Witaj w gronie Nauczycieli Jutra!

Szkoła z pomysłem (live Progresfery) – bezpłatne webinary dla Nauczycieli Jutra

Od września 2022 prowadzimy w Progresferze cykl spotkań na żywo: Szkoła z pomysłem. W czasie rozmów poszukujemy inspiracji, pomysłów, rozwiązań. Zapraszamy “zwykłe” osoby, które robią “niezwykłe” rzeczy. W kursie znajdziesz nagrania ze spotkań – bezpłatne webinary dla Nauczycieli Jutra. Co więcej – spotkania odbywają się co miesiąc, a więc wystarczy, że zapiszesz się raz aby korzystać ze stale wzbogacanej bazy.

Dostęp bezpłatny, wystarczy się zapisać 0.00 

Od września 2022 prowadzimy w Progresferze nowy cykl spotkań na żywo: Szkoła z pomysłem. W czasie rozmów poszukujemy inspiracji, pomysłów, rozwiązań. Zapraszamy “zwykłe” osoby, które robią “niezwykłe” rzeczy. W organizacji spotkań kierujemy się myślą, że edukację warto i można zmieniać oddolnie.

W kursie znajdziesz nagrania ze spotkań – bezpłatne webinary dla Nauczycieli Jutra. Co więcej – spotkania odbywają się co miesiąc, a więc wystarczy, że zapiszesz się raz aby korzystać ze stale wzbogacanej bazy.

#NauczycielomJutra #DlaSzkolyzPomyslem

Spotkania odbywają się regularnie w każdy trzeci poniedziałek miesiąca o 20.00.

Możesz je znaleźć na Facebooku Progresfery: TUTAJ oraz na naszym Youtube: TUTAJCo ważne, aby uczestniczyć w spotkaniu wcale nie trzeba mieć konta na FacebookuTransmisja odbywa się na naszym, otwartym, profilu. Wystarczy wejść 2 minuty przed wydarzeniem. Jeśli masz konto – zapisz się na wydarzenie, wtedy o nim nie zapomnisz 🙂

Warto być z nami na żywo!

Można wtedy zadawać pytania naszym gościom, uczestniczyć w dyskusji, a może nawet podawać swoje pomysły. Chcemy, aby nasze spotkania były okazją do dzielenia się doświadczeniami, spędzenia inspirującego czasu w gronie Nauczycieli Jutra!

Nagrania, które znajdziesz w kursie:

Dostęp do nagrań jest bezpłatny – wystarczy przejść zwyczajnie proces zakupu. Kliknij zapisz się – koszt wyniesie 0 zł!

Wybierz temat dla siebie!

Trenerka Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

trenerka Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu Analizy Transakcyjnej. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne dla biznesu. Od ponad 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

Opisy spotkań:

W szkole się nie mieści? Edukacja filmowa sposobem na oswojenie lęków. Spotkanie z FILM W SZKOLE (spotkanie z 18.11.2024)

W świecie pełnym ekranów ważne jest, aby świadomie dobrać naprawdę wartościowe treści i wykorzystać je do dalszych zajęć edukacyjnych. Samo posadzenie uczniów przed obrazem nie wystarczy! A więc – zapraszamy Cię w podróż pełną inspiracji– jak dobrać odpowiedni tytuł, z jakich materiałów skorzystać, gdzie szukać scenariuszy? Dowiedz się, jak przeprowadzić seans, który zmienia wiele! Który pozwoli Twoim uczniom się rozwinąć…i oswoić lęki!

Czego możesz się spodziewać:
🤯💓Inspiracji o tym, jak wesprzeć uczniów w przeżywaniu przerażających emocji – W głowie się nie mieści, jak film może nam w tym pomóc!
🪲🧃Udowodnienia, że groza może łączyć pokolenia, szczególnie w groteskowej wersji Soku z żuka!
🌳🍃Omówienia potencjalnych lęków związanych z wyborem Ducha Wolności!
👁️💣Zmierzenia się z własnymi lękami w obliczu okrutnej rzeczywistości, którą trzeba zobaczyć Na własne oczy!

Jagoda Roszak

Jagoda Roszak

Koordynatorka zespołu edukacji Film w Szkole/Ferment Kolektiv, autorka artykułów o filmach dla młodej widowni, twórczyni materiałów edukacyjnych do tytułów z potencjałem edukacyjnym. Z wykształcenia polonistka i nauczycielka języka polskiego jako obcego.

Paulina Kulesza

Paulina Kulesza

Absolwentka filmoznawstwa i kultury mediów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, edukatorka filmowa Ferment Kolektiv. Działa w redakcji serwisu FILM W SZKOLE, gdzie publikuje pomocne treści i materiały edukacyjne dla nauczycieli.

Szkoły bez nauczycieli? Czy Sztuczna Inteligencja może nas zastąpić? Rozmowa z Piotrem Świdzińskim (spotkanie z 21.10.2024)
Co chwila możemy natrafić na artykuły, w których „straszy się” ludzi, że „roboty” odbiorą im zatrudnienie. I dotyczy to najróżniejszych zawodów – grafików, programistów, sprzedawców. A może to wcale nie jest straszenie, tylko nieodległa przyszłość, z którą musimy się zmierzyć? Pora przestać udawać, że temat Sztucznej Inteligencji nas nie dotyczy! Chcemy Ci jednak pokazać, że warto zachować optymizm 😊 Zamiast myśleć jak o wrogu, zrób z SI swojego sprzymierzeńca! A od nas dowiesz się, jak zacząć tę przygodę. 
 
Czego możesz się spodziewać:
🏫  Przykładów rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, które już dziś zmieniają oblicze szkoły
🔍  Wyjaśnienie sposobu działania narzędzi „sztucznej inteligencji”
🆚  Omówienia możliwości SI w zestawieniu z zadaniami nauczyciela
🧰  Konkretnych narzędzi, które ułatwią pracę nauczyciela
🤝 Analizy nowej roli nauczyciela w dobie narzędzi sztucznej inteligencji

Piotr Świdziński

Do rozmowy zaprosiłyśmy 𝗣𝗶𝗼𝘁𝗿𝗮 Ś𝘄𝗶𝗱𝘇𝗶ń𝘀𝗸𝗶𝗲𝗴𝗼: edukatora, 𝘁𝗿𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮, byłego 𝗻𝗮𝘂𝗰𝘇𝘆𝗰𝗶𝗲𝗹𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝘆𝗸𝗶 𝗶 𝗪𝗢𝗦 w szkole podstawowej i liceum. Piotr interesuje się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Jego podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Nieustannie dzieli się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.

Gry warte świeczki, czyli o wykorzystaniu gier w szkole – rozmowa z dr Dominiką Urbańską – Galanciak (spotkanie z 16.09.2024)

Już w badaniach prowadzonych 3 lata temu (Game Story 2, IQS[, 2021) wynikało, że w gry wideo gra ponad 85% uczniów. Ten trend tylko się nasila! Mamy do czynienia z pokoleniem graczy. Czy to coś złego? Skąd! Ludzkość kocha gry od wieków, zmienia się tylko forma. A raczej rozszerza – ponieważ planszówki czy karcianki nadal podbijają kolejne serca. Dlaczego więc nie wykorzystać gier w edukacji? Mamy to sprawdzone – da się! W każdej polskiej szkole! Przekonany Cię, że warto. I że początki mogą być łatwe i przyjemne! Dołącz do nas!

Czego możesz się spodziewać:
🎮 Przykładów najbardziej popularnych gier
🧑‍🎓 Sposobów przełożenia gier na korzyści edukacyjne
📖 Konkretnych źródeł i materiałów ze scenariuszami do pracy w szkole
💪Omówienia metod radzenia sobie z trudnościami w szkole
🤩 Informacji o projektach grywalizacyjnych do wykorzystania w szkole

dr Dominika Urbańska - Galanciak

Do rozmowy zaprosiłyśmy dr Dominikę Urbańską - Galanciak: Dyrektorkę zarządzającą SPIDOR i reprezentantkę RP w PEGI. W czasach niesłusznie minionych zbyt empatyczną polonistkę, która weszła do świata gier, żeby karmić czarne smoki i zabijać złoczyńców, bo nikt inny się tym na poważnie nie zajmował. Napisała doktorat o graczach na PAN a następnie zaraziła swoją pasją całą rodzinę. W branży zna wszystkich, dla branży robi wiele, Techno entuzjastka, która wierzy w naukę!

Dobry nauczyciel? Tylko w dobrym stanie! Jak dbać o swój dobrostan - rozmowa z Agnieszką Jelińską-Hok (spotkanie z 17.06.2024)
Wszyscy wiemy, że żadne systemy, pomoce i narzędzia nie zastąpią dobrego nauczyciela_ki.  Dobre relacje, pasja, poczucie humoru, umiejętne wspieranie uczniów i ciepło – to właśnie sprawia, że edukacja staje się prawdziwą przygodą i cudownym doświadczeniem! I jednocześnie… przecież nauczyciel_ka to też tylko człowiek… Doświadcza trudnych sytuacji w życiu osobistym, miewa problemy ze zdrowiem, swoje zmartwienia, spadki energii i motywacji.
Jak w takiej sytuacji nadal być empatycznym oparciem i kreatywnym tutorem? Wniosek jest dość prosty – podstawą dobrej edukacji są nauczyciele…w DOBRYM STANIE!  Zajmijmy się więc tym, co niezwykle ważne – metodami zadbania o dobrostan nauczycieli! 💓
Czego możesz się spodziewać:
☯️Pomysłów na to, jak budować odporność psychiczną 
🔥💧Metod, które są dobrą profilaktyką wypalenia  zawodowego
🤝Przykładów, które uzmysławiają znaczenie siły zespołu i wzajemnego wspierania się nauczycieli
✅Refleksji nad atmosferą szkoły jako miejsca pracy, nad relacjami ze współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi
🌞Inspiracji, które pozwolą Ci naprawdę zwolnić w wakacje 
Zadbaj o siebie, aby codzienne dawanie z siebie nie powodowało osłabienia, lecz dawało prawdziwą MOC !

Agnieszka Jelińska-Hok

dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, pedagożka, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywnosci, umiejętności społecznych i trenerka oświaty. Jej celem jest stworzenie Szkoły Marzeń z Sercem. Szkoły, w której każdy z czterech podmiotów czuje się bezpiecznie i w której w atmosferze bezpieczeństwa, poczucia dobrostanu, spokoju dochodzi do spokojnego, zrównoważonego rozwoju i wzrastania- Uczniów, Nauczycieli, Rodziców i Dyrekcji (też nauczycieli). Oddaje się temu również pracując jako dyrektorka!

Znaleźć miejsce na kreatywność: polska szkoła a myśl Kena Robinsona - rozmowa z Marleną Marszałek (spotkanie z 20.05.2024)
Pamiętacie słowa wypowiedziane przez Kena Robinsona podczas jego najsłynniejszego wystąpienia w 2006 roku? „Edukacja ma nas rzekomo przenieść w przyszłość, której nie jesteśmy w stanie przewidzieć“.
 
I właśnie dlatego musimy porzucić schemat szkoły, która działa od pokoleń tak samo. Świat już nie wygląda tak samo, zmieni się jeszcze bardziej, zanim nasi uczniowie wejdą w dorosłość. Skoro rzeczywistość zmienia się tak dynamicznie, to jedyną gwarancją sukcesu, rozumianego jako odnalezienie swojego szczęśliwego miejsca, staje się kreatywne podejście do życia. Ken Robinson uważał, że „kreatywność jest tak samo ważna, jak nauka czytania i pisania”. I Nauczyciele Jutra doskonale o tym wiedzą! Na naszym spotkaniu pokażemy Wam, jak znaleźć miejsce na kreatywność w naszej polskiej szkole  – obok wszystkich ograniczeń, podstaw programowych czy wymagań systemowych. I jak się domyślacie, podejdziemy do tego 𝗞𝗥𝗘𝗔𝗧𝗬𝗪𝗡𝗜𝗘!
 
Czego możesz się spodziewać:

🎊 Praktycznych pomysłów, pokazujących jak znaleźć przestrzeń na kreatywność uczniów o różnych zainteresowaniach i predyspozycjach – czyli jak wyjść poza utarte schematy twórczości
✨ Przykładów metod, które pozwolą Ci rozwijać w klasie kreatywne myślenie i zachęcą uczniów do stawiania śmiałych hipotez
🤸 Bazy kreatywnych przerywników na lekcje, które pomogą Ci zadbać o koncentrację, motywację i uśmiech uczniów
💡💓 Wskazówek dotyczących wprowadzania w życie filozofii Kena Robinsona, opartych na osobistym doświadczeniu zawodowym
 
Jak powiedział J. Maynard – „Problemem nie jest tworzenie nowych koncepcji, lecz pozbycie się starych”.  Dołącz do spotkania, które pozwoli Ci wyjść poza dotychczasowe ramy!

Marlena Marszałek

nauczycielka wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego, edukatorka, trenerka rozwoju kreatywności, specjalistka od pracy z uczniem z zaburzoną koncentracją, autorka innowacji pedagogicznej „Zakodowane piosenki”. W ramach wyznawanej zasady „Rewolucje nie czekają na ustawy. Wyłaniają się z działań ludzi, od dołu”, wzbogaca procesy edukacyjne o nowoczesne rozwiązania oraz własne pomysły. To entuzjastka psychologii pozytywnej, wzmocnień pozytywnych w procesie wychowawczym, nauczania polisensorycznego i twórczego myślenia.

Zwykła? Niezwykła! Jak zmienić szkołę publiczną w miejsce przygody - rozmowa z Mateuszem Zachciałem (spotkanie z 15.04.2024)
Z czym kojarzy się zwykła, publiczna szkoła? Z przeładowanymi klasami, burymi ścianami, ograniczonymi możliwościami rozwoju i nudą🏚️? My wszyscy, którzy codziennie tworzymy rzeczywistość publicznego systemu edukacji wiemy doskonale, że tak nie jest. Chcemy Wam jednak tym razem pokazać, jak zrobić ten jeszcze jeden krok naprzód i zmienić ZWYKŁĄ szkołę publiczną w NIEZWYKŁE miejsce 💓, w którym uczniowie przeżywają fascynującą przygodę edukacyjną! A kto opowie Wam o tym najlepiej? Dyrektor szkoły, który wraz ze swoim gronem pedagogicznym stworzył wyjątkową przestrzeń, która cieszy się wielkim uznaniem dzieciaków i rodziców!
 
Czego możesz się spodziewać:

🛋️ Praktycznych wskazówek, jak tworzyć przestrzeń, która jest atrakcyjna dla uczniów i odpowiada na ich potrzeby
Przykładów, jak podejść do technologii z pokoleniem Z i Alfa, jak korzystać z social media do kontaktu z uczniami, jak na social media budować profil szkoły
🎭  Przedstawionych na bazie własnego doświadczenia akcji dodatkowych w szkole, które angażują “niby zdemotywowane” młode pokolenie
🤝 Sprawdzonych sposobów na udaną współpracę z Radą Rodziców i innymi instytucjami czy lokalną społecznością
🪽🪽🪽 Jednym słowem – instrukcji, co możesz zrobić, aby do Waszej placówki uczniowie biegli „jak na skrzydłach” – mimo ograniczonego budżetu i innych trudności, z jakimi zmagają się szkoły publiczne!

Mateusz Zachciał

edukator, nauczyciel języka polskiego i historii w oddziałach dwujęzycznych, trener kompetencji kluczowych i miękkich związany ze szkolnictwem od 2012 r. Od 2023 r. pełni funkcję dyrektora szkoły, od wielu lat współpracuje z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w charakterze egzaminatora. Miłośnik innowacyjnej edukacji, współpracy i edukacji opartej na relacji.

Wielkie mózgi – wielki kłopot? Jak pracować z uczniem zdolnym? Rozmowa z Lidią Pasich (spotkanie z 18.03.2024)
W marcu obchodzimy Światowy Tydzień Mózgu. Z tej okazji chcemy przyjrzeć się bliżej wielkim mózgom w małych ciałach – czyli uczniom zdolnym, którzy uczęszczają do naszych szkół. Wbrew obiegowej opinii dziecko zdolne niekoniecznie jest “grzeczne” i mało wymagające.  Co więc możemy zrobić pracując w standardowej szkole? – przekonaj się!
Swoimi spostrzeżeniami i pomysłami podzieli się z Wami ekspertka od kreatywnego wspierania uczniów zdolnych!
 
Czego możesz się spodziewać:
🕵️‍♂️ Praktycznych informacji, jak i kiedy rozpoznać ucznia zdolnego
🎨 Rozwiania wątpliwości, czym są zdolności
👩‍🏫 Podpowiedzi, jak wspierać ucznia zdolnego w rozwoju
🏫 Pomysłów na „zagospodarowanie” ucznia zdolnego w standardowej klasie/szkole
🤝 Inspiracji w zakresie współpracy z rodzicami tego ucznia
Jednym słowem – poznasz zestaw wskazówek i bazę rozwiązań do rozwijania uczniów zdolnych w zwykłej, publicznej szkole!

Lidia Pasich

polonistka, certyfikowana edukatorka, współpracującą z ILiJ UJK; inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego do szkoły podstawowej oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki ukierunkowanej na radość z procesu uczenia się i rozwijania własnych możliwości.

Ojczysty nieoczywisty – jak rozwijać pasję do języka Rozmowa z Elżbieta Miłowską (spotkanie z 19.02.2024)
W lutym obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego – języka, w którym myślimy, czujemy, którym staramy się nazywać to, co nas spotyka. Języka naszych przodków i języka naszych przyszłych pokoleń. Naszego języka. 🇵🇱
 
Z okazji tego ważnego święta pochylimy się więc nad pomysłami na rozwijanie uczniowskiej dbałości o język, nad tym jak ich zarazić bakcylem do języka, jak zachęcać ich do bycia jego świadomymi użytkownikami a może nawet i twórcami!
 
Naszą rozmówczynię pociągniemy za język :). Opowie nam ona o swoich pomysłach i doświadczeniach. Poruszymy temata takie jak:
 
👄Aktywne ćwiczenia językowe, wzbogacające język uczniów
🧸 Zabawy językiem – co wciąga i bawi
👨‍🎤 Stylizacja językowa – co i jak proponować uczniom
🎨 Pobudzanie twórczości uczniów na lekcjach
🗞️ Język polski w szkole – czyli szkolna gazeta
🎥 Nie tylko słowo – język w kulturze i filmie na lekcji

Elżbieta Miłowska

nauczycielka języka polskiego i niemieckiego z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem, trenerka edukacji, koordynatorka projektów edukacyjnych, organizatorka nietypowych zajęć: np. “Piknik z lekturą. Czytanie na trawie” czy współorganizatorka konkursów takich jak: Bajkowy pokaz mody. Nauczycielka, która lubi wspólnie z uczniami odkrywać język i świetnie się przy tym bawić 😊

TABULA RASA. Jak pomóc uczniom po dłuższych przerwach w nauce? Rozmowa z Agnieszką Gierłowską (spotkanie z 18.12.2023)

𝗧𝗔𝗕𝗨𝗟𝗔 𝗥𝗔𝗦𝗔🪧🪧! Ten efekt pojawia się po Świętach Bożego Narodzenia, feriach czy wakacjach, na pewno go znacie 😊
A więc podejdźmy praktycznie do tego, w jaki sposób wesprzeć uczniów:
🧠 Jak skupić uwagę rozproszonych po przerwie uczniów? Czyli rzecz o koncentracji!
🧰 Jak zmienić przypominanie wiedzy i umiejętności w zabawę? Czyli rzecz o metodach!
🗓 Kiedy i dla kogo przygotować takie wsparcie? Czyli rzecz o organizacji!

Agnieszka Gierłowska

jest pedagogiem, terapeutką pedagogiczną, oligo- i surdopedagogiem. Na o dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako pedagog i specjalista oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. I od lat organizuje dodatkowe zajęcia dla uczniów potrzebujących wsparcia po dłuższych przerwach od szkoły. Jest również realizatorką Szkoły dla rodziców i wychowawców (warsztaty umiejętności wychowawczych), a prywatnie - mamą 3 dorosłych synów (w tym jeden z ADHD :)), która lubi nordic walking i śmietankowe ptasie mleczko 😉

Kobiety na…tablicę ! Jak uwzględniać kobiecą stronę historii i nauki? (spotkanie z 22.11.23)

W ramach cyklu SZKOŁA Z POMYSŁEM!💡W listopadzie – miesiącu, w którym Polska odzyskała Niepodległość a Polski zdobyły prawa wyborcze, zajmiemy się kobieą perspektywą naukii i historii.
I podejdziemy do tematu niezwykle praktycznie:
🧪O jakich kobietach ze świata nauki i historii uczyć w szkole – podręczna ściąga z nazwiskami
📚Gdzie szukać inspiracji – czyli lista linków, akcji, inspiracji konkursów i działań
👧👦Jakie ćwiczenia zabawy i projekty ułatwią nam zadania – konkretne przykłady!

Justyna Rychwalska

nauczycielka historii, języka polskiego i wiedzy o społeczeństwie. Ma na swoim koncie już dwie publikacje (repetytorium z historii oraz poradnik dla nauczycieli jako współautor) pojawił się również jej scenariusz dla klasy 8 z historii. Na co dzień stosuje nowoczesne metody nauczania, a uczniowie są stawiani na równi podczas debat czy dyskusji. Opiera się na pedagogice Janusza Korczaka oraz Marii Montesorii, uwielbia nowoczesne metody aktywizujące typu escape roomy, stacje historyczne, gry terenowe, koło fortuny, turnieje ,,1 z 20" czy ,,familiada" (tak, też da się zrobić 😜). Możecie ją znać jako ,,Herstoryczna Belferka", na swoim Facebooku dzieli się pomysłami na lekcje i nie tylko.

Masz wybór! Rozwiązania edukacji demokratycznej w publicznej szkole (spotkanie z 16.10.2023)
Chcemy się przyjrzeć jednemu z alternatywnych podejść do edukacji – szkołom demokratycznym. A dokładniej – jakie rozwiązania z tych szkół mogą być inspiracją dla placówek publicznych.
 
Na spotkaniu podejmiemy następujące tematy:

🔎 Jakie są główne założenia szkół demokratycznych ?
💪 Co oznacza oddawanie sprawczości uczniom?
🤝 Jak przejść z roli nauczyciela na piedestale do roli partnera?
🛠 Jakie rozwiązania ze szkół demokratycznych sprawdzają się w szkołach publicznych?
✖🆗 Jakie trudności pojawiają się przy wykorzystaniu rozwiązań z edukacji demokratycznej?

Magdalena Wojtaś:

Jestem socjolożką z wykształcenia, edukatorką i trenerką z zamiłowania. Od ośmiu lat pracuję w Wolnej Szkole Ursynów w Warszawie, prowadzę zajęcia z języka polskiego i historii oraz tutoring z uczniami od 3 do 8 klasy. Współtworzę, analizuję, modyfikuję proces edukacyjny szukając najlepszych rozwiązań dla uczniów, nauczycieli i rodzin. Specjalizuję się w dostosowaniu sposobów uczenia się i nauczania do indywidualnych potrzeb i preferencji oraz w metodach nauczania opartych na działaniu. Prowadzę nieustannie szkolący się zespół edukatorów. Nałogowo czytam książki, słucham audiobooków i podcastów. Lubię trudności i problemy, na każdy problem chętnie poszukam rozwiązania !

Łukasz Knap:

Jestem nauczycielem od 17 lat. W Wolnej Szkole Ursynów uczę polskiego i angielskiego oraz, albo przede wszystkim, pisania w oby tych językach. Równolegle jestem anglistą i wychowawcą w socjoterapeutycznym liceum oraz lektorem w szkole językowej. Te trzy doświadczenia często kłócą się w mojej głowie o pierwszeństwo ale pomagają też odnaleźć mój własny sposób myślenia o edukacji. Piję za dużo kawy i wydaję za dużo pieniędzy na książki i gry.

Zamiast kucia! O efektywnym uczeniu się - Rozmowa z Ireną Maluśkiewicz-Kostecką (spotkanie z 18.09.2023)
Spotkanie poświęcimy zagadnieniom związanym z efektywnym uczeniem sie, ponieważ to kompetencje, które ułatwią naszym uczniom osiągnięcie sukcesu we wszystkich kolejnych miesiącach! Koniec z kuciem na pamięć! Poznaj sprawdzone metody, które pozwolą Twoim uczniom odnosić sukcesy!

Na spotkaniu podejmiemy następujące tematy:
🧪      Czy istnieją style uczenia się?
📚      Czym różnią się mnemotechniki od technik uczenia się?
👧👦  Jakie techniki uczenia się przydadzą się uczniom?
👩‍🏫      Jak wprowadzać elementy tych technik na swoje lekcje?
🧠      Jeśli sugerować mnemotechniki – to jakie?

Irena Maluśkiewicz-Kostecka

jest nauczycielką języka polskiego, informatyki, wychowawca w świetlicy, doradczynią zawodową; propagatorką myślenia wizualnego i sketchnotingu; zwolenniczką nauczania opartego na mentoringu i budowaniu zainteresowania nauką i wzmacnianiu motywacji do uczenia się poprzez ciekawie prowadzony proces dydaktyczny, wyrastający z codziennych doświadczeń i zainteresowań uczniów, angażujący różne zmysły, budujący poczucie sukcesu.

Na ratunek planecie! Super-nauczyciele i super-uczniowie w Eko-akcji! (spotkanie z 12.06.2023)

Wszyscy jesteśmy częścią tego cudu, jakim jest Ziemia – i ta miłość do świata drzemie i w Tobie i w Twoich uczniach!
Zobacz, jak poprzez zabawę, pobudzanie ciekawości i relacje pomóc swoim uczennicom i uczniom ją rozbudzić 🙂 Zamieniamy się w superbohaterów – misja ratowania planety przed nami! 🦸‍♀ Podczas naszego wyjątkowego eko-spotkania dowiesz się:
🌎Jak podejść do eko-edukacji inaczej? Jak motywować i fascynować a nie zastraszać?
🌍Jak stawać się eko-szkołą w codziennym jej funkcjonowaniu?
🌍Jak zachęcać do eko-postawy w codziennym życiu?
🌍Jakie eko-zabawy i działania wplatać w lekcje?
🌎Z jakich gotowych materiałów  korzystać?

dr Anna Traut-Seliga

Nauczycielka w Liceum Ogólnokształcącym imienia Cz. Tańskiego w Puszczy Mariańskiej, profesorka na Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego, prezeska Cechu Fantastyki SkierCon, organizatorka ECOnu. Matka, przyrodniczka, społeczniczka, zwolenniczka metod niekonwencjonalnych w nauczaniu, pasjonatka gier planszowych, bitewniakowych i RPG, tropicielka mitów, legend i magicznych istot.

Motyle w brzuchu! Związki i relacje: jak o nich rozmawiać? Rozmowa z Tosią z WdŻ dla zaawansowanych (spotkanie z 15.05.2023)

Maj to czas wiosny, ciepła i, jak doskonale wiemy, miłości! Świat wokół nas rozkwita, a wraz z nim i uczucia.💟Te pierwsze, nastoletnie, są szczególnie intensywne. Chyba wszyscy pamiętamy nasze zakochania z młodości, kiedy świat zaczynał się i kończył na tej jednej, jedynej osobie. Emocje towarzyszące nastolatkom są niejednokrotnie wszechogarniające, potrafią wręcz zablokować myślenie.
Pracując z uczniami, jako wychowawczynie i wychowawcy, bliscy dorośli możemy stanowić dla nich mądre i życzliwe wsparcie. Jak to robić? Jak rozmawiać ze swoimi uczennicami i uczniami? Jak poruszać ten trudny i często zwyczajnie krępujący temat, jakim są pierwsze poważne (i mniej poważne) uczucia? Jak nie przekraczać granic, a jednocześnie nie udawać, że nie ma tematu? A może warto rozmowy zacząć ZANIM się te pierwsze miłości pojawią, edukować już na etapie młodszych klas? Jeśli tak – to jak to robić?

Tosia z WDŻ dla zawansowanych

jest psycholożką, nauczycielką przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie (WdŻ) oraz edukatorką seksualną. Na co dzień pracuje w szkołach ponadpodstawowych oraz edukuje w internecie. Swoje treści kieruje do wszystkich zainteresowanych seksualnością... Czyli po prostu człowiekiem!

Silni chłopcy też płaczą, a złość piękności nie szkodzi! (spotkanie z 03.04.2023)

Tym razem zajmiemy się stereotypami, z jakimi muszą mierzyć się uczniowie i uczennice. Łatwiej być chłopcem czy dziewczyną w obecnych czasach? Gdy patrzymy na liczbę skojarzeń, oczekiwań, stereotypów dookoła nas – chyba tak samo trudno! Wymagania odnośnie wyglądu, typowego zachowania, najlepiej pasujących ścieżek edukacji czy odpowiednich zainteresowań potrafią ograniczyć zarówno chłopców, jak i dziewczęta. Na webinarze powiemy Wam, jak z pozycji wychowawcy niwelować negatywne skutki stereotypów – jakie działania podejmować, co modelować, do czego zachęcać, co wprowadzić na lekcje.

Marta Florkiewicz - Borkowska

nauczycielka roku 2017, laureatka Nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata", laureatka nagrody im. Janusza Korczaka, Nauczycielka j. niemieckiego i zajęć kreatywnych w SP w Pielgrzymowicach. Edukatorka i arteterapeutka, autorka scenariuszy, innowacji, artykułów i materiałów edukacyjnych (m.in. cyklu warsztatów "Jesteś Ważna. Jesteś Ważny."). Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek oraz BeNet, Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Współopiekunka projektu społecznego "Słowa Krzywdzą" i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków.

Dziecko w spektrum - i co teraz? Wskazówki od mamy i nauczycielki (spotkanie z 17.04.2023)
Nauczycielu! Czułeś kiedyś strach, złość, niepewność, bo dowiedziałeś się, że do Twojej zgranej/zintegrowanej/ułożonej klasy dojdzie nowy uczeń? Na dodatek jest w spektrum. Martwiłeś się i zastanawiałeś się jak dasz sobie radę, jak traktować tego ucznia, przecież nikt Cię tego na studiach nie nauczył i co najważniejsze, jak przygotować klasę na spotkanie z autystą?
Rodzicu! Czułeś kiedyś żal, obawę, bezsilność, kiedy odebrałeś wynik diagnozy Twojego dziecka? Zamartwiałeś się, jak wasza rodzina w spektrum sobie poradzi, czy nauczyciele udźwigną problem, czy otoczenie będzie empatyczne, pomoże czy raczej odrzuci Twoje dziecko? A może stoisz przed podjęciem decyzji o zdiagnozowaniu swojego dziecka, bo niepokoją Ciebie jego trudności czy „dziwne zachowania”?
Jeśli na któreś z pytań odpowiedziałeś “Tak” – koniecznie weź udział w spotkaniu online z Moniką Szulkowską (mamą dziecka w spektrum i nauczycielką oraz trenerką umiejętności społecznych), która pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną), która postara się udowodnić, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Ciebie jako człowieka, pedagoga i da radość z bycia rodzicem wyjątkowego człowieka

Monika Szulkowska

Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej, ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, certyfikowany trener umiejętności społecznych, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.'

Szkoła dobrych konfliktów, czyli MEDIACJE RÓWIEŚNICZE w praktyce (spotkanie z 20.02.2023)

Tym razem zajmiemy się mediacjami rówieśniczymi, czyli sposobem na rozwiązywanie szkolnych konfliktów przy pomocy przygotowanych do tego uczniów. Czym jest taka mediacja? Jakie sprawy dzieciaki i młodzież mogą rozwiązywać we własnym gronie? Jakie są możliwości i ograniczenia tej metody? Jakie korzyści to za sobą niesie? Jak wprowadzić mediacje do szkoły? I wreszcie – jak pozyskać na to środki? 🤔
O wszystkim tym porozmawiamy z przedstawicielką szkoły, która od kilku już lat stosuje metodę mediacji, jako jeden ze sposobów rozwiązywania uczniowskich sporów.  To doskonała okazja, aby poznać mediacje rówieśnicze od kuchni i zadać wszystkie nurtujące pytania!

Barbara Lupa

Szkolna pedagożka i opiekunka grupy mediatorów  rówieśniczych w Szkole Podstawowej w Lipce.

Szkoła z Pomysłem! LEGO w edukacji (spotkanie z 16.01.2023)

“Szkoła z Pomysłem! LEGO w edukacji”.  Klocki Lego mają mnóstwo fanów – i to w każdym wieku! Doskonale sprawdzają się też w edukacji – zarówno w przedszkolu, jak i w szkołach ponadpodstawowych. Chcemy Wam pokazać, jak zacząć wykorzystywać klocki w zwykłej, publicznej szkole, nie stawiając wszystkiego na głowie. Webinar ma charakter praktyczny – omówimy dostępne zestawy, ich ceny, potrzebną liczbę pomocy i scenariusze, które można wykorzystać. Opowie Wam o tym nauczyciel, który sam pracuje z LEGO.

Artur Kasprzak

Nauczyciel informatyki z ponad 30-letnim stażem pracy, pełniący funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej w Kunowie w gminie Gostyń. Pasjonata nowych technologii, druku 3D, klocków LEGO® i turystyki rowerowej.

Szkoła z Pomysłem! Postanowienia Noworoczne (spotkanie z 19.12.2022)

Kto z nas przynajmniej raz w życiu nie obiecywał sobie wielkich zmian od nowego roku? 🍾 Diety, regularne ćwiczenia, odkładanie rzeczy na miejsce, zdrowe nawyki… Na najbliższym spotkaniu podpowiemy Wam, czy i jak wykorzystywać postanowienia noworoczne w pracy z młodzieżą oraz – jak uczyć stawiania sensownych celów. Spotkanie poświęcamy wykorzystaniu Modelu GROW w edukacji. ↗ Jest to narzędzie coachingowe do wyznaczania celów i rozwiązywania problemów. Czyli metoda w sam raz dla innowacyjnych nauczycieli!

Małgorzata Trybuś

Pedagog, trener rad pedagogicznych od 25 lat związana z edukacją. Uzyskała uprawnienia trenerskie z zakresu treningu asertywności, terapii systemowej, coachingu, doradztwa zawodowego. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w swoich autorskich programach pracy z dziećmi i młodzieżą skupia się na rozwoju kompetencji miękkich. Jako trener przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleniowych, a w informacjach zwrotnych otrzymuje wysokie noty za profesjonalizm i komunikatywność. 

Szkoła z Pomysłem - Wybieramy Demokrację! (spotkanie z 21.11.2022)

Spotkanie live z nauczycielkami, na którym porozmawiamy o tym, jak organizować wybory w klasie i w szkole, aby kształcić kompetencje zarówno kandydatów, jak i “wyborców”. Spotkanie poświęcamy wyborom do klasowych i szkolnych samorządów. To bowiem doskonała okazja do edukacji obywatelskiej, zarówno w zakresie kompetencji liderów, jak i – świadomych wyborców 🙂 Posłuchajcie, jak w szkołach organizować wybory doskonałe!

Elżbieta Kmita

Jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej z 30-letnim doświadczeniem, od 20 lat prowadzi terapię logopedyczną. Jest pomysłodawcą oraz autorem zadań w konkursie ortograficznym Gżegżółka, objętym honorowym patronatem WKO. Specjalizuje się wykorzystywaniu szerokiego spektrum metod aktywizujących w edukacji wczesnoszkolnej, nowatorskim prowadzaniu zajęć logopedycznych z grupą dzieci wg. autorskiego programu, rozwijaniu myślenia dywergencyjnego u uczniów oraz technikach utrzymywania dyscypliny.

Natalia Hutek-Rossochacka

pracuje od 7 lat w Szkole Podstawowej nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Murowanej Goślinie jako nauczyciel języka angielskiego. Jak mówi o sobie: "Jestem wychowawcą cudownej klasy 4c oraz opiekunem samorządu uczniowskiego, z którym próbujemy zmieniać nasz "dwójkowy" świat.". Elżbieta Kmita z kolei jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej z 30-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się wykorzystywaniu szerokiego spektrum metod aktywizujących w edukacji wczesnoszkolnej i rozwijaniu myślenia dywergencyjnego u uczniów.

Szkoła z Pomysłem - GŁ_(L)ODÓWKA - dzielimy się śniadaniem (spotkanie z 17.10.2022)

Czy można uwrażliwiać uczniów w temacie marnowania żywności i głodu bez przydługich wykładów? Tak! A przy okazji – zadbać o rozwój ich empatii, odpowiedzialności, przedsiębiorczości i współpracy w grupie! Na naszym drugim spotkaniu SZKOŁA Z POMYSŁEM chcemy Wam przedstawić niesamowity projekt uczniów z Łodzi.

Agnieszka Przybylak

Osobą zaproszoną do rozmowy jest Agnieszka Przybylak - nauczycielka współorganizująca proces kształcenia, terapeutka pedagogiczna pełniąca funkcję wychowawcy niesamowitej 6b w Szkole Podstawowej nr 162 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi, nauczyciel doradca metodyczny w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Autorka i realizatorka projektów grantowych, m.in. w ramach inicjatywy Meet&Code, Fajne Granty T-Mobile, Projektanci Edukacji Nowej Ery, CMI, Zaprogramuj Przyszłość, CEO, czy Lekcja Enter. Aktywna eTwinnerka, odznaczona Krajowymi Odznakami Jakości oraz tytułem Nauczyciela Innowatora, przyznawanym przez ŁCDNiKP. Żywo zainteresowana tematem szeroko podejmowanej dostępności oraz samorządności uczniowskiej.

Analogowa rozrywka dla cyfrowego pokolenia - szkolny klub gier (spotkanie z 19.09.2022)

Nasi uczniowie należą do tzw. cyfrowego pokolenia. Paulina Korwek pokazała nam jednak, że można ich zachęcić do analogowej rozrywki – zakładając Klub gier planszowych. Co takiego jest w tych grach, jakie kompetencje możemy kształcić podczas rozgrywek, jak dobierać gry do wieku i charakteru uczniów – na te pytania odpowiedziała podczas naszego spotkania. Nie zabrakło oczywiście również podpowiedzi odnośnie konkretnych tytułów gier. Dajcie się zainspirować i wejdźcie z nami do gry!

Paulina Korwek

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych. Od ok 7 lat instruktorka zajęć plastycznych i założycielka Klubu Gier Planszowych SKAMA. Na co dzień wykorzystuje gry na wielu płaszczyznach, zarówno korzystając z nich jako materiałów i środków edukacyjnych, rozrywkowych, rozwojowych, integracyjnych.

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#NauczycielomJutra #DlaSzkołyzPomysłem