielom zapoznać się z aktualnymi trendami online, przygotować na reagowanie na cyberprzemoc oraz – na zachęcanie uczniów do wykorzystywania jasnych stron sieci.
- Cyberświat, czyli Planeta Internet – co dzieci i młodzież robią w sieci,
- Najpopularniejsze sposoby spędzania czasu online,
- Cyberprzemoc – różne formy zjawiska,
- Zajęcia profilaktyczne – zbiór materiałów do wykorzystania w czasie zajęć z uczniami,
- Hejt nasz codzienny – wskazówki,
- Reagowanie na cyberprzemoc – rola świadków, procedury w szkole, zbiór konsekwencji,
- Kreatywne wykorzystanie cyberświata – jak być przewodnikiem po jasnych stronach Cyberplanety,
- Odpowiedzialność i obowiązki szkoły oraz nauczyciela w kontekście cyberprzemocy,
- Procedury postępowania w przypadku cyberprzemocy, w tym prawne aspekty
reagowania i konsekwencje dla sprawców.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
ABC druku 3D: jak wygodnie i innowacyjnie wykorzystać posiadaną drukarkę 3D w szkole
W dzisiejszych czasach, druk 3D to jedna z najbardziej fascynujących i innowacyjnych technologii, która rewolucjonizuje sposób tworzenia i projektowania różnorodnych przedmiotów. Celem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom wiedzy i umiejętności, które pozwolą im skutecznie wykorzystać potencjał druku 3D w procesie nauczania. Skupimy się na zaprezentowaniu praktycznych i inspirujących sposobów wykorzystania druku 3D w klasie, aby uczniowie mogli rozwijać swoją kreatywność i zdobywać nowe umiejętności. Podczas szkolenia pokażemy wykorzystanie druku 3D na różnych przedmiotach, przekażemy też gotowe scenariusze.
- Podstawy druku 3D: Wprowadzenie do technologii druku 3D, różnice między różnymi typami drukarek, materiałami do druku oraz praktyczne wskazówki dotyczące obsługi.
- Projektowanie 3D: Praktyczne warsztaty z różnymi narzędziami i oprogramowaniem do tworzenia modeli 3D. Nauczyciele dowiedzą się, jak wspierać uczniów w kreatywnym projektowaniu i rozwiązywaniu problemów za pomocą technologii 3D.
- Wykorzystanie druku 3D w różnych przedmiotach: Przykłady zastosowania druku 3D w naukach ścisłych, technologii, sztuce, biologii, geografii i wielu innych dziedzinach. Nauczyciele otrzymają gotowe scenariusze lekcji, które mogą wykorzystać w swojej pracy.
- Integracja z programem nauczania: Jak efektywnie wprowadzić druk 3D do istniejących programów nauczania, aby wspierać cele edukacyjne i rozwój umiejętności uczniów.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.
Sztuczna Inteligencja na rzecz edukacji - Korepetycje z AI dla każdego nauczyciela
Wszyscy widzimy jak dynamiczne zmienia się technologia. Nauczyciele pracujący z nowym pokoleniem uczniów wiedzą, jak ogromne jest to wyzwanie dla edukacji. Jednak nie jest to sytuacja bez wyjścia – i my mamy propozycję, która finalnie przyniesie wiele korzyści! Na szkoleniu z zakresu praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy z uczniami dowiecie się, że każda osoba może nauczyć się używania jej w sposób, który przyniesie wiele korzyści – zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów! Zastosowanie nowoczesnych technologii zmotywuje Waszych uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, a więc nawet najtrudniejszy przedmiot stanie się bardziej interesujący!
Część 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (45 minut)
- Definicja sztucznej inteligencji (SI) i jej znaczenie w dzisiejszym świecie.
- Omówienie różnych rodzajów sztucznej inteligencji: uczenie maszynowe, sieci neuronowe, przetwarzanie języka naturalnego, etc.
- Przegląd głównych obszarów, w których SI może wspierać nauczanie i uczenie się.
- Przykłady zastosowań, takie jak personalizacja nauczania, adaptacyjne platformy edukacyjne, ocena i analiza wyników uczniów.
Część 2: Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji w nauczaniu (45 minut)
- Przegląd różnych narzędzi i aplikacji dostępnych dla nauczycieli do wykorzystania w klasie.
- Praktyczne wskazówki dotyczące korzystania z tych narzędzi w codziennej pracy.
- Praktyczna prezentacja działania kilku wybranych aplikacji wykorzystujących SI w edukacji.
- Omówienie ich funkcji i potencjalnych korzyści dla nauczycieli i uczniów.
Część 3: Implementacja sztucznej inteligencji w praktyce nauczycielskiej (45 minut)
- Przegląd strategii, które nauczyciele mogą zastosować, aby skutecznie integrować narzędzia SI w swojej pracy.
- Omówienie wyzwań i korzyści związanych z implementacją SI w klasie.
- Krótkie ćwiczenia lub scenariusze praktyczne, w których nauczyciele będą mieli okazję wypróbować wybrane narzędzia SI i doświadczyć ich potencjału w nauce.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.