Witaj w gronie Nauczycieli Jutra!

I kto to mówi? Komunikacja w oparciu o Stany Ja – transakcje

Co mówić do „małego buntownika”? Jak pobudzić Dorosłego, gdy uczeń „nie wie, czego nie wie?” Jak reagować na teksty „o podwójnym znaczeniu”? Jak reagować, gdy uczeń śmiejąc się, sam poniża siebie? Jak rozmawiać z ludźmi, którzy „wiedzą lepiej, co należy”?

Koszt rocznego dostępu do kursu: 65.00 

Co mówić do „małego buntownika”? Jak pobudzić Dorosłego, gdy uczeń „nie wie, czego nie wie?” Jak reagować na teksty „o podwójnym znaczeniu”? Jak reagować, gdy uczeń śmiejąc się, sam poniża siebie? Jak rozmawiać z ludźmi, którzy „wiedzą lepiej, co należy”?

Wiemy już, że każda z tych sytuacji związana jest z użyciem określonego Stanu Ja przez naszego ucznia. Aby na nie reagować w sposób adekwatny i efektywny trzeba iść krok dalej. Ludzie nie są przecież zawieszeni w próżni, znaczącą część czasu spędzamy w interakcji z innymi. A kiedy wchodzimy w te interakcje to „spotykają się” stany Ja obu osób. Łatwo się domyślić, że zupełnie inaczej potoczy się rozmowa, jeśli na silne Dziecko Zbuntowane ucznia zareagujemy z Rodzica Normatywnego, a inaczej jeśli z Dorosłego czy własnego Dziecka. O tym, jak toczyć się będą interakcje pomiędzy naszymi Stanami Ja mówi oczywiście Analiza Transakcyjna.

Konkretnie w ramach analizy… transakcji. Podczas webinaru “I kto to mówi? Komunikacja w oparciu o Stany Ja – transakcje” pokażemy różne rodzaje transakcji, konsekwencje ich używania oraz metody świadomego kierowania rozmową. Zajmiemy się również sytuacjami trudnymi – transakcjami, z ukrytym przekazem czy nastawionymi  na poniżanie siebie samego.

Każda osoba pracująca z dziećmi i młodzieżą robi wszystko, co może, aby jej podopieczni odnieśli w życiu sukces. Wszyscy wiemy, że w edukacji nie chodzi wyłącznie o zdobywanie wiedzy.

Najważniejszym celem i misją zaangażowanych pedagogów jest wspieranie uczniów i uczennic w rozwijaniu skrzydeł, wykorzystaniu potencjału, przezwyciężeniu ograniczeń, budowaniu satysfakcjonujących relacji. Mówiąc krótko – nauczyciele chcą, aby uczniowie stali się nie tylko lepiej wykształconymi, ale też (a może i przede wszystkim) szczęśliwszymi ludźmi. Jeszcze krócej – aby mieli poczucie, że wygrali swoje życie. Aby urzeczywistnić ten cel warto skorzystać ze spójnej myśli pedagogicznej, dzięki której można lepiej i efektywniej planować swoje działania, reagować na obserwowane wśród uczniów problemy czy deficyty, a czasem z większą wyrozumiałością podejść do ich osobistych ograniczeń czy stwarzanych przez nich w szkole problemów.

I tutaj docieramy do Analizy Transakcyjnej. Koncepcji, która od niemal 70 lat pomaga nam lepiej rozumieć nasze codzienne interakcje oraz kształtować je tak, aby każdy wychodził z nich trochę silniejszy i bardziej autonomiczny. Właśnie jej narzędzia będziemy przekazywać na szkoleniach w ramach cyklu: Wygrywająca Edukacja. Praktyka Analizy Transakcyjnej w szkole.

Pokażemy na nim zarówno ogólne prawidłowości rządzące postępowaniem każdej osoby, używane przez ludzi wzorce komunikacji, stosowane mechanizmy obronne, sposoby budowania relacji, potrzeby wraz ze sposobami ich zaspokajania, podejście do siebie i do świata oraz inne, porządkujące myślenie o edukacji konstrukty. Każde zagadnienie przełożymy na szkolny konkret, czyli skupimy się nie tylko na dostarczeniu wiedzy, ale i na sposobach jej realnego wykorzystania w każdej placówce. Zapraszamy do fascynującego i bardzo praktycznego świata Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej!

Organizacja kursu:

Aby w pełni skorzystać z kursu zapraszamy, aby wcześniej przejść przez bezpłatny kurs: Wygrywająca edukacja – praktyka Analizy Transakcyjnej w szkole. Uczeń w 3 odsłonach – Stany Ja w AT. Można go znaleźć TUTAJ

  • Transakcje czyli co to jest i jak je rozumieć – klasyczne zasady komunikacji
  • Myśl, zanim powiesz – jak wykorzystać transakcje proste a kiedy ich unikać
  • Świadoma zmiana kierunku rozmowy, czyli jak zaprosić ucznia do innego Stanu Ja (w szczególności – Dorosłego)
  • Kiedy rozmowa ma drugie dno – odkrywanie transakcji ukrytych
  • Mniej znane, a jednak typowe – transakcje wisielcze w szkole

Z Progresferą otrzymujesz Obszerne materiały w PDF

W każdym z naszych kursów zamieszczamy obszerne materiały przygotowane przez osobę prowadzącą szkolenie. W kursie “I kto to mówi? Komunikacja w oparciu o Stany Ja – transakcje”  pobierzesz:

Na obrazku obok możesz zobaczyć dokładną listę materiałów zamieszczonych w kursie: 

Dlaczego warto nam zaufać? Opinie uczestników kursu:

Trenerka Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

trenerka Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu Analizy Transakcyjnej. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne dla biznesu. Od ponad 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

Spodobają Ci się także inne Szkolenia Kursy Webinary z zakresu analizy transakcyjnej: