Witaj w gronie Nauczycieli Jutra!

„Zakodowane piosenki” – jako innowacyjna metoda edukacji muzycznej w przedszkolu

Kodowanie na zajęciach muzycznych w przedszkolu!? A jednak! Muzyka angażuje nie tylko słuch, ale również inne modalności zmysłowe, jak wzrok czy dotyk. Zapraszamy na kurs, na którym dowiesz się, jak prosta może być innowacyjna metoda edukacji muzycznej. Dodatkowo dowiesz się, jak ją krok po kroku wprowadzić. Dowiedz się, czym są „zakodowane piosenki”!

Koszt rocznego dostępu do kursu: 65.00 

Kształcenie muzyczne w przedszkolu jest integralną częścią pierwszego etapu edukacyjnego. Aby dzieci mogły rozwijać się harmonijnie, potrzebna jest stymulacja polisensoryczna, która wiąże się z dostarczaniem informacji wielokanałowo. Ale czy w procesie edukacji muzycznej u dzieci w wieku przedszkolnym możliwe jest uaktywnienie innego zmysłu niż słuch?

Wyróżniamy cztery typy uczenia się powiązane ze zmysłami: wzrokowy, słuchowy, dotykowy i kinestetyczny. Ich znajomość pozwala zdiagnozować potrzeby dzieci i zaplanować zajęcia tak, aby były dla nich atrakcyjne. W rezultacie proces uczenia się może stać się optymalny i bardziej efektywny. Świadomość różnych typów przyswajania treści powinna więc skłaniać do wyboru na tyle elastycznej i motywującej metody nauczania, która zdoła pogodzić odmienne wzorce uczenia się.

Poszukiwałam rozwiązania idealnego i oto jest – moja autorska innowacja pedagogiczna „Zakodowane piosenki”, w której odchodzę od tradycyjnej metody nauki piosenek fragmentami ze słuchu, na rzecz przedstawiania ich treści za pomocą kodów obrazkowych. Innowacja ta stwarza możliwość połączenia kanału słuchowego ze wzrokowym, a nawet dotykowym i ruchowym, co znacząco podnosi atrakcyjność zajęć i zwiększa zaangażowanie w nie wyobraźni, pomysłowości i umiejętności kojarzenia, przez co kontakt z muzyką może być dla dzieci źródłem kreatywnych działań i bogatych poszukiwań, niezależnie od preferowanego stylu uczenia się.

I Ty możesz zostać innowacyjnym nauczycielem, który zapewni swoim przedszkolakom kreatywne doznania muzyczne i przygotuje ich do roli świadomych odbiorców i twórców muzyki. Dołącz do nas!

Przed kursem polecamy zapoznać się z artykułem napisanym przez prowadzącą, który dotyczy innowacji pedagogicznej “Zakodowane piosenki” – KLIK

Organizacja kursu:

  • Wpływ edukacji muzycznej na rozwój dzieci,
  • Rozkładamy na czynniki pierwsze proces wprowadzania piosenek do nauki na pamięć, zgodnie z metodyką wychowania przedszkolnego,
  • Znajomość stylów uczenia się z perspektywy nauczyciela i przygotowywania się do zajęć z dziećmi,
  • Nastawienie nauczyciela na rozwój szansą dla nowoczesnej edukacji,
  • Innowacyjna metoda edukacji muzycznej „Zakodowane piosenki” jako alternatywna metoda edukacji
  • Założenia innowacji i jej cele,
  • Umiejętność kodowania i dekodowania informacji kompetencją kluczową w procesie uczenia się przez całe życie,
  • Gotowe pomysły do realizacji w przedszkolnej praktyce, czyli jak krok po kroku przeprowadzić innowację?

Z Progresferą otrzymujesz Obszerne materiały w PDF

W każdym z naszych kursów zamieszczamy obszerne materiały przygotowane przez osobę prowadzącą szkolenie. W kursie „Zakodowane piosenki” – jako innowacyjna metoda edukacji muzycznej w przedszkolu – pobierzesz:

Na obrazku obok możesz zobaczyć dokładną listę materiałów zamieszczonych w kursie: 

Dlaczego warto nam zaufać? Opinie uczestników kursu:

TRENERKA Marlena Marszałek

Nauczyciel wychowania przedszkolnego, trener-szkoleniowiec, trener rozwoju kreatywności, trener kompetencji miękkich, tutor przedszkolny, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Entuzjastka psychologii pozytywnej i wzmocnień pozytywnych w procesie wychowawczym. W codziennej pracy z dziećmi stosuje innowacyjne rozwiązania stymulujące rozwój całego organizmu, w szczególności elementy jogi, fitnessu, aerobiku i zumby. Stale poszerza wiedzę z zakresu wpływu aktywności ruchowej na funkcjonowanie mózgu. Pasjonatka rozwoju, kreatywności i twórczego myślenia

Spodobają Ci się także inne Szkolenia Kursy Webinary z zakresu edukacji w przedszkolu: