dr Joanna Cichocka

Biolożka z krwi i kości, pielęgnująca w sercu dziecięcą miłość do dinozaurów, nastoletnią fascynację wampirami oraz dojrzałą świadomość swojej wiedźmiej natury. Wzrusza się na widok skamieniałości w muzeach. Potrafi leczyć z pomocą pijawek. Jako BioWiedźma, z różdżką w jednej dłoni i eliksirami w drugiej, zaczarowuje lekcje biologii wprowadzając elementy gier oraz grywalizację do swojego warsztatu pracy. Uwielbia „eksperymenty na uczniach”, czyli próby wdrażania ciekawych, niekiedy szalonych metod aktywizujących młode umysły. Zaciekła przeciwniczka testowania i oceniania w szkole. Stawiająca na pozytywne relacje z uczniami, przyjazną atmosferę na swoich zajęciach oraz sprowadzanie nauki do przygody rozwijającej różnorodne kompetencje i talenty młodzieży. Sama jest wiecznie spragniona wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin życia: od technik szydełkowania po fizykę kwantową.
Specjalizacja trenerska:
- Wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach, głównie gier planszowych i karcianych, projektów edukacyjnych, obserwacji i doświadczeń przyrodniczych.
- Grywalizowanie pojedynczych zajęć lekcyjnych, działów tematycznych oraz kursów przedmiotowych.
- dr nauk biologicznych,
- nauczycielka dyplomowana,
- absolwentka kierunku “Gry i grywalizacja w edukacji” prowadzonego przez NODN Progresfera,
- od 2015 roku nauczycielka biologii w liceum ogólnokształcącym oraz szkole podstawowej z oddziałami dwujęzycznymi. Uczy biologii na poziomie rozszerzonym, także w języku angielskim,
- wielokrotnie wyróżniona nagrodą dyrektora za szczególną aktywność na rzecz rozwoju szkoły oraz podnoszenie jakości jej pracy.
- Studia doktoranckie (trzeciego stopnia) Wydziale Biologii i Biotechnologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, dziedzina: nauki biologiczne, dyscyplina: biologia;
- Studia magisterskie, pięcioletnie jednolite na Wydziale Biologii i Biotechnologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, kierunek: Biologia;
- Studia licencjackie na Wydziale Biologii i Biotechnologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, kierunek: Biotechnologia;
- Studia podyplomowe w zakresie „Gry i grywalizacja w edukacji” na Wydziale Nauk Społecznych Świętokrzyskiej Szkoły Wyższej w Kielcach.
- Szkolenie „Grywalizacja jako metoda wzmacniająca zaangażowanie uczniów na lekcjach przedmiotów przyrodniczych” zorganizowane przez Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie;
- Szkolenie dla nauczycieli w zakresie umiejętności trenerskich, coachingowych i skutecznej komunikacji współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;
- Kurs „Edukacja na cyfrowo” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
- Innowacja pedagogiczna organizacyjno-metodyczna „Biologia medyczna w języku angielskim”. Innowacja obejmuje prowadzenie zajęć skierowanych do młodzieży uzdolnionej w zakresie biologii i języka angielskiego, a planującej karierę zawodową na kierunkach medycznych.
Skuteczne przyswajanie wiedzy - praktyczne strategie uczenia się dla uczniów i nauczycieli.
“Ale ja naprawdę się uczyłem…” – tak często tłumaczą się uczniowie w szkołach ponadpodstawowych, gdy ocena ze sprawdzianu dalece odbiega od ich oczekiwań. Dociekając, jak wyglądał proces ich uczenia się, nierzadko nauczyciel dostrzega podręcznik lub zeszyt z zakreślonymi na kolorowo najważniejszymi treściami, czyli większością linijek tekstu. Takie “kolorowanie” daje uczniowi poczucie, że zainwestował wystarczającą ilość czasu i energii w naukę. W dodatku – w czasie nauki w szkole podstawowej, mimo wszystko nie tak wymagającej, gdy porównujemy ją do kolejnego etapu edukacyjnego – mogło przynosić pożądane efekty w postaci wysokich ocen. Natomiast z obserwacji pedagogów w szkołach średnich wynika, że młodzież szkolna często nie wie jak się uczyć, a tym bardziej, jak robić to skutecznie. A jest to niezbędna umiejętność dla tej części nastolatków, którzy już wiedzą, że ważniejsza jest wiedza, nie oceny i to ona jest przepustką na wymarzone studia poprzez odpowiednie wyniki osiągnięte na egzaminie maturalnym. Tutaj z pomocą może przyjść nauczyciel, który podczas przekazywania wiedzy wskazuje także efektywne strategie na jej przyswojenie w odniesieniu do specyfiki nauczanego przedmiotu.
Oto szkolenie warsztatowe, na którym przechodzimy od teorii do praktyki, by skutecznie uczyć jak się uczyć w szkole ponadpodstawowej. Szkolenie ma na celu wyposażenie nauczyciela w wiele konkretnych pomysłów i wskazówek gotowych do wdrożenia podczas wspomagania młodzieży w procesie uczenia się zagadnień podstawy programowej z danego przedmiotu.
- sposoby nauki stosowane przez uczniów,
- główne przyczyny niepowodzeń uczniów w trwałym przyswajaniu wiedzy,
- alternatywne metody uczenia się (m.in. metoda nauczyciela, metoda testu zderzeniowego, metoda immersji) – założenia i charakterystyka,
- przykłady wdrażania wybranych metod przy przyswajaniu wiedzy z różnych przedmiotów,
- praca z tekstem – nauka nowych treści z wykorzystaniem wybranej metody,
- ocena skuteczności wybranej metody.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
- Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Olsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Aby zamówić szkolenie wypełnij formularz: KLIK. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.