Razem czy osobno? Integracja klasy w edukacji tradycyjnej i zdalnej
55.00 zł

Szczegóły kursu
- Części 9
- Quizy 0
- Studenci 43
- Oceny Tak
Człowiek jako istota społeczna potrzebuje innych, aby przetrwać. Przynależność jest warunkiem zaspokajania potrzeb życiowych i rozwojowych. Stąd też w życie człowieka wpisane jest wszechobecne dążenie do utworzenia i utrzymania przynajmniej minimalnej liczby trwałych i znaczących relacji interpersonalnych (Leary, 2011). Uczniowie, wchodząc w nową grupę rówieśniczą mają różne oczekiwania i obawy. Jeśli posiadają już negatywne doświadczenia w relacji z rówieśnikami, oczekują zmian na lepsze, bojąc się jednocześnie podobnej (negatywnej) sytuacji w klasie. CI, którzy do tej pory mieli dobre kontakty z innymi, obawiają się, że nie uda im się nawiązać równie dobrych relacji.
Rolą nauczyciela jest zadbanie o prawidłową integrację klasy bo tylko wtedy stworzy każdemu uczniowi warunki, które wspierają rozwój. Dodatkowym wyzwaniem, które staje przed wychowawcami w 2020 roku jest uwzględnienie możliwości pracy zdalnej, a więc i technik integracji, których można skutecznie używać również w świecie on-line. Podczas webinaru pokażemy zarówno „tradycyjne” techniki integracji, jak i rozwiązania na nową, zdalną rzeczywistość edukacyjną.
Podczas webinaru skoncentrujemy się na przedstawieniu uczestnikom konkretnych, praktycznych narzędzi, możliwych do zastosowania już kolejnego dnia. Omówienia teoretyczne skracamy do niezbędnego minimum, tak aby wykorzystać dostępny czas na praktykę, szukanie i dostarczanie konkretnych rozwiązań.
Message modal