Dorota Marczak

Związana z edukacją już 25 rok. „Wychowana” przez gimnazjalistów, którzy wyszkolili ją w tematyce argumentacji i negocjacji, co zaowocowało różnymi pomysłami na komunikację z młodym człowiekiem. Prowadzi zajęcia zgodnie z hasłem: „najpierw relacja, potem edukacja”. Niepoprawna optymistka, wierząca w relacje szkoła-dom i stojąca po stronie ucznia. Nie boi się wyzwań i trudnych tematów, eksperymentuje z alternatywnymi sposobami oceniania. Odnalazła się w przestrzeni szkoleniowej, co dla niej samej było nie lada zaskoczeniem. Z ekscytacją czeka na każde kolejne spotkanie z drugim człowiekiem. Na warsztatach dla małych i dużych empatycznie i energetycznie pokazuje siłę coachingu. Uważnie podpatruje rozwiązania biznesowe, by adaptować je do edukacji. Nie wierzy w przypadki. Lubi przewietrzyć głowę na porannych spacerach lub przy pracy w ogrodzie.
Specjalizacja trenerska:
- coaching w szkole jako pozytywne wzmocnienie nauczyciela i ucznia;
- coaching i mentoring dla nauczycieli wchodzących do zawodu;
- komunikacja w zespole wielopokoleniowym;
- wypalenie zawodowe i profilaktyka anty-wypaleniowa
- nauczycielka historii w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym w Łomży w latach 2000-2001;
- nauczycielka języka angielskiego w Gimnazjum nr 3 w olsztynie w latach 2001-2019; – nauczycielka języka angielskiego w XI Liceum Ogólnokształcącym w Olsztynie w latach 2006-2023;
- nauczycielka historii po angielsku w klasach dwujęzycznych w Szkole Podstawowej nr 311 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Sportowymi w Olsztynie od roku 2017;
- certyfikowany coach ICF od od roku 2021;
- trenerka od roku 2023
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu – mgr historii (specj. archiwistyczna i nauczycielska);
- Uniwersytet Warszawski – lic filologii angielskiej (specj. nauczycielska); NKJO w Olsztynie – filologia angielska
- Mistrz Coachingu; Trenerka w oświacie;
- Szkolenie 101 z Analizy Transakcyjnej;
- Szkolenie wstępne z Dialogu Motywującego;
- Szkolenie TUS;
- Szkolenie Nauczyciel i rodzic w relacji wspierającej współpracę
- propagatorka coachingu w szkole i nauczyciela – coacha;
- warsztatowo wspiera uczniów klas ósmych i maturzystów w radzeniu sobie z rokiem egzaminacyjnym;
- wielokrotna zdobywczyni nagród dyrektora za wysokie wyniki osiągane przez uczniów na egzaminie maturalnym, a będące wynikiem nauczania opartego na relacyjności i motywowaniu;
- buduje pozytywny wizerunek nauczyciela z perspektywą i uważnością;
- koordynatorka ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej w województwie warmińsko-mazurskim od 2023r.
Między młotem a kowadłem – nauczyciele – uczniowie – rodzice w kontekście ucznia z (nową) diagnozą
Wchodzisz do sali na spotkanie z rodzicami. Widzisz i czujesz wzrok wbity w Ciebie i wiesz, że nie będzie łatwo i nie wywiniesz się zapewnieniami, że pracujesz nad „tą sprawą”.
Co i jak powiedzieć o diagnozie Kasi? W jaki sposób zachęcić rodziców do życzliwego zrozumienia i wsparcia Twoich działań w obliczu Jej zachowań i wskazanych dostosowań?
Jak wyjaśnić pozostałym wychowankom, dlaczego Kasia ma inne zasady dotyczące pracy na lekcji i oceniania? W jakiej sytuacji między dziećmi zareagować, a w jakiej odpuścić?
Wreszcie – co z rodzicami Kasi? Czy wyrażą zgodę na otwarte mówienie o jej diagnozie? Co zrobić, jeśli tej zgody nie będzie?
Znasz te sytuacje? Czujesz te wątpliwości? Oczywiście, że tak! Jak więc się ich pozbyć? Jak przejść przez te okoliczności i znaleźć rozwiązania, by wszystkie strony czuły się OK, a żadne dziecko nie ucierpiało? Czy to w ogóle jest możliwe? Przekonasz się o tym na naszym szkoleniu!
- perspektywa rodzica i ucznia, czyli jak diagnoza i opinia/orzeczenie wpływa na zachowanie dużych i małych
- rozmowy indywidualne z rodzicami ucznia z koniecznością dostosowań
- spotkania z rodzicami w klasie – co mówić / jak mówić / jak uzgodnić życzliwe wsparcie i zrozumienie
- relacje w klasie – integracja i akceptacja kontra wykluczenie i konflikty
- nauczyciel w epicentrum – strategie i techniki radzenia sobie z sytuacjami trudnymi

Nauczycielka dyplomowana z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Certyfikowany coach ICF specjalizująca się w coachingu edukacyjnym. Trenerka. Koordynatorka ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA w województwie warmińsko-mazurskim. Prelegentka i panelistka na konferencjach naukowych. Menadżerka ds. współpracy z placówkami edukacyjnymi w NODN Progresfera. Stawia na otwartą, empatyczną komunikację i relacje. W czasie wolnym pracuje w ogrodzie, spaceruje, czyta i szuka przodków.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Olsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.