robocze

Trzy oblicza ideologii GBL (game-based-learning)​ – dr hab. Michał Mochocki

Z ideologią GBL jest jak ze związkami na Facebooku: to skomplikowane. Game-based learning ma trzy twarze. Gry edukacyjne – stworzone od razu jako narzędzia kształcenia. Adaptacja gier do celów dydaktycznych, gdy w tę szczytną służbę zaprzęgamy gry rzekomo nieedukacyjne. Wreszcie edu-gamifikacja, czyli (prze)projektowanie procesu kształcenia na obraz i podobieństwo gier. Podział prosty i klarowny, który najpierw sobie poukładamy, a później spróbujemy zburzyć. Wykład tylko dla odważnych, bowiem ryzykownie zanurzymy się w szczegółach. A wiadomo, kto tam tkwi.

dr hab. Michał Mochocki

Profesor Uczelni na Wydziale Literaturoznawstwa, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa z habilitacją z nauk o kulturze i religii. Twórca specjalizacji “badanie i projektowanie gier” na kierunku Humanistyka drugiej generacji i jej koordynator w 2012-2017. W szkoleniach z tworzenia gier współpracował z Rebel.pl (cykl “Laboratorium Gier”), Sirius Game Studio (“Hardkon Larpers Retreat”), Huuuge Games (“Huuuge Game Jam”, “Game Dev Day”). Pracuje jako game writer w projekcie “The Beast” firmy False Prophet. Wcześniej współautor gry RPG “Dzikie Pola” (2005), twórca larpów historycznych (2001-2012), popularyzator gier w edukacji historycznej i obywatelskiej. Do 2022 roku na UKW kierował międzynarodowym partnerstwem strategicznym Erasmus+ pt. GAMEHIGHED: Games-Ed Programmes for Careers in Game Design & Development. Kieruje grantem badawczym OPUS20 z Narodowego Centrum Nauki nt. światów historycznych w literaturze i grach. Jeden z trenerów na studiach podyplomowych: Gry i grywalizacja w edukacji

Uwierzycie nam, jeśli powiemy Wam, że „agresywne” gry wcale nie zwiększają agresji wśród graczy, co więcej – że są badania, które pokazują coś dokładnie odwrotnego? Temat związku gier i grania z rozwojem dzieci i młodzieży wciąż rozgrzewa do czerwoności uczestników wielu publicznych debat. Co więcej – obrósł już w wiele przekonań, które są traktowane jako „oczywista oczywistość”. Tymczasem, gdy sięgniemy do rzetelnych badań naukowych, to okazuje się, że wiele z powtarzanych stwierdzeń na temat gier nie tylko nie ma potwierdzenia w faktach, co więcej – wyniki wskazują, że często bywa dokładnie odwrotnie, niż podpowiada nam intuicja, że większość ludzi, w swoich opiniach na temat wpływu gier, po prostu się myli. Podczas naszego wykładu zrobimy małą rewolucję w myśleniu i zrzucimy bombę na utarte przekonania. Pokażemy Wam wyniki badań, które udowodnią, że granie ma niebagatelny i pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży. Innymi słowy – udowodnimy Wam, że to, co dorośli traktują jako stratę czasu, rozwija młode osobowości i mózgi. Szykujcie się na szereg zaskoczeń! 

Aleksandra Klupś

Psycholog, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera. Koordynatorka merytoryczna i trenerka na studiach podyplomowych: Gry i grywalizacja w edukacji

Agnieszka Kuca

Psycholog, doradczyni zawodowa, Praktyk Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu Analizy Transakcyjnej. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne dla biznesu. Od ponad 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera. Koordynatorka merytoryczna i trenerka na studiach podyplomowych: Gry i grywalizacja w edukacji

Interesujesz się grami i grywalizacją w edukacji i chcesz pogłębić swoją wiedzę? A może właśnie nie wiesz wiele na ten temat i chcesz to zmienić? Niezależnie od tego, jaki jest Twój poziom zaawansowania w tym obszarze, wśród nagrań z bezpłatnej konferencji Let’s Play! Game based learning (Nie)zwykła edukacja znajdziesz dla siebie wiedzę, inspiracje, pomysły i sposoby jak uczyć przy użyciu tej nietuzinkowej metody. I to przedstawione przez najlepsze ekspertki i najlepszych specjalistów z Polski, Norwegii i Wielkiej Brytanii.

Jak powstały nagrania i jak to możliwe, że są darmowe?

Konferencję zorganizowałyśmy dzięki dofinansowaniu z tzw. Grantów Norweskich, czyli przy wsparciu od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG (tzw. Granty Norweskie). Dzięki temu mogłyśmy zaprosić ekspertki i ekspertów na światowym poziomie, nie musząc jednocześnie martwić się o ich wynagrodzenie. Nie musiałyśmy też martwić się o “pojemność” wirtualnej sali szkoleniowej, co sprawiło, że było z nami na żywo ponad 2000 osób. ByłatTo największa konferencja w Polsce z zakresu gier i grywalizacji. Jeśli masz chęć poczytać więcej o samej konferencji, to kliknij TUTAJ

Co znajdziesz w kursie?

Sprawdź kto i o czym mówił:

  • Trzy oblicza ideologii GBL (game-based-learning) – dr hab. Michał Mochocki
  • Jasna strona mocy – pozytywny wypływ gier na rozwój dzieci i młodzieży – Aleksandra Klupś, Agnieszka Kuca
  • Gry nie takie straszne, jak je malują! Czyli o pozytywnym wpływie gier na zachowanie ludzi – Tim Laning
  • Gry cyfrowe – jak je wykorzystać w procesie uczenia – dr Damian Gałuszka
  • Gry rozrywkowe w edukacji szkolnej – Magnus Henrik Sandberg
  • Gry bez prądu – trochę teorii… – Jędrzej Sołowij
  • Granie Nauczanie – ściąga dla nauczycieli, czyli gdzie szukać inspiracji? – dr Dominika Urbańśka – Galanciak
  • Co mówi nauka o game based learning? Rezultaty badań naukowych i ich praktyczne zastosowanie w edukacji – Alf Inge Wang
  • Turfhunt – aplikacja do grywalizacji w przestrzeni (warsztat) – prof. Robin Isfold Munkvold, dr Helga Dis Isfold Sigurdardottir
  • Okiem nauczycielki, mamy i uczennicy: główne korzyści i zagrożenia (lub typowe błędy) przy korzystaniu z gier w edukacji/ w klasie (dyskusja panelowa) – Przemek Staroń, Babka od Histy, Majata, Zuzanna Karcz
  • Zastosowanie gier planszowych w nauczaniu języków obcych – Benjamin Wharton
  • Gry i filmy interaktywne edukacji, czyli jak zaprosić uczniów do wehikułu czasu na przedmiotach humanistycznych – Paweł Miechowski, Maciej Piwowarczuk
  • Czy podręcznik może być inteligentny? Wprowadzenie do nowatorskiej metody – Marek Potempa
  • Gra, w której wygrywają wszyscy, czyli gry terenowe w edukacji – Magdalena Jasińska

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem