Uwierzycie nam, jeśli powiemy Wam, że „agresywne” gry wcale nie zwiększają agresji wśród graczy, co więcej – że są badania, które pokazują coś dokładnie odwrotnego? Temat związku gier i grania z rozwojem dzieci i młodzieży wciąż rozgrzewa do czerwoności uczestników wielu publicznych debat. Co więcej – obrósł już w wiele przekonań, które są traktowane jako „oczywista oczywistość”. Tymczasem, gdy sięgniemy do rzetelnych badań naukowych, to okazuje się, że wiele z powtarzanych stwierdzeń na temat gier nie tylko nie ma potwierdzenia w faktach, co więcej – wyniki wskazują, że często bywa dokładnie odwrotnie, niż podpowiada nam intuicja, że większość ludzi, w swoich opiniach na temat wpływu gier, po prostu się myli. Podczas naszego wykładu zrobimy małą rewolucję w myśleniu i zrzucimy bombę na utarte przekonania. Pokażemy Wam wyniki badań, które udowodnią, że granie ma niebagatelny i pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży. Innymi słowy – udowodnimy Wam, że to, co dorośli traktują jako stratę czasu, rozwija młode osobowości i mózgi. Szykujcie się na szereg zaskoczeń!
Graficzny skrót wykładu (Sketchnotka)
Prezentacja z wykładu (Prezentacja)