Dorota Marczak

Związana z edukacją już 25 rok. „Wychowana” przez gimnazjalistów, którzy wyszkolili ją w tematyce argumentacji i negocjacji, co zaowocowało różnymi pomysłami na komunikację z młodym człowiekiem. Prowadzi zajęcia zgodnie z hasłem: „najpierw relacja, potem edukacja”. Niepoprawna optymistka, wierząca w relacje szkoła-dom i stojąca po stronie ucznia. Nie boi się wyzwań i trudnych tematów, eksperymentuje z alternatywnymi sposobami oceniania. Odnalazła się w przestrzeni szkoleniowej, co dla niej samej było nie lada zaskoczeniem. Z ekscytacją czeka na każde kolejne spotkanie z drugim człowiekiem. Na warsztatach dla małych i dużych empatycznie i energetycznie pokazuje siłę coachingu. Uważnie podpatruje rozwiązania biznesowe, by adaptować je do edukacji. Nie wierzy w przypadki. Lubi przewietrzyć głowę na porannych spacerach lub przy pracy w ogrodzie.
Specjalizacja trenerska:
- coaching w szkole jako pozytywne wzmocnienie nauczyciela i ucznia;
- coaching i mentoring dla nauczycieli wchodzących do zawodu;
- komunikacja w zespole wielopokoleniowym;
- wypalenie zawodowe i profilaktyka anty-wypaleniowa
- nauczycielka historii w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym w Łomży w latach 2000-2001;
- nauczycielka języka angielskiego w Gimnazjum nr 3 w olsztynie w latach 2001-2019; – nauczycielka języka angielskiego w XI Liceum Ogólnokształcącym w Olsztynie w latach 2006-2023;
- nauczycielka historii po angielsku w klasach dwujęzycznych w Szkole Podstawowej nr 311 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Sportowymi w Olsztynie od roku 2017;
- certyfikowany coach ICF od od roku 2021;
- trenerka od roku 2023
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu – mgr historii (specj. archiwistyczna i nauczycielska);
- Uniwersytet Warszawski – lic filologii angielskiej (specj. nauczycielska); NKJO w Olsztynie – filologia angielska
- Mistrz Coachingu; Trenerka w oświacie;
- Szkolenie 101 z Analizy Transakcyjnej;
- Szkolenie wstępne z Dialogu Motywującego;
- Szkolenie TUS;
- Szkolenie Nauczyciel i rodzic w relacji wspierającej współpracę
- propagatorka coachingu w szkole i nauczyciela – coacha;
- warsztatowo wspiera uczniów klas ósmych i maturzystów w radzeniu sobie z rokiem egzaminacyjnym;
- wielokrotna zdobywczyni nagród dyrektora za wysokie wyniki osiągane przez uczniów na egzaminie maturalnym, a będące wynikiem nauczania opartego na relacyjności i motywowaniu;
- buduje pozytywny wizerunek nauczyciela z perspektywą i uważnością;
- koordynatorka ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej w województwie warmińsko-mazurskim od 2023r.