PomysłoSfera to pomysł na inspirację dla każdej nauczycielki i każdego nauczyciela. Znajdziesz w niej 12 ciekawych wykładów z naszą kadrą. Poznaj 12 pomysłów na edukację! To już IV edycja tego wydarzenia 🙂
Wystąpienia w tej edycji: zabawy dla szarych komórek, technika zmniejszania napięcia, świadome i skutecznie mówienie, fantastyczna lekcja z LARPem, prezentacja w 1 minutę, tworzenie na matematyce, borsuki w klasie – wyzwania i strategie, skuteczne pomysły na powtórki materiału, otwarcie o zdrowiu psychicznym, pokolenie dzieci płatków śniegu, strefy relaksu w szkole, złamane perpetuum mobile.
Koszt rocznego dostępu do nagrań: 79.00 zł
PomysłoSfera to Progresferowe konferencje edukacyjne. Już po raz czwarty zbierzemy się w gronie edukatorów, którzy chcą świadomie działać na rzecz lepszej edukacji, a jednocześnie – wolą skupiać się na konkretnych pomysłach i rozwiązaniach, a niekoniecznie ideach czy rozważaniach.
W tym roku motywem przewodnim stały się Nowalijki wiosenne. Dlaczego? Bowiem dobre, sprawdzone pomysły od innych nauczycieli są niczym nowalijki – powodują, że wiosna nabiera smaku!
Czeka na Was aż 12 nagrań z wystąpień doświadczonych nauczycielek i nauczycieli, którzy przedstawią mnóstwo kolorowych narzędzi, rozwiązań i technik, nadających się do natychmiastowego wykorzystania w pracy nauczyciela. Krótko, zwięźle, kreatywnie i na temat – tego możecie spodziewać się na każdym wystąpieniu.
Na wstęp: zmiana zaczyna się od słowa! Konferencja rozpoczyna się od bloku rozgrzewkowo-komunikacyjnego.
Wiosenny powiew świeżości – „przybornik na lekcje”. W kolejnym bloku zajmiemy się pomysłami dydaktyczno-narzędziowymi.
Rozkwitanie w słońcu – pomysły dla najmłodszych. Wszyscy wiemy, że dobry start to połowa sukcesu w edukacji. W tym bloku pochylimy się nad najmłodszymi
Wiosenne porządki … w głowie! Wszyscy jesteśmy coraz bardziej świadomi tego, jak wielkie znaczenie ma dobrostan psychiczny naszych uczniów. Zadbajmy o niego!
Keep calm! Wiosenne źródła energii. Czy szkoła może być miejscem wyciszenia i relaksu? I jak zabrać o sobie?
Dokładny opis i sylwetki osób prowadzących znajdziesz w zakładce „Tematy wystąpień”.
Przed Wam wymagająca lekcja. Już widzisz oczyma wyobraźni te parujące mózgownice i zmarszczone od myślenia czoła. A gdyby pomóc uczniom się rozruszać? A może już w czasie zajęć zauważasz, że spojrzenia w klasie robią się coraz bardziej nieobecne, że coraz to kolejne osoby wyglądają, jakby się im „system zawiesił” i dalej nie ruszą. A gdyby zaproponować im szybką zabawę, która pozwoli wrócić na właściwe tory? Zapraszamy do poznania bazy sprawdzonych ćwiczeń i zabaw, które z powodzeniem przydadzą się i jako rozgrzewki i jako przerwy śródlekcyjne. Rozruszanie uczniowskich szarych komórek może być bardzo proste!
Agnieszka Gierłowska: Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, na co dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako pedagog i specjalista oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej, prowadzi warsztaty i szkolenia dla rad pedagogicznych oraz rodziców (Szkoła dla Rodziców i wychowawców).
Kogut- król podwórka! Tylko wtedy kury go słuchają i podziwiają, gdy potrafi piać. Podobnie jest z nauczycielem. Tylko wtedy jest w stanie nawiązać dobre relacje z uczniami, zaciekawić, pobudzić do aktywności, kiedy wie, co mówi, jaki efekt wywołują jego słowa i najważniejsze – gdy mówi własnym głosem, jest autentyczny. Inspiracją do rozważań na temat „co mówimy, kiedy mówimy” stała się piosenka Śpiewających brzdąców (poznańskiego zespołu, który łatwo odnaleźć na Youtube) pod tytułem „Wyszedł kogut na podwórze” Treść jest taka, że nie bardzo mu wychodzi pianie. Chce być wspaniały i podziwiany. Dlatego zamiast być sobą, naśladuje inne zwierzęta: muczy jak krowa, szczeka jak pies, beczy jak owca albo miałczy jak kot. Kury niezmiennie odpowiadają „Oj, nie tak, kogucie, nie tak (…) Spróbuj jeszcze raz! Mam nadzieję, że te zabawne obserwacje zaprowadzą nas do głębokich wniosków, które okażą się bardzo pomocne w pracy nauczyciela.
Elżbieta Miłowska: Jestem nauczycielką języka polskiego i niemieckiego oraz trenerką edukacji. Podchodzę do swojej pracy nietuzinkowo i staram się zarażać pasją do tego zawodu innych nauczycieli. Najważniejsze dla mnie są relacje. Dlatego traktuję uczniów jako partnerów do rozmowy, od których mogę się wiele nauczyć.
„Oczekuję gwiazdki z nieba i nie uznaję odmowy!”
Zapewne podczas wielu rozmów z rodzicami czy uczniami musisz odmawiać – przedstawiane prośby czy żądania bowiem znacząco przekraczają Twoje granice lub łamią przyjęte w szkole zasady. Masz przy tym często wrażenie, że część rodziców i uczniów nie słyszy słowa „NIE” ? Rozmowy przeciągają się, a Twój rozmówca swoim zachowaniem coraz bardziej przypomina upartego 2-latka, który tupie nogą i „nie wyjdzie ze sklepu bez lizaka”? Jest na to rozwiązanie! Poznaj technikę zmniejszania napięcia – proste narzędzie, które pozwoli Ci skutecznie postawić granicę żądaniom przy jednoczesnym uwzględnieniu relacji oraz potrzeb. Zadbaj o siebie i o innych – na empatycznym poziomie asertywności.
Agnieszka Kuca: Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu Analizy Transakcyjnej. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne dla biznesu. Od ponad 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Aleksandra Klupś: Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Czasami trzeba wyjść z siebie, z klasy, z budynku szkoły i pójść nieodkrytą ścieżką. To może nam zapewnić LARP – technika wywodząca się ze świata miłośników fantastyki, która świetnie sprawdza się w edukacji. Technika bardzo angażująca i pozwalająca wlewać wiedzę w uczniowskie głowy bez zawracania im głowy nauką. I to na każdym przedmiocie. Ostrzegamy jednak – potem może być Wam wszystkim trudno wrócić pod tablicę. Ten kociołek uwarzycie na własne ryzyko 🙂
dr Anna Traut-Seliga: prezeska Cechu Fantastyki SkierCon, organizatorka ECOnu. Nauczycielka akademicka i oświatowa (w LO). Matka, przyrodniczka, społeczniczka. Zwolenniczka metod niekonwencjonalnych, pasjonatka gier, wykorzystująca je w procesie dydaktycznym. Kocha swoje planszówki i książki, jak Smaug swoje skarby. W wolnych chwilach tropi mity, legendy i magiczne istoty.
Odkryj skuteczne strategie prezentacyjne i umiejętności tworzenia prezentacji w 1 minutę. Poznaj techniki, które pozwolą Ci szybko tworzyć i dostarczać interesujące prezentacje dla uczniów, bez względu na temat czy sytuację. Po szkoleniu będziesz gotowy dostarczyć dynamiczne i przekonujące prezentacje w zaledwie jedną minutę! Dołącz do nas i zaskocz swoich uczniów nieszablonowymi prezentacjami, które pobudzą ich ciekawość i zaangażowanie w naukę!
Piotr Świdziński: Jestem edukatorem, trenerem, byłem nauczycielem informatyki i WOS w szkole podstawowej i liceum. Interesuję się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Na moim blogu będę dzielić się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.
Chyba każde dziecko chciałoby uczyć się w Akademii Pana Kleksa, w której wszystko jest możliwe. Chciałabym Wam pokazać, że dzisiejsza szkoła, a zwłaszcza pracownia matematyczna może być też takim magicznym miejscem, w którym dzieci nie boją się tworzyć i być kreatywnym. Niech uczniowie zaczną używać najpotężniejszego zaklęcia i wierzyć, że największą moc ma siła wyobraźni ujęta w te właśnie słowa: „A co by było gdyby?”. Nauczmy dzieci „ale-eliminacji” i zmieńmy matematykę w magiczną bajkę, którą stworzą nasi uczniowie.
Marta Czyrkiewicz: Nauczycielka i pasjonatka matematyki. Prowadzi lekcje logiki i projekty, tworzy materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Skupia się na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie i połączeniu matematyki ze sztuką. Prowadzi grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego – Inspire Math Matematyka z pomysłami na „inne” lekcje. Ambasadorka portalu Zlotynauczyciel.pl, członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, laureatka II miejsca w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć z zakresu przedsiębiorczości. Szkoli siebie (na międzynarodowych konferencjach) i innych – na szkoleniach, webinariach i konferencjach.
Jeszcze niedawno było głośno o pokoleniu Alfa, słynącym z niezależności, kreatywności i umiejętności cyfrowych, a już coraz częściej mówi się o ich następcach czyli borsukach. Skąd taka nazwa? Co dzieci mają z nimi wspólnego? Czym się wyróżniają i co powinni wiedzieć nauczyciele pracujący z nimi? Jakie strategie edukacyjne powinni obrać, aby sprostać borsukowym wyzwaniom?
Marlena Marszałek: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wcześniej wychowania przedszkolnego, szkoleniowiec, trener: I i II stopnia dziecka z zaburzoną koncentracją i uwagą, rozwoju kreatywności i kompetencji, tutor przedszkolny, oligofrenopedagog. Autor innowacji pedagogicznej „Zakodowane piosenki”. Jej zasada to: „Rewolucje nie czekają na ustawy. Wyłaniają się z działań ludzi, od dołu”.
Co łączy główkę kapusty z kołem fortuny i stopami jak bochenki chleba? Na pierwszy rzut oka nic. A a jednak! Wszystko są to sprawdzone sposoby na powtórki materiału, które angażują uczniów i skutecznie utrwalają wiedzę. Jak angażująco powtórzyć omawiany materiał? Jakich technik używać? Jak sprawić, aby lekcja powtórzeniowa była dobrą zabawą, na którą uczniowie wręcz czekają? Jak skutecznie i angażująco powtarzać materiał z uczniami edukacji wczesnoszkolnej? Podczas Pomysłosfery poznasz uniwersalne narzędzia do utrwalania wiedzy. Kto wie, może spodobają Ci się one i dla starszych klas?
Julia Szopa: Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz informatyki, trenerka terapii ręki, autorka bloga Na Edukacyjnej Drodze. Promuje nowoczesną edukację opartą na relacjach, w swojej pracy inspiruje się neurodydaktyką oraz pedagogiką Janusza Korczaka. Tworzy własne narzędzia edukacyjne, konstruuje projekty edukacyjne oraz innowacje aktywizujące dzieci i dające im duże pole do działania. Jej głównym zawodowym wyzwaniem jest zarażenie dzieci pasją do poznawania świata i nauki oraz sprawienie, by uczniowie polubili szkołę..
Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi” opracowany na podstawie badania przeprowadzonego w zeszłym roku w polskich szkołach na zlecenie Fundacji UNAWEZA ujawnił zatrważającą kondycję psychiczną polskich dzieci i nastolatków. Jakie w tej sytuacji kroki podjęła Fundacja UNAWEZA? Czym charakteryzuje się Projekt Młode Głowy? Na czym polega i jak funkcjonuje Program Profilaktyczny „Godzina dla Młodych Głów”? I dlaczego warto do niego przystąpić? Odpowiedzi na te pytania udzieli koordynatorka programu na województwo warmińsko-mazurskie. Innymi słowy – poznacie projekt od środka!
Dorota Marczak: Koordynatorka województwa warmińsko-mazurskiego ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów”, nauczyciel-konsultant w Olsztyńskim Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczycielka z ponad dwudziestoletnim stażem, certyfikowany coach ICF, trenerka w oświacie, prelegentka na konferencji „Rok Relacji w Edukacji” zorganizowanej w 2023r. przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, rodziców i maturzystów, wspierając zdrowe funkcjonowanie w oświacie. Prywatnie mama dwóch synów, miłośniczka ogrodnictwa i poszukiwań genealogicznych.
Płatki śniegu kojarzą nam się z pięknem, delikatnością, kruchością, ale i szybkim rozpadam w zetknięciu z materią. Płatki śniegu – osoby wysokowrażliwe, indywidualiści, zaangażowani, wrażliwi na potrzeby, tolerancyjni, pełni idei i jednocześnie niewytrzymujący zderzenie z konstruktywną krytyką, presją, trudnościami. Co możemy zrobić, aby wykorzystać ich zapał i zaangażowanie, jednocześnie wzmacniający ich? Czy można być odpornym na presję, radzić sobie z krytyką, a jednocześnie pozostać wysokowrażliwym? Co warto, aby wiedział nauczyciel pokolenia baby boomers czy milenials, aby nawiązać porozumienie z płatkiem śniegu?
Małgorzata Trybuś: Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Przestrzenie w szkole, cóż… różnie z nimi bywa. A przecież są one też ważne i mają wielki wpływ na samą edukację. Czy W Twojej szkole uczniowie mają czas i miejsce na relaks oraz wyciszenie? Chcesz coś w tym zakresie zmienić i wejść na nowy poziom? Powiem Wam jak zaprojektować strefy relaksu wraz z uczniami, jak włączyć w działania rodziców oraz – co najważniejsze – skąd wziąć na to wszystko pieniądze.
Monika Szulkowska: Nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w SP, ambasadorka Wikiszkoły, Wakeleta, Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania TIK oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach, trenerka MIE, certyfikowany trener umiejętności społecznych, doskonaląca swoje umiejętności na szkoleniach w Polsce i za granicą, współorganizatorka i prelegentka wielu wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.
Czy parasol własnych mocy może ochronić Cię przez nawałnicą i gradem? Czyli jak i kiedy chronić siebie przed samą/ym sobą? Chcę złapać Cię zanim zaczniesz pikować, albo jeszcze w trakcie pikowania, żeby uniknąć totalnej, nieodwracalnej katastrofy. Resztę zrobisz sam/a.
Agnieszka Jelińśka – Hok: Dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagog, terapeuta pedagogiczny, trener edukreatywnosci, trener umiejętnosci społecznych i trener oświaty. Uważa, że budowanie i dbanie o prawdziwe, zdrowe relacje daje szansę prawdziwego wzrastania, którego jest fanką. Jej celem jest stworzenie Szkoły Marzeń z Sercem. Szkoły, w której każdy z czterech podmiotów czuje się bezpiecznie i w której w atmosferze bezpieczeństwa, poczucia dobrostanu, spokoju dochodzi do spokojnego, zrównoważonego rozwoju i wzrastania- Uczniów, Nauczycieli, Rodziców i Dyrekcji (też nauczycieli). Oddaje się temu również pracując jako wicedyrektor.
Dla kursantów
Dokumenty i informacje
Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
© Copyright 2025 NODN Progresfera
Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.